The Jackal Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Har nettopp installert Lycoris, og nå har jeg også installert gaim. Problemet er at det ikke kommer opp noe ikon i "windows". Vet derfor ikke hvordan jeg skal få startet programmet. Er det en lett måte å lage et ikon på, slik at man får startet programmet? Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Regner med at Lycoris kjører KDE som default..... 1. Gjør slik: Høyreklikk (sorry), velg "Create New" -> "Link To Application". 2. Skriv "Gaim" i tekstfeltet. 3. Klikk på ikonet til venstre for tekstfeltet, og velg et ikon i vinduet som popper opp (du finner sikkert et som tilhører gaim). Klikk "Ok" 4. Klikk på "Execute" tab'n 5. I tekstfeltet under "Command", skriver du: gaim (ingen store bokstaver her, tror jeg) 6. Klikk "OK", og vips så har du et Ikon på desktopen :-) Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Yup...funka å lage ikon, det er bare det at at gaim ikke starter. Dvs det ser ut som det starter, men det bare avslutter. Kjører jeg gaim i terminalvindu så får jeg beskjed om den "error loading shared libraries: libgdk_pixbuf.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory." Hvis jeg skriver "man gaim", så funker det, så det virker som om det er installert. Er forresten KDE som er installert. Noen gode tips? Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Du mangler Gnome biblioteker! Start installasjonsprogrammet til Lycoris, søk på "gtk" og "gdk", og hiv innpå allt du finner (gtk+ også). Høres kanskje litt voldsomt ut, men allt dette "gnome" greiene er kjekt å ha. :-) Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Lycoris er vel beta enda, så kanskje det er lurt av deg å melde om den feilen på det forumes deres. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 fant ikke noe gtk, bare gtk+. Virka som de var installert fra før av. Uansett, installerte det jeg fant og det funker fortsatt ikke... Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Du kan jo prøve Kopete. En slags multiklient det også. http://kopete.kde.org Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Om du bare skal ha MSN, så fungerer det også med enten: amsn, ccmsn eller msn4lin. smsn er den styggeste, men fungerer best. ccmsn er okay, utenom det at folk med gaim ikke kan se setninger som inneholder øæå og du kan ikke se øæå til folk som er windows. msn4lin har også trøbbel med gaim-brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå