Gå til innhold

oppgrader N80 til N80IE - ..Nå funker ikke mobilen

Anbefalte innlegg

Jeg har Nokia N80, og har kanskje tenkt å oppgradere den til N80IE. (IE = Internet Edition)

Er det lurt at jeg oppgraderer den, eller burde jeg la den være som den er?

Er det noe som er bedre på N80IE som ikke er på N80?

+++

På Forhånd Takk  :)

8627222[/snapback]

EDIT:

Jeg oppgraderte telefonen med 'Nokia Software Updater' men når prog. ba meg om å ta ut batteri og sette inn igjen, klarte ikke mobilen å koble seg til igjen. Nå funker ikke mobilen :realmad: Jeg gjorde alt som sto der nøye.

Etter dette startet pcen plutselig seg på nytt og tok 10 minutter på å starte opp.

Hva skal jeg gjøre?

Vet dere hva jeg kan gjøre? :(

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk!

EDIT: Hvis jeg oppgraderer, kan jeg få fortsatt norsk språk?

8627961[/snapback]

Ja du får samme språk som før oppgradering. Forøvrig er ikke N80 noe tema lenger, de siste firmware er de samme for N80 og N80ie, slik at når du oppgraderer til siste FW, får du IE uansett.

Husk å ta backup!

Lenke til kommentar
Takk!

EDIT: Hvis jeg oppgraderer, kan jeg få fortsatt norsk språk?

8627961[/snapback]

Ja du får samme språk som før oppgradering. Forøvrig er ikke N80 noe tema lenger, de siste firmware er de samme for N80 og N80ie, slik at når du oppgraderer til siste FW, får du IE uansett.

Du finner flere artikler om FW her.

Husk å ta backup!

8629005[/snapback]

Edit: Det var meningen å editere min forrige post, men trykket feil :)

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

ok, takk...

Jeg oppgraderte telefonen med 'Nokia Software Updater' men når prog. ba meg om å ta ut batteri og sette inn igjen, klarte ikke mobilen å koble seg til igjen. Nå funker ikke mobilen :realmad: Jeg gjorde alt som sto der nøye.

Etter dette startet pcen plutselig seg på nytt og tok 10 minutter på å starte opp.

Hva skal jeg gjøre?

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
ok, takk...

Hva skal jeg gjøre?

8629291[/snapback]

Skjønner ikke helt. Restartet PC'en og tok 10 minutter eller mobilen? Har aldri hørt at du skal ta ut batteriet under oppgradering, tvert imot, det er livsviktig å ha strøm hele tiden !!

Prøv dette: Oppdater PC-Suite til siste versjon., og evt det samme med Nokia Software Updater. Her er støtten for FW oppgradering bedre. Evt kan du se om du kan oppdatere via FOTA på mobilen din (Enhetsbehandling, -> se etter oppdatering).

Hvis problemet ditt er at du ikke kan starte mobilen, kan du prøve å holde nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder (opp mot 10 sek). Prøv dette et par ganger hvis du ikke får det til. Denne koden er en hard reset av mobilen din, slik at den blir tilbakestilt til fabrikk instillinger. Les mer her.... NB! Du mister alt du har lagret av bilder, kontakter osv...

Du bør også vurdere å be moderator flytte posten din over i den store tråden om N80, der får du kanskje flere svar. Lykke til, alt er nok ikke tapt . :)

Forresten, hvilken FW versjon har/hadde du?

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Det var pcen som restartet og tok 10 min på å starte opp. Men jeg fikk melding midt i oppdateringen. ' ta av lader. ta ut batteri... Sett inn batteri, sett på laderen ' skjønte ikke helt det med laderen, tok bare batteri ut og inn og trakk 'prøv på nytt'

FW versjonen husker jeg ikke :( men tror det var 4.0632.0.38

skal prøve den koden du sendte meg, håper det funker :)

EDIT: har prøvd den koden i 15 min nå....

jeg håper jeg gjør det riktig. Holde inne grønne knappen, * , 3 og power

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
ok, da har jeg tatt feil. Er ikke sikker, men er det viktig å vite det?

8635312[/snapback]

Nei det har ingen betydning for deg. Nokia skifet til kun én FW ved denne versjonen, slik at alle som har nyeste FW har samme som IE utgaven. Endringen du har prøvd på er en ny oppdatering av IE FW, men det har ikke noe å si. Ville bare gjøre deg oppmerksom på at du faktisk har en IE versjon allerede, og mange angrer på at de oppdaterte videre til 4.0707.07 fra 4.0632.0.38. Men det er en helt annen diskusjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...