Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Heisan. Skal få sendt en Fender Strat i orginal Fender kasse (den med "tøy" utenpå), fra USA, og lurer på hvor godt den beskytter. Noen råd om hvor mye embalering som må til? (Richie Sambora Signatur ) Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Heisan. Skal få sendt en Fender Strat i orginal Fender kasse (den med "tøy" utenpå), fra USA, og lurer på hvor godt den beskytter. Noen råd om hvor mye embalering som må til? (Richie Sambora Signatur ) 8627194[/snapback] Kan nevne at DHL og UPS skulle ha 4-500$ for forsendelsen, mens USPS (US Postal Service www.usps.com skulle ha 130$) Bare ett tips Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Den blir neppe sendt kun i kasse. Det er vanleg at kassa igjen blir pakka i ei større pappeske med sånne ostepop-ish ting i. Endret 16. mai 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Vel, da blir den for stor å sende med USPS Og da blir det 2500-3k i forsendelse med UPS. Lengden på kassen er 44-45 tommer. Maks lengde er 46 tommer. Så det utelukker popkorn ;-) Har noen erfaring med å sende gitar i posten i en gitar kasse? Gitar m/kasse kan sees her Endret 16. mai 2007 av Speedy501 Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Fikk sendt bassen min i en ganske så vanlig kasse kun med et par runder gaffa rundt, og det funket aldeles utmerket. Det var riktignok innenlands, men jeg tviler på at de slenger så mye rundt på så store pakker uansett. Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Takk! Det er slike erfaringer jeg vil høre om! Noen andre? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Trur ikkje eg hadde satsa på å sende ein gitar fra USA kun i kassa. Hvis det er ei tweed kasse i tillegg er det ekstra lite smart då den nesten garantert kjem til å bli flerra opp og bli stygg. (Tweed er veldig skjørt) Men eg har aldri hørt om folk som har blitt belasta så mykje som du seier i frakt for ein gitar før. Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Tweeden blir pakket inn i gråpapir med tape rundt. Så blir den polstret med avispapir "baller". Så blir en pap kartong lagt stramt rundt med masse tape igjen.... Innvendig ba jeg dem kjøpe noe pakker med bomull og polstre der hvor det måtte være litt bevegelse i gitaren. Høres det bra ut? Dem fortalte DHL tok 490 og UPS 590$. Jeg sjekket via web herifra med de opplysingene jeg hadde...og kom til 370$ Jeg brukte 25lbs mens de angav 30lbs som er ca 13-14kg Så UPS og DHL er ikke tema! Men USPS er jo ala posten i norge.....dem kom på ca 130$ og det er overkommelig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Du trenger ikke mye emballaske i enden av kassen, det tåler en støyt. Så et par lag stiv papp der er nok. Det er bredsidene som må polstres. Så hvis det bare er lengden som er problemet er det ikke farlig. Jeg har fått sendinger fra USA med USPS. Bortsett fra at det tok en liten evighet så gikk det helt bra det. Geir Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Det var det jeg tenkte.....men alltid greit å høre andres erfaringer. Har bedt dem pakke og ta bilde av hvordan de pakker, så sender de meg bilder før jeg godkjenner forsendelsen.....tror det bør gå greit. Angående tiden, så forventer jeg at det ankommer innen ca 14 dager. Det er jo tross alt en registrert forsendelse, så det går jo til en viss grad å spore den. (Håper det ihvertfall). Om det tar 1 eller 3 uker bryr meg ikke..... men å betale 1.500-2.000 ekstra i frakt blir tullete.... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Vil se bilde når du får den. Må innrømme at jeg er litt misunnelig. Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Her er noen fine bilder av en helt make Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Snadder! Nå håper jeg min snart er ferdig. Geir Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 ÅÅ?? Venter du på noe tilsvarende? Synes det var pene bilder....noen påstår det er den beste Fenderen som er laget Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg venter på denne. Geir Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Wow så spennede! Lager du form og alt selv? Respekt!! Lykke til med prosjektet!! Tar noen gode timer det der ja Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Neida, det er Henki hos Eugen Guitars her i Bergen som bygger denne. Jeg er ingen racer med overfresen, og har ikke verktøy til den slags. Jeg har sagt hvordan den skal se ut, skaffet en del deler, og betaler regningen. resten gjør han. Men det kan vi godt ta i min tråd, så blir det ikke for mye off topic her. Geir Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Kjøpte min KV2 Fra USA med http://www.jetcarrier.com/ Var ingen problemer med det, fikk den etter ca en uke og kostet ca 1000kr i frakt tror jeg det var, men det var inkludert zoom g9.2tt effektbrett og noe småtteri. Endret 1. juni 2007 av Zyrex_ Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Kjøpte min KV2 Fra USA med http://www.jetcarrier.com/Var ingen problemer med det, fikk den etter ca en uke og kostet ca 1000kr i frakt tror jeg det var men det var inkludert zoom g9.2tt effektbrett og noe småtteri. 8750922[/snapback] JetCarrier var jo genialt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå