Anathema Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei, Lurer enkelt og greit på hvordan jeg får mine fullskjermsprogrammer til å kjøre på skjerm nummer 2 i et dual-screen oppsett. (Dette vil i.e si spill, feks Counter-Strike..) Trenger jeg programvare eller ligger det innebygget i driver? (fant ikke noe da jeg lette i sted..) Mvh Anathema Lenke til kommentar
Boye Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Enten kan du forsøke å kjøre openGL i vindu, eller du kan sette skjermene i SPAN/stretch mode hvor Windows taskbar/oppgavelinje strekkes ut over begge skjermene og du kjører én stor oppløsning fordelt på begge skjermer (Windows tror du har en skjerm, skjermkortdriverene fordeler dette på begge = full hardware aksellerasjon i Direct3D + openGL fullskjerm). EDIT: Hvis du ikke skal ha fullskjerm over begge skjermer, men kun den andre skjermen, kan du i Windows "Display Properties" (hvor du setter oppløsning, fargedybde etc) velge å sette skjerm #2 som primærskjerm (bytte om). Endret 16. mai 2007 av Boye Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 åssen skjermkort har du, jeg veit at ati har veldig god støtte for dette, jeg har da brukt 2 skjermer over lengre tid uten problemer med å masimere vinduet i skjerm nummer 2. ofte msn osv i skjerm 1 og film på skjerm 2 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 EDIT: Hvis du ikke skal ha fullskjerm over begge skjermer, men kun den andre skjermen, kan du i Windows "Display Properties" (hvor du setter oppløsning, fargedybde etc) velge å sette skjerm #2 som primærskjerm (bytte om). 8627577[/snapback] Hmm, poenget er at jeg skal kunne se MSN osv på den vanlige oppgavelinjen og da hjelper det lite å bytte om. åssen skjermkort har du, jeg veit at ati har veldig god støtte for dette, jeg har da brukt 2 skjermer over lengre tid uten problemer med å masimere vinduet i skjerm nummer 2.ofte msn osv i skjerm 1 og film på skjerm 2 8627604[/snapback] Nvidia GeForce 8800GTS er skjermkortet for øyeblikket. Film osv går selvsagt greit da jeg kan flytte rundt på den, men i spill går ikke det. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Du kan flytte på oppgavelinjen ved å drag&drop (dra og slippe den) hvor du vil, for eksempel til en annen skjerm. Vil det hjelpe? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Ja, hvor finner jeg drag and drop..? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Du "tar tak i" oppgavelinjen og drar den dit du vil. Mulig du må høyreklikke på den først og fjerne haken ved "Lock the taskbar". Det beste er uansett å legge inn UltraMon. Da får du en taskbar på hver skjerm som inneholder programmene som vises på respektive skjerm. Det er riktignok en skandale at man må kjøpe tredjeparts programvare for å få denne funksjonaliteten.. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Ah, det gjorde susen! Hjertelig takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå