Kentt Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Heisann, har så vidt begynt med speilrefleks og har et Nikon D80 pluss en SB-600 blitz. Tok et bilde med mitt Tamron 70-300 og vil gjerne ha respons på dette bildet. Ikke bry dere om rammen, jeg prøvde meg bare i photoshop. Endret 16. mai 2007 av Kentt Lenke til kommentar
acer290 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Er nybegynner selv, men dette syntes jeg var uskarpt. Litt raskere lukkertid tror jeg ville hjulpet. Lenke til kommentar
Kentt Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Synes ikke at det ble uskarpt, og hvis du mener uskarpt ved bena så var det vitsen for og vise "Fart". Og kroppen skulle være hovedpunkt. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Det var et godt forsøk, men det lyktes ikke helt siden sauene ble såpass (bevegelses)uskarpe de også. Bildet er litt vel stort til å vises på skjerm som det er. Jeg foreslår at du fjerner ramma, pimper fargene og eksponeringen bittelitt, skalerer ned til 700-900px i bredden og avslutter med å skarpe opp. Alle bilder som skal vises på skjerm trenger og skarpes opp. Edit: å/og. Endret 17. mai 2007 av pederk Lenke til kommentar
magneska Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Synes ikke at det ble uskarpt, og hvis du mener uskarpt ved bena så var det vitsen for og vise "Fart". Og kroppen skulle være hovedpunkt. 8627189[/snapback] Enig med acer290 her! Det er da mye mer enn beina som er uskarpt? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Ikke kroppen. 8627462[/snapback] Ta imot tips med takk når du legger ut bilder her! Sauene var, også etter min mening, for uskarpe, men selve konseptet likte jeg godt! Prøve en annen vinkel kanskje? Mer forfra? Endret 16. mai 2007 av Poor Leno Lenke til kommentar
magneska Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ikke kroppen. 8627462[/snapback] Deler av kroppen er riktig nok skarpere enn beina, men de er forsatt uskarpe... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ikke kroppen. 8627462[/snapback] Jo... Det er mye bevegelsesuskarphet i bildet, og sauene er ikke skarpe Lenke til kommentar
Kentt Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Takk for kritikk, er riktig nok bare en 2dager gammel fotograf. Så takker for tips. Men jeg har en del andre sauebilder. Rundtom 80-90. Så får se om jeg finner noen bedre bilder. Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Synes du har fått litt for krass kritikk angående at sauene ikke er skarpe nok. Riktignok er de ikke perfekt skarpe, men vi ser jo at du har panorert med kameraet for å få sauene skarpere enn bakgrunnen, som fikk litt motion blur. Det kan være litt vanskelig å panorere for å få begge sauene skarpt samtidig, ettersom de antakeligvis ikke løper i samme retning og hastighet. Men fremdeles synes jeg det var et bra forsøk på panorering til å være en "2 dager gammel fotograf", som du sier. Ellers synes jeg at bildet ble litt i mørkeste laget. Du kunne hatt litt lengre lukkertid (og risikert enda mer uskarpe sauer...) eller kanskje justert opp litt i photoshop. Lenke til kommentar
Kentt Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Ok takk skal du ha, ja det var ikke lett og få bilde av begge sauene samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå