Gå til innhold

"Gi bort en DVD-film"-tråden, les første post!

Ceaucescu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å ha to-tre franske filmer om maling av vegger på 1960-tallet anser jeg ikke som veldig 'good sport'.

Haha, fordommene om europeisk kunstfilm lever i beste velgående ser jeg. Kanskje på tide for flere her inne å se litt mer innen feltet?

Denne tråden hadde virkelig vært interessant om man kunne byttet Criterion, Artificial Eye og BFI utgivelser. Synd at det neppe blir aktuelt...

Lenke til kommentar
Buddy

Born on the Fourth of July

PM for interesse

Vel, skal du selge eller kjøpe? Hvordan skal man vite det om dere ikke opplyser slikt folkens? :-)

Postene ble flytta av en mod som ikke satt seg inn i hensikten med "Bytte dvd-tråden". Altså, posten du siterer hørte egentlig ikke til i denne tråden.

Lenke til kommentar
Å ha to-tre franske filmer om maling av vegger på 1960-tallet anser jeg ikke som veldig 'good sport'.

Haha, fordommene om europeisk kunstfilm lever i beste velgående ser jeg. Kanskje på tide for flere her inne å se litt mer innen feltet?

Men læren om sarkasme lever ikke like godt? :)

Du mener kanskje "ironi"?

Lenke til kommentar

Denne tråden hadde virkelig vært interessant om man kunne byttet Criterion, Artificial Eye og BFI utgivelser. Synd at det neppe blir aktuelt...

Vel da må man vel først ha dobbelt opp eller ha kjøpt nevnte utgivelser som man ikke vil ha. Det er vel kanskje ikke så mange av oss som har. Men jeg er med på å bytte de vanlige utgivelsene jeg har av filmer som jeg også har i nevnte utgivelser. Problemet er bare det at "venner" som har lånt her og der uten å gi tilbake først må komme med dem :(

Lenke til kommentar

Nei. Jeg mener "sarkasme". Min "tolkning" av europeisk film var overdrevet. Satt på spissen. Sarkastisk. Ikke ironisk. Ordene 'fransk', 'maling' og '1960' var rene tilfeldigheter. Jeg har ingen ting mot mer 'spesielle' filmer, eller franske filmer for den saks skyld... Men de fleste vet - eller burde vite - at folk flest ikke foretrekker slike filmer. Begynner man kun å bytte slike filmer, dør denne tråden rimelig kjapt. De som foretrekker en slik 'spesiell' film er gjerne den typen person som er godt over middels interessert i film. Denne personen har da sannsynligvis sett denne filmen om han i det hele tatt har hørt om den. Det er stor sjanse for at de fleste som ikke har hørt om den tilbudte filmen, ikke har noen interesse for å se den heller.

Mulig jeg formulerer meg dårlig her, men du skjønner vel hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Nei. Jeg mener "sarkasme". Min "tolkning" av europeisk film var overdrevet. Satt på spissen. Sarkastisk. Ikke ironisk. Ordene 'fransk', 'maling' og '1960' var rene tilfeldigheter. Jeg har ingen ting mot mer 'spesielle' filmer, eller franske filmer for den saks skyld... Men de fleste vet - eller burde vite - at folk flest ikke foretrekker slike filmer. Begynner man kun å bytte slike filmer, dør denne tråden rimelig kjapt. De som foretrekker en slik 'spesiell' film er gjerne den typen person som er godt over middels interessert i film. Denne personen har da sannsynligvis sett denne filmen om han i det hele tatt har hørt om den. Det er stor sjanse for at de fleste som ikke har hørt om den tilbudte filmen, ikke har noen interesse for å se den heller.

Mulig jeg formulerer meg dårlig her, men du skjønner vel hva jeg mener?

Joda, jeg skjønner godt hva du prøver å si, men jeg synes fortsatt at det er beklagelig hvis det faktisk forholder seg slik at de mange filminteresserte her på forumet ikke skulle være interessert i bytte av såkalt arthousefilm levert av kvalitetslabels som Criterion eller Eureka...

Lenke til kommentar
Før jeg melder meg på vil jeg gjerne vite om noen av disse er norske utgivelser der orginaltittelen på coveret er oversatt.

Alle er norske, unntatt Last Man... som er kjøpt i England. Infamous heter Beryktet og den franske heter The Beat That My Heart Skipped.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...