Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streaming av yd

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle forsøke å sette opp en "radio" fra PC som streamer lyden til en streamingavspiller.

Par spørgesmål:

1: Båndbredde. La oss si at 20 av mine kompiser ønsker samme streamen. Hvor mye båndbredde trenger jeg ut?

2. Avspiller. http://www.rokulabs.com/products_soundbridge.php

Finnes det andre alternativer? Billigere?

Er dette alt som trengs for å motta streamen fra internett?

Finnes det noe "radiostreaming for dummys" som meg der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1: Båndbredde. La oss si at 20 av mine kompiser ønsker samme streamen. Hvor mye båndbredde trenger jeg ut?

8626091[/snapback]

Spørs på kvaliteten du skal sende ut. Ved 192kbps, og 20 lyttere, trenger du ~4.125 Mbit(s).

Du kan bruke denne kalkulatoren for å regne det ut. Bruk "Concurrent usage" for å finne ut båndbredde du trenger, og "Period usage" dersom du vil regne ut totalt trafikk som kreves i gitt periode.

Lenke til kommentar

Viss du vill bruke winamp kan du laste ned tilegget shoutcast eller noe i den duren.

Ellers kan både windows media player og VLC settes opp sånn at andre kan streame fra deg.

Men husk å sette brukernavn og passord. Viss ikke er den public radio og det krever lisens for musikken

Lenke til kommentar
Viss du vill bruke winamp kan du laste ned tilegget shoutcast eller noe i den duren.

Ellers kan både windows media player og VLC settes opp sånn at andre kan streame fra deg.

Men husk å sette brukernavn og passord. Viss ikke er den public radio og det krever lisens for musikken

8636965[/snapback]

Takk for godt innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...