Gå til innhold

Får ikke tilbakeført film fra Studio ver.7.0 til kamera

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Pinnacle Studio ver. 7 tidligere i år og prøver nå å redigere noen av mine digitale filmer.

”Capturing” og ”edit” prosessen fungerte fint, men problemene oppsto da jeg skulle overføre den redigerte filmen tilbake til DV-kameraet:

·Kameraet starter opptak samtidig med at Studio starter avspillingen, men de første 10-15 sek av avspillingen blir ikke tatt opp.

·Filmen blir tilbakeført til kameraet, men virker som den går litt i rykk og napp. Noen ganger virker det som opptaket består av stillbilder.

·Sceneovergangene som er lagt inn under redigeringen ser ut som stillbilder i begynnelsen og slutten, midt i overgangene ser bildet ut som en ensfarget blå skjerm.

·Lyden som ble tatt opp under filmingen virker OK under redigeringen og under preview i Studio, men blir ikke tilbakeført til kameraet (fra Studio).

·Lyd lagt til i Studio, for eksempel CD musikk, blir ikke tilbakeført til kameraet.

·Overføringen av filmen fra Studio til kameraet stopper etter ca. 7-8 min, selv om kameraet fremdeles står på opptak.

Min PC er Siemens, Pentium 3, 500MHz, 128 SD-RAM, HDD (IDE) 40 GB/7200 rpm. Bruker Win 98SE. Kameraet er Sony DCR-TRV30E.

Jeg har prøvd følgende for å bedre situasjonen:

·Lukket alle program som ikke er nødvendige.

·Skannet diskene.

·Defragmentert diskene.

·Satt skjerm og harddisk ”alltid på”.

·Brukt programmet ”TaskInfo2000” for å sette Studio’s prioritet til høy.

·Lastet ned oppgradering av Studio til ver. 7.15.1.

Ingen ting av dette har hjulpet. Er veldig takknemlig for tips som kan løse problemet!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt av de samme problemene, har prøvd akkurat det samme. Når jeg skal overføre filmen tilbake til kameraet blir det enkelte seksjoner med klipp som ikke viser noe. Så på hjemmesiden til Pin. at det kan ha med lese hastigheten til disken, eller at den oppdaterer seg under avlesning.

Har selv Win XP på maskinen, 800 prossesor, 384mb ram, og en relativt ny stor harddisk.

Lenke til kommentar

Har dere installert den siste PPE ?

Den hjelper også i Studio 7.

Det kan hjelpe og flytte firewirekortet til en annen ledig plass.

Helst burde den ha en egen irq.

PPE - Pinnacle PCI Performance Enhancer

What is the problem?

Pinnacle video editing boards like DC10plus, DC30, Studio DV/Studio Dvplus, Studio AV/DV, DV500, PCTV Sat or Pro-One require a certain bandwidth on the PCI bus to transfer video and audio data. Without that, problems like dropped frames or bad bad frames may occur during video capture or video output.

Such problems are typically caused by other PCI devices consuming too much bandwidth, and/or by wrong PCI settings within the BIOS setup.

The PPE tool attempts to fix these problems by changing some BIOS PCI settings. In most cases it cures the dropped frames / bad frames problem, in some cases it does not help, and in some cases it makes the PC work worse than before.

It needs to be used to run a Pinnacle video editing board in a PC using a VIA mainboard chipset.

When and how to use PPE?

If you see the problems described above with your Pinnacle video editing board and want to attempt fixing this with the PPE tool, install it by running the ppe.exe file. Restart your PC to activate the new settings.

How to deinstall PPE?

To deinstall the PPE tool in case it causes problems or does not work, use 'Control Panel' / 'Install/Deinstall Programs', select the PPE tool, and click 'Add/Remove'. Then restart your PC to switch back to the default BIOS PCI settings.

Lenke til kommentar

Har innstallert PPE og flyttet firewirekortet til ledig plass lenger opp, uten at det hjalp. Testet overføringshastigheten til disken (i Studio) og den er

4826 Kb/s (lese) og 4202 Kb/s (skrive). Er dette for lavt? Hva kan jeg gjøre for eventuelt å øke den? Er rett og slett min maskinvare for treg eller har den for liten kapasitet til dette formålet?

Maskinkravene fra Pinnacle er Pentium 2, 350 MHz, anbefalt 128 MB RAM og de sier ifølge dokumentasjonen at det skal gå med Win 98SE. Er dette ikke tilfelle?

Lenke til kommentar

Kameraet er utstyrt med DV-in/out!

Jeg nevner også i problembeskrivelsen at jeg får overført inntil 7-8 min. før Studio stopper overføringen tilbake til kameraet. Et annet av problemene er også at lyden ikke blir tilbakeført til kameraet, selv om den stammer fra det opprinnelige opptaket i kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...