Olaominan Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Jeg tenker ikke på ekstrem overklokking, men hva kan jeg realistisk sett få ut av denne kombinasjonen: Bad Axe 2, E6700 og OCZ DDR2 PC2-6400 5-5-5-15 XTC Platinum. Endret 16. mai 2007 av Olaominan Lenke til kommentar
TordO Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Du er "garantert" 3,0-3,2ghz stabilt med stockkjøling, men med "after-marked" kjøling og litt eksprimentering, så skal du komme deg lengre.. Lenke til kommentar
Olaominan Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Har forsøkt meg litt fram (inkludert noen CSMOS resets) og har kommet fram til følgende: FSB 266 -> 333 RAM 800 -> 667 med referansefrekvens på 333. Pluss litt volt justering. Dette har resultert i et (så langt) stabilt resultat på 3,33 GHz med en FSB på 1,333 GHz. Ville gjerne hatt muligheten til å sette FSB til 400 med 8 i multiplier slik at jeg kunne ha beholdt RAM hastigheten, men multiplieren er låst på 10 . PS.: Bruker en Zalmann kjøler. Endret 22. mai 2007 av Olaominan Lenke til kommentar
Megern Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Har forsøkt meg litt fram (inkludert noen CSMOS resets) og har kommet fram til følgende: FSB 266 -> 333 RAM 800 -> 667 med referansefrekvens på 333. Pluss litt volt justering. Dette har resultert i et (så langt) stabilt resultat på 3,33 GHz med en FSB på 1,333 GHz. Ville gjerne hatt muligheten til å sette FSB til 400 med 8 i multiplier slik at jeg kunne ha beholdt RAM hastigheten, men multiplieren er låst på 10 . PS.: Bruker en Zalmann kjøler. 8677137[/snapback] Med en BIOS oppdatering fra produsentens hjemmeside så burde du kunne få låst opp mulitplieren. Lenke til kommentar
Olaominan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Lastet ned siste bios og maskina nekta å starte med innstillingene mine. Måtte resette cmos å starte fra skrætsj. Sjekket litt rundt ang multiplier låsen på e6700, og det viser seg at den er hardwarelåst til 10x. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Lastet ned siste bios og maskina nekta å starte med innstillingene mine. Måtte resette cmos å starte fra skrætsj.Sjekket litt rundt ang multiplier låsen på e6700, og det viser seg at den er hardwarelåst til 10x. 8689612[/snapback] Du kan alltids stille denne ned, det er det jeg mente. Opp er den hardware låst ja. Lenke til kommentar
Olaominan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Lastet ned siste bios og maskina nekta å starte med innstillingene mine. Måtte resette cmos å starte fra skrætsj.Sjekket litt rundt ang multiplier låsen på e6700, og det viser seg at den er hardwarelåst til 10x. 8689612[/snapback] Du kan alltids stille denne ned, det er det jeg mente. Opp er den hardware låst ja. 8690321[/snapback] Nei desverre, med mindre det er en instilling jeg har oversett. Har ingen mulighet til å velge det parameteret i bios. Etter å ha måttet starte fra bunnen av igjen så har jeg nå fått til en stabil hastighet på 3,4GHz (+28%) ved å kjøre FSB og RAM i 1:1 ratio.... ikke så ille at det ikke er godt for noe . Lenke til kommentar
Megern Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Lastet ned siste bios og maskina nekta å starte med innstillingene mine. Måtte resette cmos å starte fra skrætsj.Sjekket litt rundt ang multiplier låsen på e6700, og det viser seg at den er hardwarelåst til 10x. 8689612[/snapback] Du kan alltids stille denne ned, det er det jeg mente. Opp er den hardware låst ja. 8690321[/snapback] Nei desverre, med mindre det er en instilling jeg har oversett. Har ingen mulighet til å velge det parameteret i bios. Etter å ha måttet starte fra bunnen av igjen så har jeg nå fått til en stabil hastighet på 3,4GHz (+28%) ved å kjøre FSB og RAM i 1:1 ratio.... ikke så ille at det ikke er godt for noe . 8695018[/snapback] Jo du skal kunne det. Du må nok bare oppdatere BIOS først, det pleier å være sånn. Speedstep stiller denne mulitplieren ned selv, så det skal også gå manuelt , men som jeg nevnte bare ned med mindre du har en ES versjon. Vis du ikke veit hva det er, så har du det ikke heller mest sannsynelig. Lenke til kommentar
Olaominan Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Det stemmer at Speedstep justerer multiplieren (varierer mellom 6x og 10x). I nyeste bios er alle parameter som kan justeres markert med blått og verdiene står inne i klammer, multiplieren derimot står med svart og kan ikke velges (skal prøve å få tatt noen bilder som viser bedre hva jeg mener). Finnes det noen mods e.l. som kan gjøres for å låse opp dette? Synes å ha lest noe om at dette var mulig på Bad Axe 1 (jeg har Bad Axe 2, X975XBX2). Ellers takk for svar . Lenke til kommentar
Olaominan Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Fant ut at jeg måtte justere hastigheten ned til 3,33GHz igjen, ting begynte å bli litt for varmt (har sikkert noe med at rommet PC'en står i er lite og med dårlig ventilasjon). Men en overklokking på 25% er jeg likevel fornøyd med . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå