Gå til innhold

Nyinnkjøp av flattv

Anbefalte innlegg

Blir vel aldri lei av disse postene? Vel, poenget blir vel at markedet endrer seg så mye det til tider kanskje er like så greit å starte en ny post for å få anbefalinger for mitt behov, og ikke andres, så selv om vi alle hater poster om det samme, gjør jeg det allikevel jeg :innocent:

Da jeg trolig flytter nå til sommeren, virker det som min kjære prosjektor må pensjoneres av den grunn jeg ikke kan forvente jeg får lov å henge opp noe takfeste for denne i den nye leiligheten (Tviler på noen vil se positivt på to bolter i taket på sin leilighet. Hvis ingen har noen forslag til alternative løsninger her (å plassere den på et bord et uaktuelt da jeg må dra på kabler hver gang jeg skal se på noe). Et annet argument for utbytting er jeg får større sjanse til å se på film midt på dagen, uten å måtte forvente det er mørkt i rommet.

Så til poenget - Det jeg egentlig er på jakt etter er en flattv som brukes hovedsaklig til film og serier (via htpc eller xbox). Videre skal det også brukes til en del spilling, selv om dette ikke er hovedbruken. Lydmulighetene til tv-en kan for min del være minimale, da jeg uansett kommer til å bruke receiveren til å drive lyden. Om jeg skal ha LCD eller Plasma er jeg ikke sikker på, så her kan det nesten komme anbefalinger sett ut fra mitt bruksområde.

- Størrelse bør være rundt 42-tommer.

- Pris rundt 15.000 (gjerne billigere). Ikke at pris betyr så _ekstremt_ mye, men ser ikke så mye på film at jeg ser meg avhengig av å bruke 20-30.000 på et tv nuh.

- 1080 eller 720 er ikke SÅ viktig. Jeg tenker slik det er vel bedre å kjøpe et bra 720, enn et dårlig 1080? (Siden prisen fort må opp for et 1080-tv med mindre det er et eller annet ukjent kvasimerke?).

- Utganger og innganger er selvfølgelig viktig. Bør være digital lydutgang og digital bildeinngang (for viderekobling fra receiveren), men lydutgangen er ikke et absolutt must. Holder med gode gamle der, men bildet må være RGB eller digital.

Noen forslag basert på mine "krav"?

Endret av allyse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatung. Høres ut som et replikamerke. Skal ærlig talt si jeg har ikke hørt om dette før nå. Hvilke internkomponenter brukes? (kvalitet tenker jeg på)

Generelt sett er jeg litt skeptisk til disse merkene som jeg ikke har hørt om før.

Lenke til kommentar
Tatung. Høres ut som et replikamerke. Skal ærlig talt si jeg har ikke hørt om dette før nå. Hvilke internkomponenter brukes? (kvalitet tenker jeg på)

Generelt sett er jeg litt skeptisk til disse merkene som jeg ikke har hørt om før.

8626352[/snapback]

Er litt skeptisk selv, men som sagt, har det fått glimrende kritikker. Og i den ene testen jeg leste, var det faktisk kommentert at det var et enormt firma med mange milliarder i omsetning.

Men ja, jeg var litt skeptisk selv, men fjernsynet har fått glimrende kritikker.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Tatung, har en venn som har 32"'eren. Er veldig overasket over hvor god den er, har en JVC plasma tv til rundt 30 000 for tre år siden. Og kan ikke si at det er mye forskjell på de to. Plasma'en har bedre svartnivå men det er jo nesten en selvfølge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...