Husee Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Må man skrive om sin egen fremtid da?? 8662270[/snapback] Du må skrive om noe som har med "Framtiden i MINEEEEEE hender" Ikke "FRamtiden i X 's framtid" Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Begynnelsen på min, kom ikke på noe bedre : /. Er kåseri between. Fremtiden – et godt sted å være? (Tok ideen fra en eller annen her i tråden, dårlig fantasi) Forurensning før i tiden var ikke et stort problem, men med teknologien mennesket har skapt er det mer forurensning enn noensinne. Kofi Annan som sitter i godstolen sin og ber oss om å ta vare på Moder jord. Det er ikke enkelt som så, du velger bilen fremfor sykkelen en regnværsdag. Du vil heller ha god sitteplass enn å mose deg inn i en buss full av mennesker som har troen på kollektivtrafikk. Vi mennesker velger som oftest det mest effektive og lettvinte, selv om utfallet ikke alltid er like positivt. PS: "Mine" hender betyr bokstavelig talt ikke mine, det kan også bety DIN generasjon i fremtiden Endret 21. mai 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Choppi Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har ombestemt meg! Etter å ha skrevet og tenkt endel, så har jeg funnet ut at jeg like godt bare kan skrive om datamaskinen og hvordan den kommer til å bli i framtiden, og hvordan folk kommer til å i framtiden om man kan få gjort omtrent alt på datamaskinen. Skriver kåseri. Hehe, men er ikke helt sikker enda Må se hvor mye jeg klarer å få fram Lenke til kommentar
Husee Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Begynnelsen på min, kom ikke på noe bedre : /. Er kåseri between. Fremtiden – et godt sted å være? (Tok ideen fra en eller annen her i tråden, dårlig fantasi) Forurensning før i tiden var ikke et stort problem, men med teknologien mennesket har skapt er det mer forurensning enn noensinne. Kofi Annan som sitter i godstolen sin og ber oss om å ta vare på Moder jord. Det er ikke enkelt som så, du velger bilen fremfor sykkelen en regnværsdag. Vi mennesker velger som oftest det mest effektive og lettvinte, selv om utfallet ikke alltid er like positivt. PS: "Mine" hender betyr bokstavelig talt ikke mine, det kan også bety DIN generasjon i fremtiden 8662286[/snapback] Der har du en god start ! "Et kåseri between?" Så hvis jeg sier at "Dette er mine hender, kan jeg forvente at du sier du også har krav på å eie dem?" Men men, det er jo opp til hver enkelt hva de vil skrive om. Endret 21. mai 2007 av Husee Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Shit ... Jeg har ikke bestemt meg ennå ... Trenger hjelp fort, Hva skal jeg skrive om? (Leserinnlegg eller artikkel) Dere bestemmer Endret 21. mai 2007 av VesleKim Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Var ihvertfall det læreren sa til meg idag, forberedelsesdag . Skriv om noe relevant til heftet i temaet og noe du brenner for, blir alltid bra da Endret 21. mai 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Bare det at jeg brenner ikke for noe speiselt :S Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Det som du føler er enklest å skrive om? Må jo være noe, eller er du en av de total uinteresserte? Hvis du har humor og liker å skrive "muntlig", så er kåseri veldig enkelt å skrive. Enten kan du skrive kåseri eller ikke Endret 21. mai 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Har forandret tema litt jeg. Har tenkt til å skrive om teknologi, hvordan den har forandret livet til de fleste mennesker opp gjennom årene, og hvordan jeg tror den vil forsette å gjøre det. Og så skal jeg ta med teknologi jeg mener burde prioriters i forhold til klimasituasjonen..Håper det blir en ok stil.. 8661969[/snapback] Virker bra det, bare synd du risikerer å bli trekt en karakter ned fordi du ikke holder deg innenfor tema. Vi hadde veiliedning/forberedning med læreren idag, jeg spurte om det var viktig å skrive noe personlig da heftet heter "Framtida i MINE hender". Men hun sa det ikke var nødvendig, så lenge man holder seg innenfor tid/framtid så er det greit. Man skal skrive det man selv tenker på, av tekstene i heftene. Ikke nødvendigvis skrive noe som må være handle om _meg_. Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jaja.... Miljøendringer er vel ganske enkelt å skrive om Takk Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jaja.... Miljøendringer er vel ganske enkelt å skrive om Takk 8662437[/snapback] du OG? mange i klassen vår som skal skrive om det der altså.. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Noen som kan gi meg en liten respons på denne teksten? Kommer ikke på mer om CO2 før jeg går over til noe annet Forurensning før i tiden var ikke et stort problem, men med teknologien mennesket har skapt er det mer forurensning enn noensinne. Kofi Annan som sitter i godstolen sin og ber oss om å ta vare på Moder jord. Det er ikke enkelt som så, du velger bilen fremfor sykkelen en regnværsdag. Du vil heller ha god sitteplass enn å mose deg inn i en buss fullt av mennesker som føler det samme som deg. Vi mennesker velger som oftest det mest effektive og lettvinte, selv om utfallet ikke alltid er like positivt. Kort sagt kan man si at vi mennesker rett og slett er egoistiske, vi tenker bare på oss selv og hva som er til fordel for oss, fremfor fremtidige generasjoner. Samtidig med denne såkalte globale oppvarmingen, fører dette til at det påvirker klimaet. Hver dag vil du høre om nye debatter angående klimaforandringene, disse såkalte ekspertene sitter på stumpen og råder menneskene om «farene» som lurer i neste hjørne. Om vi gjør det vil utfallet bli det, ekspertene skal råde oss mennesker om slike ting og ikke gi ordre om hva vi skal gjøre. Hehe, mange nye som har registrert seg pga eksamen Endret 21. mai 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Choppi Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Har begynnt å fikse en tekst. Skal være kåseri. Om datamaskinen og fremtiden. Håper noen gidder å lese den. Trenger forslag til forandring eller/og forsettelse! Jeg har valgt å ta for meg temaet ”datamaskinen og dens påvirkning i fremtiden.” Jeg er selv en flittig bruker av datamaskinen. Du verden så mye man får gjort der. Du trenger ikke slepe beina etter deg påvei til butikken lenger. Nei, for nå får du handlet både mat og klær på nett. Og du får lest omtrent alle landets aviser helt gratis, eller for 90 øre minuttet. Du trenger heller ikke dra ut for å møte nye folk, og du trenger ikke ringe for å holde kontakten. Hvis du har Skype eller MSN, som er direktemeldins-program, så får du skrevet til venner og familie, og de mottar det du har skrevet med èn gang. Mye mer praktisk enn å skrive brev, spør du meg. Og om du har Skype, så kan du til og med ringe til familie og venner via datamaskinen. Alt som trengs er at den du ringer til er pålogget på Skype. Du trenger knapt besøke folk lenger, for du får nå sett de om de har webkamera. Jeg har selv fått mange venner som jeg har møtt via min bærbare datamaskin. Selvfølgelig, dette er ikke bare positivt. Vi blir sikkert stuegriser alle og enhver i fremtiden. Vi trenger jo ikke forlate huset lenger, vi har jo alt på datamaskinen. Du tenker kanskje at ”å, jeg vil jo gå på kino innimellom” eller ”men det er jo hyggelig å dra på pizzaresturant en gang iblant.” Men slapp av. Du får nå sett alle filmene som går på kino helt gratis via din datamaskin. Og pizza kan du bestille og få levert på døren. Du kan til og med få pizzaen med brus og film til. Lenke til kommentar
Husee Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Vi hadde veiliedning/forberedning med læreren idag, jeg spurte om det var viktig å skrive noe personlig da heftet heter "Framtida i MINE hender". Men hun sa det ikke var nødvendig, så lenge man holder seg innenfor tid/framtid så er det greit. Man skal skrive det man selv tenker på, av tekstene i heftene. Ikke nødvendigvis skrive noe som må være handle om _meg_. 8662416[/snapback] Ja, vell. Lurer veldig på hvordan din lærerrinne vet det. Det er ingen sensorer som får "fasiten" før i morgen, så det er sensor som bestemmer om du har truffet temaet. Noen som kan gi meg en liten respons på denne teksten? Kommer ikke på mer om CO2 før jeg går over til noe annet Forurensning før i tiden var ikke et stort problem, men med teknologien mennesket har skapt er det mer forurensning enn noensinne. Kofi Annan som sitter i godstolen sin og ber oss om å ta vare på Moder jord. Det er ikke enkelt som så, du velger bilen fremfor sykkelen en regnværsdag. Du vil heller ha god sitteplass enn å mose deg inn i en buss fullt av mennesker som føler det samme som deg. Vi mennesker velger som oftest det mest effektive og lettvinte, selv om utfallet ikke alltid er like positivt. Kort sagt kan man si at vi mennesker rett og slett er egoistiske, vi tenker på oss selv og hva som er til fordel for oss fremfor fremtidige generasjoner. Hehe, mange nye som har registrert seg pga eksamen 8662519[/snapback] Najs najs, hva med å komme med noen påstander noen har sakt. FN's kilmarapport *Hint Hint* Endret 21. mai 2007 av Husee Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg skal skrive om global oppvarming. Hva hvert enkeltindivid kan gjøre for å bidra til et bedre globalt miljø. Jeg har alerede skrevet artikkelen. Det jeg gjør i dag er å lese den mange ganger slik at innholdet er helt på plass til i morgen slik at jeg kan sitte å rette nynorsk gramatikk mesteparten av tiden i morgen Lenke til kommentar
@ir Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Edit: slett Endret 21. mai 2007 av Atir_ Lenke til kommentar
@ir Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Begynnelsen på min, kom ikke på noe bedre : /. Er kåseri between. Fremtiden – et godt sted å være? (Tok ideen fra en eller annen her i tråden, dårlig fantasi) Forurensning før i tiden var ikke et stort problem, men med teknologien mennesket har skapt er det mer forurensning enn noensinne. Kofi Annan som sitter i godstolen sin og ber oss om å ta vare på Moder jord. Det er ikke enkelt som så, du velger bilen fremfor sykkelen en regnværsdag. Du vil heller ha god sitteplass enn å mose deg inn i en buss full av mennesker som har troen på kollektivtrafikk. Vi mennesker velger som oftest det mest effektive og lettvinte, selv om utfallet ikke alltid er like positivt. PS: "Mine" hender betyr bokstavelig talt ikke mine, det kan også bety DIN generasjon i fremtiden 8662286[/snapback] Hehe, den tittelen var visst min idè ja Men det gjør ikke noe - vi får jo ikke akkurat den samme sensoren Ganske bra start. Fortsett slik så har du en knall tekst Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det er vel polisene som smelter og forstyrrer strømmene, slik at golfstrømmen ikke lenger går i sin faste bane. Slik kan Norge sin klima endres totalt, og landet kan bli iskaldt dekket med snø. (Noe i den duren tror jeg 8662720[/snapback] Det stemmer, men først blir det en varm periode Lenke til kommentar
DorkyDi Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg tror jeg skal skrive om min fortid, mine forventinger, hvordan jeg så på framtiden før og hvordan jeg ser på det nå.. Blir det mongo? Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg tror jeg skal skrive om min fortid, mine forventinger, hvordan jeg så på framtiden før og hvordan jeg ser på det nå.. Blir det mongo? 8662823[/snapback] kan funke, men det eneste problemet er hvilken sjanger du skal skrive... det der hadde kanskje passet bedre til den skjønnlitere delen altså skrivedag 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå