Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen 2007 - Resultater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ah, gikk strålende på eksamen på tirsdag ^^

Skrev tre sider, gikk igjennom alle ordene i ordlisten og jeg tror også at teksten ble bra, fikk i allefall ros hos responsgruppa mi =)

8682864[/snapback]

Skreiv du på data eller for hand??

Berre litt nysgjerrig :p

Endret av -sakko-
Lenke til kommentar
Skreiv du på data eller for hand??

Berre litt nysgjerrig  :p

8682944[/snapback]

Skrev på data.

Er så glad for at jeg tok nynorsk på tirsdag. Er elendig å skrive skjønnlitterære tekster, og hadde jeg skrevet nynorsk i tillegg tør jeg ikke tenke på hvilken karakter jeg ville fått :!:

Lenke til kommentar
Ah, gikk strålende på eksamen på tirsdag ^^

Skrev tre sider, gikk igjennom alle ordene i ordlisten og jeg tror også at teksten ble bra, fikk i allefall ros hos responsgruppa mi =)

8682864[/snapback]

Jeg også ;)

Jeg syntes det gikk kjempebra selv, glad for at jeg skrev en tekst på forhånd slik at jeg viste sånn noelunde hvordan jeg skulle skrive :)

Lenke til kommentar

I morgen er det altså tur for skjønnlitterære tekster. Sjangrene vi kan skrive i morra har jeg listet opp slik:

- Eventyr

- Fortelling

- Novelle

- Dagbok

- Dikt

- Tale

Lurer altså på om det er noen jeg har glemt?

Lenke til kommentar
I morgen er det altså tur for skjønnlitterære tekster. Sjangrene vi kan skrive i morra har jeg listet opp slik:

- Eventyr

- Fortelling

- Novelle

- Dagbok

- Dikt

- Tale

8683642[/snapback]

Ja du har glemt portrett.

Men er portrett det samme som portrett intervju? Det sa læreren min. Vet ikke helt selv.

Lenke til kommentar

Gikk ganske bra på tirsdag! Plager meg at jeg ikke fikk skrevet på data, skriver stygt som juling.. Ble en 5.5 side på de forferdelig trange innføringsarkene :)

Lykke til imorgen alle sammen.

Jeg skal skrive nynorsk imorgen ihvertfall; utfallet kan jo lett bli relativt underholdene. ;)

-

Martin

Lenke til kommentar
Gikk ganske bra på tirsdag! Plager meg at jeg ikke fikk skrevet på data, skriver stygt som juling.. Ble en 5.5 side på de forferdelig trange innføringsarkene :)

Lykke til imorgen alle sammen.

Jeg skal skrive nynorsk imorgen ihvertfall; utfallet kan jo lett bli relativt underholdene. ;)

-

Martin

8683663[/snapback]

Ja, de innføringsarkene var no skitt. Hadde skrevet fulle 5 sider på kladd, med liten skrift, men når jeg skulle innføre på de trange arkene ble det plutselig mye mer. Det endte med at jeg forkortet artikkelen min, slik at den ble på 6,5 sider - ellers hadde den blitt på over 7 sider ;)

Lenke til kommentar

Du går ihvertfall ned i karakter :hmm: 1 karakter tror jeg det var.

8671397[/snapback]

oki.. tipper at jeg får 2 da... sånn ca..

Får vi en samlet karakter for norsk og nynorsk på vitnemålet?

8671478[/snapback]

De tar vel snittet av nynorsk og bokmåls-karakteren, slik at de telles som èn karakter.

Man må ikke skrive om framtid, men man må skriv om noe som har noe med temaene i heftet å gjøre. Jeg skrev om spilleavhengighet. Tror det gikk ganske greit.

Lenke til kommentar

- Eventyr

- Fortelling

- Novelle

- Dagbok

- Dikt

- Tale

8683642[/snapback]

Ja du har glemt portrett.

Men er portrett det samme som portrett intervju? Det sa læreren min. Vet ikke helt selv.

8683659[/snapback]

Jeg tror kanskje at tale ligger litt i grenselandet mellom sakprosa og sjønnlitteratur, men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Hmm, trur eg blir å gå gjennom kvert einaste jævla ord i teksten min i morra med å bruke nynorsk-ordboka =)

Trur eg skal skrive nokka storslagent og episkt, ei fantasy fortelling eller science fiction. Når det kjem til skjønnlitterær så kan man kopiere ei historie i eit spell.

Har ikkje prøvd det før men skal se om eg finn ei passanes historie eller noko..

Endret av grimsbo
Lenke til kommentar

I går skrev jeg på nynorsk. Skrev litt over en og en halv side på data. Det jeg synes var rart, var at vi hadde retteprogram på PC-en. Ikke det at jeg hadde noe imot det :p

Har alle fått muligheten til å skrive på data?

Lenke til kommentar
Jeg hadde tenkt å ikke skrive sjanger, men så ble jeg ropt opp av de som satt vakt, og de sa at jeg måtte skrive på sjanger... faen ta dem :p

Uansett, tror jeg fulgte alle sjangertrekkene. Skrev artikkel, og kan det godt - men siden jeg intervjuet mennesker i artikkelen så kan det hende sensoren slår ned på det :hmm:?

8679019[/snapback]

Måtte vi skrive på sjanger?? Uansett står det i oppgavenformuleringen min...

Lenke til kommentar

Det stod i tekstheftet som vi fikk utdelt til dag 1 at vi ikke kunne skrive grenselandssjangere på dag 1, og derfor få lov til å skrive dem på dag 2. En av grenselandssjangrene var jo tale ;)

Husker dere hvilke fler :hmm: ?

Lenke til kommentar
Det stod i tekstheftet som vi fikk utdelt til dag 1 at vi ikke kunne skrive grenselandssjangere på dag 1, og derfor få lov til å skrive dem på dag 2. En av grenselandssjangrene var jo tale ;)

Husker dere hvilke fler :hmm: ?

8684455[/snapback]

Dagbok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...