Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen 2007 - Resultater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er jeg ferdig!

Ble ferdig kl 12:30.

Er sånn rimelig godt fornøyd.

8670754[/snapback]

Haha, jeg ble også ferdig 12.30 :D

Sammen treff

8674124[/snapback]

Ble ferdig da jeg også! :!:

8674224[/snapback]

Meg òg, meg òg *hoppeoppogned*

Lenke til kommentar
Da er jeg ferdig!

Ble ferdig kl 12:30.

Er sånn rimelig godt fornøyd.

8670754[/snapback]

Haha, jeg ble også ferdig 12.30 :D

Sammen treff

8674124[/snapback]

Ble ferdig da jeg også! :!:

8674224[/snapback]

Meg òg, meg òg *hoppeoppogned*

8674995[/snapback]

Da er vi 4 da.. Da får vi værtfall ikke dårligere en fire! :D

Lenke til kommentar

Eg blei ferdig klokka 14:25

Eg skreiv 6 og ei halv side om global oppvarming. Ganske stolt

Har berre eit problem... Ein skulle jo legge frå seg mobilen framme i klasserommet før man begynte på eksamen. Og eg glømte den når eg gjekk, og vi skal ikkje på skulen i morgon, og den låg i eit anna klasserom som har skuledag :no:

Kva skal eg gjere no.. trur dåkke læraren la merke til det å tok med mobilen min? eg var den siste frå det klasserommet som gjekk, så eg trur nok læraren som satt i klasserommet gjekk rett etterpå også

:(

Lenke til kommentar
Eg blei ferdig klokka 14:25

Eg skreiv 6 og ei halv side  om global oppvarming. Ganske stolt

Har berre eit problem... Ein skulle jo legge frå seg mobilen framme i klasserommet før man begynte på eksamen. Og eg glømte den når eg gjekk, og vi skal ikkje på skulen i morgon, og den låg i eit anna klasserom som har skuledag  :no:

Kva skal eg gjere no.. trur dåkke læraren la merke til det å tok med mobilen min? eg var den siste frå det klasserommet som gjekk, så eg trur nok læraren som satt i klasserommet gjekk rett etterpå også

:(

8675345[/snapback]

Bareå dra ned på skolen i morgentidlig å hente den det!

Lenke til kommentar

tviler på at læraren som satt der såg mobilen, den låg nemmlig oppi der under tavla som krittet pleier å ligge, og den læraren hadde berre sittet vakt i 10 minutter for at eg skulle bli ferdig, så ho visste nok ingenting om mobilane :hmm:

EDIT: Skal få en fyr i den klassen til å spore opp mobilen min, og om han ikkje finner den i klasserommet skal han spørre alle lærarar om dei har sett mobilen :)

Endret av 2rst1
Lenke til kommentar
Noen som har fått noe info om skrivedag 2?

8673341[/snapback]

Noen har fått velge om de ville skrive sakprosa eller skjønnlitteratur idag.

De fikk også velge nynorsk eller bokmål selvfølgelig. Som dette:

Temaene var:

Framtiden i våre hender - Kriminalitet - Livsstil - Musikk ;)

Vi fikk de 4 temaene, og kunne bruke de når vi ville. Enten på saktekst, eller skjønnlierær. Vi valgte også om vi ville skriver skjønnliterær eller saktekst ;)

:hmm:

Lenke til kommentar
Var i toppers humør helt til jeg kom på at jeg har glemt å skrive sjangeren på eksamen :cry: Blir vel trekt for det?

Faen, nå får jeg ikke 4 engang :(  :wallbash:

8673268[/snapback]

10. klasse ? vi fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å skrive sjangeren vi skrev i :)

8673490[/snapback]

Og hvorfor skulle ikke sensorene få vite sjangeren?

Kunne vært f.eks. 6 hvis det var en novelle, men 4 hvis det var en historie...

Å skrive sjangeren var ABSOLUTT noe vi ikke måtte glemme, fikk vi beskjed om husker jeg :p

8673862[/snapback]

Det kan også tolkes som om at du ikke vet hvordan du følger kjennetegn til uansett hvilken sjanger, så du bare skriver en tekst og nevner ikke sjanger, fordi du ikke vet om noen sjangerkjennetegn.

8674220[/snapback]

Man skal ikke skrive sjanger. Trekkene i teksten skal være så klare at sensor skjønner at du f.eks. har skrevet artikkel.... Og har du bomma på sjanger så kan han tro at du har blanda, så du kan ikke få trekk for det... Læreren vår ba oss om å ikke skrive sjanger...

8673273[/snapback]

:ermm: Noen som vet? :(

Lenke til kommentar

For en aller siste gang: Om sjangertrekk skrives eller ei er opp til en selv.

En kan enten skrive f.eks 'skriv en sakprosa tekst om...', eller 'skriv et essay om..'.

Det er ikke noe skal eller ikke skal her. Så ikke noe er riktig eller galt.

Selv skrev jeg sjanger i oppgaveteksten min, fordi det gjør det hele mer strukturert, og lettere å lese for sensor.

Oppgaven min var:

Skriv et essay om hvilke valg en har i livet.

Ta utgangspunkt i at 10kl. er snart ferdig, og du står foran dine egne frie valg.

Lenke til kommentar
For en aller siste gang: Om sjangertrekk skrives eller ei er opp til en selv.

En kan enten skrive f.eks 'skriv en sakprosa tekst om...', eller 'skriv et essay om..'.

Det er ikke noe skal eller ikke skal her. Så ikke noe er riktig eller galt.

Selv skrev jeg sjanger i oppgaveteksten min, fordi det gjør det hele mer strukturert, og lettere å lese for sensor.

Oppgaven min var:

Skriv et essay om hvilke valg en har i livet.

Ta utgangspunkt i at 10kl. er snart ferdig, og du står foran dine egne frie valg.

8676940[/snapback]

Skulle vi skrive oppgaven da? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Skulle vi skrive oppgaven da?  :dontgetit:

8677002[/snapback]

Det er vel det samme der og. Slik som _Scotty_ sa, du velger selv om du ha det eller ikke. Selv skrev jeg ikke oppgaven. Kun sjanger og tittel.

8677082[/snapback]

Skrev bare tittel og teksten. Er ikke sikker på sjanger, men bryr meg ikke om hva det er. Har aldri gjort det på tentamener, så hvorfor gjøre det nå? Det er jo som en strengere tentamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...