Haugli Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Haha, skal du "låne" den til eksamen, og vet ikke hvilken sjanger det er? 8663646[/snapback] Denne har jeg skrevet selv og lurer på hvilken sjanger det er. 8663822[/snapback] Ok, sorry for at jeg misforsto, men regna nesten med du viste hvilken sjanger du skrev. Lenke til kommentar
Bohoe Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Bohoe; når kommer fremtiden i mine hender inn i bildet? 8663890[/snapback] Fremtiden MÅ ikke være i MINE hender den ser du. Så lenge "fremtid" var et emne er det helt ok. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Bohoe; når kommer fremtiden i mine hender inn i bildet? 8663890[/snapback] Fremtiden MÅ ikke være i MINE hender den ser du. Så lenge "fremtid" var et emne er det helt ok. 8663918[/snapback] Okei Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Haha, skal du "låne" den til eksamen, og vet ikke hvilken sjanger det er? 8663646[/snapback] Denne har jeg skrevet selv og lurer på hvilken sjanger det er. 8663822[/snapback] Ok, sorry for at jeg misforsto, men regna nesten med du viste hvilken sjanger du skrev. 8663908[/snapback] javel,men tror det er en artikkel Lenke til kommentar
Bohoe Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Bohoe; når kommer fremtiden i mine hender inn i bildet? 8663890[/snapback] Fremtiden MÅ ikke være i MINE hender den ser du. Så lenge "fremtid" var et emne er det helt ok. 8663918[/snapback] Okei 8663926[/snapback] Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Benedicte: pass på å/og i teksten din, ser at du har bommet en del ganger der.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Bohoe; når kommer fremtiden i mine hender inn i bildet? 8663890[/snapback] Fremtiden MÅ ikke være i MINE hender den ser du. Så lenge "fremtid" var et emne er det helt ok. 8663918[/snapback] Altså; Jeg har snakket med flere lærere gjennom dagen nå.(flere sensorer) Og noen sier først at så lenge det er snakk om fremtid så er det greit, mens andre sier at dette er Fremtiden i MINE hender, det setter i tvil de som synes at det er greit generelt. Så det kan variere stort fra sensor til sensor om de synes det er greit eller ei. Så at læreren din kanskje synes det er greit at det generelt handler om fremtiden er ikke nødvendigvis så fryktelig lurt å høre på. Endret 21. mai 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Bohoe Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Benedicte: pass på å/og i teksten din, ser at du har bommet en del ganger der.. 8664035[/snapback] Hehe, vet det. Er dårlig på det der. :-P Uff.. Takk takk Lenke til kommentar
Bohoe Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Bohoe; når kommer fremtiden i mine hender inn i bildet? 8663890[/snapback] Fremtiden MÅ ikke være i MINE hender den ser du. Så lenge "fremtid" var et emne er det helt ok. 8663918[/snapback] Altså; Jeg har snakket med flere lærere gjennom dagen nå.(flere sensorer) Og noen sier først at så lenge det er snakk om fremtid så er det greit, mens andre sier at dette er Fremtiden i MINE hender. Så at læreren din kanskje synes det er greit at det generelt handler om fremtiden er ikke nødvendigvis lurt å høre på. 8664073[/snapback] Nei, mulig det. Litt kjipt dah. Hehe. Har liksom kommet ganske langt i teksten nå. Menne. Jeg kommer liksom ikke på noen annen overskrift som passer bedre heller, noen tips? Trenger nok litt hjelp. Lenke til kommentar
Husee Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Altså; Jeg har snakket med flere lærere gjennom dagen nå.(flere sensorer) Og noen sier først at så lenge det er snakk om fremtid så er det greit, mens andre sier at dette er Fremtiden i MINE hender, det setter i tvil de som synes at det er greit generelt. Så det kan variere stort fra sensor til sensor om de synes det er greit eller ei. Så at læreren din kanskje synes det er greit at det generelt handler om fremtiden er ikke nødvendigvis så fryktelig lurt å høre på. 8664073[/snapback] Endelig! Aner ikke hvor mye jeg hadde gjort for å quota det der 1000 ganger! De som er sensorer har eller ikke fått den "malen" de skal rette etter. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Her er min tekst til nå, noen kommentarer og litt konstruktiv kritikk hadde vært fint Nå er det bare en måned igjen, så er jeg ferdig med pliktig grunnskole, yes, Endelig! Eller… Hva skal jeg gjøre nå, endelig kan jeg ta egne valg, jeg er fri, men samtidig litt redd for å ta ”feil” valg. Klarer jeg virkelig å ta de rette valgene, kommer jeg til å bli syklist slik som jeg har drømt om å bli I alle år? Hva om jeg ikke gjør det, hva vil skje da, og hva er jeg om 15 år? Er det meg alene som påvirker min fremtid? Det første som skjer nå er at jeg begynner på videregående til høsten, der jeg vil treffe mange nye ansikter, og sannsynligvis få meg nye venner som forhåpentligvis kan vise seg å bli gode venner som jeg kan ha det morsomt sammen med i de neste tre åra. Men videregående handler ikke bare om å få nye venner. Jeg skal ta en rekke med valg; språk, programfag osv.. osv… Det blir en stor forandring I forhold til det jeg gjør nå, her har jeg noe håndfast, her slipper jeg å velge så mye. Egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne gått her I noen år til… Men slik er det altså ikke, jeg må bli stor, slik som mamma og pappa sier. Jeg må stå opp tidligere, passe på tiden selv, for mamma og pappa skal vel ikke passe på meg helt til jeg blir 30, skal de vel? Jeg må innrømme det at jeg gruer meg litt til å bli stor, jeg vil ikke bli passet på, mamma ringer ikke bekymringsfull til meg når klokka er sent på kveld. Jeg vil at pappa skal kjefte på meg når jeg ikke har ryddet rommet mitt på flere uker og det ser helt bomba ut. Men jeg må bli voksen. Om noen år er jeg myndig, om jeg vil kan jeg kjøre bil, forutsett at jeg har tatt sertifikatet selvsagt. Jeg kan nyte alkohol om jeg vil, jeg kan være ute så lenge som jeg vil, uten at noen klager på meg. Huff som jeg gruer meg. . Men det er jo ikke meg alene som avgjør fremtida mi, samfunnet endrer seg og det er ikke sikkert at det jeg vil bli i dag går å bli om noen år, sannsynligheten for at jeg jobber i en jobb som ikke finnes enda er stor. Endret 21. mai 2007 av Tee_C Lenke til kommentar
@ir Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Altså; Jeg har snakket med flere lærere gjennom dagen nå.(flere sensorer) Og noen sier først at så lenge det er snakk om fremtid så er det greit, mens andre sier at dette er Fremtiden i MINE hender, det setter i tvil de som synes at det er greit generelt. Så det kan variere stort fra sensor til sensor om de synes det er greit eller ei. Så at læreren din kanskje synes det er greit at det generelt handler om fremtiden er ikke nødvendigvis så fryktelig lurt å høre på. 8664073[/snapback] Endelig! Aner ikke hvor mye jeg hadde gjort for å quota det der 1000 ganger! De som er sensorer har eller ikke fått den "malen" de skal rette etter. 8664138[/snapback] Fortsatt tviler jeg på at temaet er så begrenset tilrettelagt. Poenget er at heftet skal inspirere til å skrive en tekst du brenner for, som kan gå under overskriften "fremtiden i mine hender". Hvis man tar det så bokstavelig, og som dere sier, bruke -mine hender- flittig i sine tekster, blir det jo veldig vanskelig å skrive meget saklige tekster. Det blir mer retta mot leserinnlegg/egne meninger. Det kan selvfølgelig hende at dere har rett, men jeg håper virkelig ikke det. For da bommer veldig mange på sine oppgaver - inkludert meg? Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg ser det er mange som lurer på lengden på teksten dere skal skrive. Man skal skrive 3-4 håndskrevene sider. Det tilsvarer ca 2 sider med TNR (font) og skriftstørrelse 12. Det bedre å skrive 2 sider feilfritt enn 3 sider der det kryr av feil Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Takk Zapzza, de linkene var til stor hjelp! Har fått mange ideer nå! Men til selve teksten, jeg har tenkt til å sette det opp sånn. Hvert avsnitt i hoveddelen skal handle om litt om et spesefikt problem med henhold til klimaproblemer, og litt hva DU-personen kan hjelpe å løse dette. Er det også du har tenkt til? eller har du tenkt til å oppsumere alle løsningene tilslutten? DB 8660633[/snapback] Er ikke sånn jeg har tenkt nei. Jeg har tenkt å først ha litt info om hva som er problemet, altså den globale oppvarmingen. Deretter skal jeg legge fram ulike forslag til ting man kan gjøre for å bidra litt =) Lenke til kommentar
@ir Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Det er faktisk en minimusgrense (anbefalt) på antall sider av utdanningsdirektoratet? Uansett, tre sider bør jeg få til, om ikke mer Edit: leif Endret 21. mai 2007 av Atir_ Lenke til kommentar
Pingvino Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Æsj, jeg gruer meg. Kunne ønske tentamen var eksamen, for det gikk så fint. Temaet er litt vanskelig. Men bør jeg ikke kunne skrive om fremtiden i våre hender? Det er jo ikke helt bort fra oppgaven.. For selv om det ikke da bare går på MIN fremtid, så er det jo fremdeles min fremtid. Hm. Lenke til kommentar
Bohoe Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Altså; Jeg har snakket med flere lærere gjennom dagen nå.(flere sensorer) Og noen sier først at så lenge det er snakk om fremtid så er det greit, mens andre sier at dette er Fremtiden i MINE hender, det setter i tvil de som synes at det er greit generelt. Så det kan variere stort fra sensor til sensor om de synes det er greit eller ei. Så at læreren din kanskje synes det er greit at det generelt handler om fremtiden er ikke nødvendigvis så fryktelig lurt å høre på. 8664073[/snapback] Endelig! Aner ikke hvor mye jeg hadde gjort for å quota det der 1000 ganger! De som er sensorer har eller ikke fått den "malen" de skal rette etter. 8664138[/snapback] Fortsatt tviler jeg på at temaet er så begrenset tilrettelagt. Poenget er at heftet skal inspirere til å skrive en tekst du brenner for, som kan gå under overskriften "fremtiden i mine hender". Hvis man tar det så bokstavelig, og som dere sier, bruke -mine hender- flittig i sine tekster, blir det jo veldig vanskelig å skrive meget saklige tekster. Det blir mer retta mot leserinnlegg/egne meninger. Det kan selvfølgelig hende at dere har rett, men jeg håper virkelig ikke det. For da bommer veldig mange på sine oppgaver - inkludert meg? 8664183[/snapback] Jeg er helt enig med deg, vist det skal være så bokstavlig at man blir nødt til å gå ut ifra overskiriften/hovedtemaet "fremtiden i mine hender" er det veldig rart at de har skrevet om teknobikkjer, likestilling og språkutvikling? Er det ikke ? :-P Heftet er til inspirasjon, ikke som en form for konklusjon. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Her er min tekst til nå, noen kommentarer og litt konstruktiv kritikk hadde vært fint Nå er det bare en måned igjen, så er jeg ferdig med pliktig grunnskole, yes, Endelig! Eller… Hva skal jeg gjøre nå, endelig kan jeg ta egne valg, jeg er fri, men samtidig litt redd for å ta ”feil” valg. Klarer jeg virkelig å ta de rette valgene, kommer jeg til å bli syklist slik som jeg har drømt om å bli I alle år? Hva om jeg ikke gjør det, hva vil skje da, og hva er jeg om 15 år? Er det meg alene som påvirker min fremtid? Det første som skjer nå er at jeg begynner på videregående til høsten, der jeg vil treffe mange nye ansikter, og sannsynligvis få meg nye venner som forhåpentligvis kan vise seg å bli gode venner som jeg kan ha det morsomt sammen med i de neste tre åra. Men videregående handler ikke bare om å få nye venner. Jeg skal ta en rekke med valg; språk, programfag osv.. osv… Det blir en stor forandring I forhold til det jeg gjør nå, her har jeg noe håndfast, her slipper jeg å velge så mye. Egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne gått her I noen år til… Men slik er det altså ikke, jeg må bli stor, slik som mamma og pappa sier. Jeg må stå opp tidligere, passe på tiden selv, for mamma og pappa skal vel ikke passe på meg helt til jeg blir 30, skal de vel? Jeg må innrømme det at jeg gruer meg litt til å bli stor, jeg vil ikke bli passet på, mamma ringer ikke bekymringsfull til meg når klokka er sent på kveld. Jeg vil at pappa skal kjefte på meg når jeg ikke har ryddet rommet mitt på flere uker og det ser helt bomba ut. Men jeg må bli voksen. Om noen år er jeg myndig, om jeg vil kan jeg kjøre bil, forutsett at jeg har tatt sertifikatet selvsagt. Jeg kan nyte alkohol om jeg vil, jeg kan være ute så lenge som jeg vil, uten at noen klager på meg. Huff som jeg gruer meg. . Men det er jo ikke meg alene som avgjør fremtida mi, samfunnet endrer seg og det er ikke sikkert at det jeg vil bli i dag går å bli om noen år, sannsynligheten for at jeg jobber i en jobb som ikke finnes enda er stor. 8664169[/snapback] Anyone? Lenke til kommentar
Bohoe Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Her er min tekst til nå, noen kommentarer og litt konstruktiv kritikk hadde vært fint Nå er det bare en måned igjen, så er jeg ferdig med pliktig grunnskole, yes, Endelig! Eller… Hva skal jeg gjøre nå, endelig kan jeg ta egne valg, jeg er fri, men samtidig litt redd for å ta ”feil” valg. Klarer jeg virkelig å ta de rette valgene, kommer jeg til å bli syklist slik som jeg har drømt om å bli I alle år? Hva om jeg ikke gjør det, hva vil skje da, og hva er jeg om 15 år? Er det meg alene som påvirker min fremtid? Det første som skjer nå er at jeg begynner på videregående til høsten, der jeg vil treffe mange nye ansikter, og sannsynligvis få meg nye venner som forhåpentligvis kan vise seg å bli gode venner som jeg kan ha det morsomt sammen med i de neste tre åra. Men videregående handler ikke bare om å få nye venner. Jeg skal ta en rekke med valg; språk, programfag osv.. osv… Det blir en stor forandring I forhold til det jeg gjør nå, her har jeg noe håndfast, her slipper jeg å velge så mye. Egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne gått her I noen år til… Men slik er det altså ikke, jeg må bli stor, slik som mamma og pappa sier. Jeg må stå opp tidligere, passe på tiden selv, for mamma og pappa skal vel ikke passe på meg helt til jeg blir 30, skal de vel? Jeg må innrømme det at jeg gruer meg litt til å bli stor, jeg vil ikke bli passet på, mamma ringer ikke bekymringsfull til meg når klokka er sent på kveld. Jeg vil at pappa skal kjefte på meg når jeg ikke har ryddet rommet mitt på flere uker og det ser helt bomba ut. Men jeg må bli voksen. Om noen år er jeg myndig, om jeg vil kan jeg kjøre bil, forutsett at jeg har tatt sertifikatet selvsagt. Jeg kan nyte alkohol om jeg vil, jeg kan være ute så lenge som jeg vil, uten at noen klager på meg. Huff som jeg gruer meg. . Men det er jo ikke meg alene som avgjør fremtida mi, samfunnet endrer seg og det er ikke sikkert at det jeg vil bli i dag går å bli om noen år, sannsynligheten for at jeg jobber i en jobb som ikke finnes enda er stor. 8664169[/snapback] Anyone? 8664241[/snapback] Det var en veldig bra tekst, men åssen sjanger har du tenkt å bruke her? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det er faktisk en minimusgrense (anbefalt) på antall sider av utdanningsdirektoratet? Uansett, tre sider bør jeg få til, om ikke mer Edit: leif 8664209[/snapback] Nei, det tror jeg ikke. Men den må nok være på minst 1 side, ellers blir det vanskelig for sensor å sette karakter på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå