Anders Moen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Dette er nesten litt flaut å spørre om for jeg pleier ikke å ha problemer med validatoren, men nå har jeg iallfall det. Driver å lager et WP-theme og errorene kan du finne her Jeg er ganske sikker på at det er i sidebar.php den kommer fra, men jeg legger med de sidene jeg har fått laget hittil (som er i bruk) header.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title><?php bloginfo('name'); ?> <?php if ( is_single() ) { ?> » Blog Archive <?php } ?> <?php wp_title(); ?></title> <link rel="stylesheet" href="<?php bloginfo('stylesheet_url'); ?>" type="text/css" media="screen"> <link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="<?php bloginfo('name'); ?> RSS Feed" href="<?php bloginfo('rss2_url'); ?>"> <link rel="pingback" href="<?php bloginfo('pingback_url'); ?>"> <meta name="pragma" content="no-cache"> <style type="text/css" media="screen"> <?php // Checks to see whether it needs a sidebar or not if ( !$withcomments && !is_single() ) { ?> #page { background: url("<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?>/images/kubrickbg.jpg") repeat-y top; border: none; } <?php } else { // No sidebar ?> #page { background: url("<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?>/images/kubrickbgwide.jpg") repeat-y top; border: none; } <?php } ?> </style> </head> <body> <div id="wrapper"> <div id="wrapper2"> <div id="top"> <div id="top_left"> <h1><?php bloginfo('name'); ?></h1> <h2><?php bloginfo('description'); ?></h2> </div> <div id="top_right"> <?php include (TEMPLATEPATH . '/searchform.php'); ?> </div> </div> <div> index.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php get_header(); ?> <?php get_sidebar(); ?> searchform.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <form method="get" id="searchform" action="<?php bloginfo('home'); ?>/"> <div> <input type="text" value="<?php the_search_query(); ?>" name="s" id="s" /> <input type="submit" id="searchsubmit" value="Search" /> </div> </form> sidebar.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <span class="menu_title">Pages</span> <ul> <li class="page_item"><a href="<?php bloginfo('url'); ?>" title="Home">Home</a></li> <?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&title_li='); ?> </ul> <span class="menu_title">Categories</span> <ul> <?php wp_list_cats('sort_column=name&optioncount=1&hierarchical=0'); ?> </ul> <br /> <span class="menu_title">Archives</span> <ul> <?php wp_get_archives('type=monthly'); ?> </ul> <br /> <span class="menu_title">Links</span> <ul> <?php get_links(-1, '<li>', '</li>', ' - '); ?> </ul> <br /> <span class="menu_title">Admin</span> <ul> <li><?php wp_register(); ?> </li> <li><?php wp_loginout(); ?></li> </ul> style.css Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor body { color: #333; font-size: 11pt; font-family: Tahoma, Arial; background: #333; } #wrapper { width: 800px; margin: 0 auto; background: #FFF; } #wrapper2 { padding: 5px; } #top { width: 100%; height: 100px; background: #FFF url(images/bg_top.jpg) repeat-x center; } #top_left { width: 490px; float: left; text-align: center; } #top_right { width: 300px; float: right; padding-top: 40px; } .both { width: 100%; clear: both; } #main_left { width: 490px; float: left; } #main_right { width: 300px; float: right; } h1 { color: #000; font-size: 300%; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 44pt; } h2 { color: #444; font-size: 200%; margin: 0px; padding: 0px; } .menu_title { color: #000; font-size: 14pt; font-family: 'Trebuchet MS', Georgia; } Siden kan sees her Det er sikkert noe unødvendig kode der akkurat nå, men skal fikses på snart Noen som vet hva som må fikses på? Takker! Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg bruker HR til å få flytende elementer til å "ta plass". Du skal egentlig ikke bruke noen av delene, men denne måten er mye brukt, så det går greit (etter dilteprinsippet). hr.both { visibility: hidden; clear: both; height:1px; border: 0; margin:0; padding:0; } <div id="flyyyyyt">asdasd <hr class="both" /> </div> Begynn der. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 This page is valid... etc. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Ja, jeg fant det ut etter masse masse arbeid Nå har jeg glemt hva jeg gjorde da :s Hvis jeg kommer på det skal jeg poste i tilfelle noen andre får samme problem Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det som er lett å gjøre i WP, er å få en ekstra (eller en for lite) </div>, siden diven gjerne starter i header.php og avsluttes i footer.php for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå