Gå til innhold

Intel reduserer prisene i juli

Anbefalte innlegg

Joda Leifeinar, det du sier er jo det fornuftige å gjøre, og jeg MÅ jo ikke bygge ny. Det er vel mer en blandig av tvangshandliger og hobby jeg lider av. Har jo solgt noen av maskinene, men det har da gjerne vært til kjente, og dermed ikke akkurat innbringende.

Lurer litt på om jeg kanskje skal vente til 45nm er kommet, men de blir kanskje ikke så hyggelig priset i starten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netshop har allerede satt prisen på Q6600 til 2 195,-ink. mva. så nå må vi bare vente til de har dem på lager  ;)

9116803[/snapback]

Vil de ha G0 steppingen?

Simen1:

Hva tror du, å få Q6600 fra orginal FSB1066 og opp til FSB1333 burde vel være nogenlunde greit?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Simen1:

Hva tror du, å få Q6600 fra orginal FSB1066 og opp til FSB1333 burde vel være nogenlunde greit?

Det jeg har sett så langt tyder på det. Og jeg tar det for gitt at jeg skal klare 3Ghz eller mer (noe annet vil være en skuffelse...) Men det snakkes jo en del om varme igjen da, så har inntrykk av at en del møter veggen, eller altså velger å gi seg pga det (med luftkjøling altså)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke, men sjekk med forumet til XS. Der har de sikkert erfaring med den og mye mer peiling på det enn meg.

Redigert: Det er vist stor forskjell på M3-steppningen og G0-steppingen. Mange av de maner om å vente på G0-steppingen. Man kan se på produktkoden hva som er hva.

9117484[/snapback]

Hvordan vet jeg det før jeg bestiller ?

Lenke til kommentar
Hva lønner det seg å bestille E6850 eller Q6600

9116919[/snapback]

Hva trenger du mest av 4 kjerner på 2,4GHz eller 2 kjerner som er klokket 25% raskere: 3GHz?

9117350[/snapback]

Spiller en del,men kjører også en del applikasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke, men sjekk med forumet til XS. Der har de sikkert erfaring med den og mye mer peiling på det enn meg.

Redigert: Det er vist stor forskjell på M3-steppningen og G0-steppingen. Mange av de maner om å vente på G0-steppingen. Man kan se på produktkoden hva som er hva.

9117484[/snapback]

Skal jeg bytte må jeg definitivt ha G0 steppingen, jeg skal helt klart kjøre 1:1 med minnet mitt på 1333FSB(667).

ATW:

Samme her også, skulle gjerne visst hvordan effektforbruket er når den klokker seg ned selv.

Scortech:

Så det betyr at de 2000 stk som er på vei til komplett ant. er B3 og ikke G0?

EDIT:

Netshop har 100 stk. på lager med den pene prisen 2195,- :thumbup: Koden er: BX80562Q6600

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 Postet i dag, 12:33

ATW:

Samme her også, skulle gjerne visst hvordan effektforbruket er når den klokker seg ned selv.

Fikk ikke du servert et testresultat på strømforbruk både med og uten last i går da Theo? I en av de andre Intel cpu-trådene du deltar, og ang noe diskusjon om TDP?

Hvordan er det forresten med strømstyring og klokking på C2D, går det godt sammen?

Har så langt hatt disse tingene skrudd av, og ser nå at min E6600@3,7Ghz/8800GTS/2x Raptor/4xDDR2 ligger på 221Watt (altså ut av stikkontakten) etter å ha stått idle en god stund. Det er jo ganske mye strøm og varme for å gjøre ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...