Mafo Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Tre dager i september blir det umulig å ringe med mobiltelefoner dersom du er i nærheten av George W. Bush. Les mer Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Høres ut som nok et idiotisk tiltak, og burde jo lett kunne gjøres noe med... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Høres ut som nok et idiotisk tiltak, og burde jo lett kunne gjøres noe med... 8625569[/snapback] Hvordan i all verden skal man kunne gjøre noe mot dette? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Med risiko for å få amerikanske myndigheter på nakken: Skyt ned helikopteret. Så kanskje det tilogmed treffer mannen selv... Lenke til kommentar
butare Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Med risiko for å få amerikanske myndigheter på nakken:Skyt ned helikopteret. Så kanskje det tilogmed treffer mannen selv... 8626440[/snapback] Dette innlegget er så tåpelig at det nesten ikke fortjener kommentar. Endret 16. mai 2007 av butare Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Med risiko for å få amerikanske myndigheter på nakken:Skyt ned helikopteret. Så kanskje det tilogmed treffer mannen selv... 8626440[/snapback] Dette innlegget er så tåpelig at det nesten ikke fortjener kommentar. 8626491[/snapback] Kan du ikke kommentere det, så kan du heller la være. Jeg synes den mobil-jammingen var like fornuftig som nødvendigheten av å gjerde inne alle havner hvor det skal ankomme skip eller at jeg ikke får lov til å ha med meg en halv liter vann gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. I mine øyne er slike tiltak ikke et hinder for dem som virkelig vil gjennomføre en terrorhandling (" If there's a will there's a way"), men istedenfor irriterer de uskyldige som meg. Jeg irriterer meg daglig over disse "terrorgjerdene" langs havnen, fly begynner å bli totalt ubrukelig til persontransport, og hadde Bush vært i byen og telefonen min derfor ikke virket, så hadde det plaget meg ganske betraktelig. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Fabrikken jeg jobber på ble etter 11/9 totalinngjerdet, med overvåkningskamera både her og der. Dette måtte innføres dersom havnen vår skulle få ISPS-godkjennelse ... Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Tja, hvis ikke bomber ikke kan detoneres via mobil, så finnes det sikkert andre løsninger. Hvis Bush føler seg trygg med et helikopter over hue, så er det greit for meg. Lenke til kommentar
FX Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 det er jo bare å ha en bomde som detoneres vis den mister mobil dekning da Lenke til kommentar
Juke Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Jammeren sender sine signaler ovenfra (fra helikopter), mens mobilsignalene så vidt jeg vet sendes fra sidene (mobilmaster). Løsningen kan vel i så fall være å skjerme mobiltelefonen mot signaler ovenfra, f.eks. ved å plassere en finmasket metallnetting eller en metallplate over mobiltelefonen slik at den kun mottar signaler fra sidene? Aner ikke om dette ville fungert i praksis vel å merke. Hva tror dere? Endret 17. mai 2007 av Juke Lenke til kommentar
saivert Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Alt som gir oss kunstig trygghet er vel bra? Jeg for min del bryr meg ikke her jeg sitter på det høye berg i Norge. "On the top of the world" Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg tror at om man så klarer å stoppe mobiltelefonstyrt detonering, så klarer man ikke stoppe annen form for detonering. Radiostyrt f. eks. ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg