danno_O Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg har aldri vært frista til å kjøpe PDA. Mest på grunn av det tåpelige designe. Det er ikke mulig å få en funksjonabel datamaskin ned i en slik størrelse og likevel være stabil, solid og brukervennlig. PDA, nei takk. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Salgstallene fortsetter å stupe og har halvert seg siden 2006. Les mer Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Blir ikke dette et definisjonsproblem? F.eks. TyTN. Er det en PDA med telefonfunksjoner eller en telefon med PDA-funksjoner? Går denne og tilsvarende telefoner inn i denne vurderingen? HTC/Qtek/I-mate/etc har jo solgt ganske bra det siste året (++)... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 rene pda-er er nok en utdøende rase ja. selv laptoper får jo "mobilmodem" bygget inn nå for tiden. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hvis statistikken i artikkelen viser til PDAer uten telefon så er det 0 interesse å lese her på bjerget. Det er stort sett ganske ukjente produsenter/brander som lanserer PDAer uten telefon - i hvertfall er de lite aktuelle for det norske markedet. PDAer er ikke utdøende (med telefon). Hvordan skal budbilfirmaer, elektrikere, helse- og omsorgssektoren, osv. jobbe effektivt ved å ha en laptop på magen ? Det kan hende vi vil se flere typer av UMPC og hybrider - slik som HTC Advantage X7500 (Les: Windows Mobile Photon) - men det vil alltid være en kundemasse som vil ha telefon, Wlan, Office-programmene, MSN, Bluetooth, ta bilder, osv. Og da vil det være lønnsomt med PDAer og Smartphones. Palm har ikke akkurat kommet med mye spennende i det siste - de er jo spesielt populære i US and A - annerledeslandet innenfor elektronikk og slikt HP har tidligere hatt en del modeller - men da Windows Mobile 5 kom i september (cirka) 2005 har de lagt ting litt på is innen PDA/Smartphone fronten - med Windows Mobile 6 er det mulig de får ut fingeren igjen. Og det samme gjelder vel kundemassen - sikkert noen som har sittet på gjerdet og ventet på Windows Mobile 6 telefoner! danno_o: Erfaringsmessig så kjøper de fleste PDAer for å "holde kontakten" - dvs. pr. e-post (som med Exchange Server 2003 SP2 + MSFP ROM på PDA) kommer kjappere ned enn på PCen), kalenderen (som kan shares ut til f.eks de på kontoret - som kan sende ut nye avtaler, vedlegg til møtene, etc.), kontakter (slå opp i firmats globale adresse liste). Samtidig kan de som er på farten koble seg via Wlan (ikke mange PDAer på markedet - de siste par årene som ikke har Wlan), surfe via GPRS/EDGE/3G/HSDPA (selv om dekningen er så-som-så). Det er nok en vanesak - for meg som pendler daglig kunne jeg ikke vært foruten min(e) PDAer og Smartphones Endret 18. mai 2007 av Knocksock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg