Panter Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Kan jeg få et tips hvilken enkel "gammel" ny Psu jeg kan kjøpe til en Pentium 4 pc? Den som er i pcen idag er på 250W. Ref denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=765608 Trenger ikke Sata, men en som fungerer til P4. Hvilke spesielle krav er det? Hadde denne vært ok? http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...arenr=&sm=10059 Ser ut som Netshop bare har nye fancy på lager, men denne da? Står at den ikke kan brukes i Atx kasse, vet ikke om det gjør noe her.. http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=29756 Endret 16. mai 2007 av Panter Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Noen som kan gi meg noen råd? Er vel et forholdsvis enkelt tema for svært mange her. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det er vel ingen spesielle krav (som jeg vet om ihvertfall) til PSUer og P4. Det eneste er om det er 20 eller 24pin kontakt på hovedkortet, og den PSUen som du linker til støtter begge deler (en 20pin pluss en 4 pin som kan kobles på) om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Ja, hovedkortet har 20 pins plugg. Så da er det vel egentlig bare å skru ut den gamle og ta med til en butikk for å se at den fysisk er lik. Ingen andre råd? Lenke til kommentar
Asken Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Ja, hovedkortet har 20 pins plugg.Så da er det vel egentlig bare å skru ut den gamle og ta med til en butikk for å se at den fysisk er lik. Ingen andre råd? 8651827[/snapback] pass på om det er m-ATX eller ATX PSU du har. Den PSUen du linket til er mATX og er dermed for liten for et ATX kabinett Endret 20. mai 2007 av Pavilion4 Lenke til kommentar
Panter Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Men det er kun størrelsen som gjør den m-ATX annerledes? Hvis den fysisk passer så kan den brukes? Men er vel std ATX kasse den Dellen er.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Generelt sett styrer jeg unna billige stforsyninger og kan derfor heller ikke annbefale dem til andre, dette spes med tanke på andre komponenter i en maskin som feks disker,det er en kjent sak at disse krever temmelig stabil spenning for å leve et langt og godt liv. Annbefaler en derfor å søke på nettet for å finne tester/omtaler av produktet før en setter det inn i maskinen Lenke til kommentar
Panter Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Generelt sett styrer jeg unna billige stforsyninger og kan derfor heller ikke annbefale dem til andre, dette spes med tanke på andre komponenter i en maskin som feks disker,det er en kjent sak at disse krever temmelig stabil spenning for å leve et langt og godt liv.Annbefaler en derfor å søke på nettet for å finne tester/omtaler av produktet før en setter det inn i maskinen 8662432[/snapback] Det er jeg helt enig i. Men dette er en eldre pc hvor det viktigste er at fungerer. Men den Fortron Psuen, er det ok merke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå