pumba50 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Ikke nødvendigvis! Alle kutter ned på fettet for å ikke bli feite, man blir like feit av karbohydrat som av fett, det handler om balanse, forbrenning, og fysisk aktivitet. Hvis jeg blander proteinshaken min i melk tar jeg helst helmelk, bare godt med litt ekstra næring! 8828492[/snapback] Melk kan være gunstig eller ikke gunstig, men sammen med proteinshaken, ville jeg valgt rent vann, fordi melka senker den biologiske verdien på shaken, spesielt hvis man bruker whey isolat er hele hensikten at den virker raskt og at alt blir tatt opp i kroppen, så bruk vann, for best effekt. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 ok, da er vel skummet melk best da. 8827366[/snapback] Skummet melk er best og har best konsistens. F.o.m Lettmelk er vaffelrøre i mine øyne. Spesielt hvis man har holdt seg til skummet melk over lengre tid. Vi trenger ikke det mettede fettet som fins i helmelka. Noen vil kanskje si at barn trenger det, fint det, men vi er ikke barn. Vi er voksne mennesker som vil ha minst mulig fettavleiringer og lavest mulig fettprosent. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg har Whey tech fra Proteinfabrikken. Hva mener du med biologisk verdi? Hva er det? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg har Whey tech fra Proteinfabrikken. Hva mener du med biologisk verdi? Hva er det? 8828745[/snapback] 100 i biologisk verdi betyr at alt protein blir tatt opp i kroppen. Whey Isolat har 100 i biologisk verdi, der blir alt proteinet tatt opp i kroppen. Men f.eks kasein har 80 i biologisk verdi, der går noe til spille, da driter du ut resten som ikke blir tatt opp, og dermed noe er bortkastet. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Aah.. Takk for tipset! Da er melk utelukket Gjør melk noe med kreatin da? Bruker ikke kreatin selv, men kjenner et par som gjør, senker melken biologisk verdi der og eller? BTW: Stemmer det at kreatinpulver ikke løser seg opp, men bare ligger i "blandevannet"? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Aah.. Takk for tipset! Da er melk utelukket Gjør melk noe med kreatin da? Bruker ikke kreatin selv, men kjenner et par som gjør, senker melken biologisk verdi der og eller? BTW: Stemmer det at kreatinpulver ikke løser seg opp, men bare ligger i "blandevannet"? 8828869[/snapback] Jeg vet ikke så mye om kreatin, men det jeg vet er at du bør ta det sammen med raske karbohydrater sånn at det utskilles insulin da får du mest ut av kreatinet. Og du bør ikke ta det på tom mage, bruk heller ikke iskaldt vann, men romtemperatur vann, det samme gjelder forsåvidt proteinshaken, romteperaturvann er best, ikke spør meg hvorfor, jeg har bare lest det og ikke orket å studere hvorfor. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Nå har jeg glemt igjen: Kylling, er det bra før eller etter trening? Og hvorfor? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har Whey tech fra Proteinfabrikken. Hva mener du med biologisk verdi? Hva er det? 8828745[/snapback] 100 i biologisk verdi betyr at alt protein blir tatt opp i kroppen. Whey Isolat har 100 i biologisk verdi, der blir alt proteinet tatt opp i kroppen. Men f.eks kasein har 80 i biologisk verdi, der går noe til spille, da driter du ut resten som ikke blir tatt opp, og dermed noe er bortkastet. 8828808[/snapback] Dette er feil. Biologisk verdi (BV) er hvor stor nyttegrad kroppen har av proteinet. Det er altstå strukturen av proteinet med aminosyrer osv. Og selv om du blander whey isolat med BV på 100 i melk, vil forsatt BV til isolatet være et samme. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Så melk funker like bra som vann? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Så melk funker like bra som vann? 8835179[/snapback] Vil tro det. Melk inneholder dog både karbohydrater og ekstra proteiner, slik at de som virkelig er nøye på hva de spiser kanskje heller vil velge vann. Syns konsistensen blir mye bedre med melk, men er mye mer praktisk med vann. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Enig i at det er mer praktisk med vann, gidder ikke å ta med melk hver gang, og kjipt i det lange løp å kjøpe kartonger med en halvliter for 10 kroner hver gang. Hvertfall med min pengebeholdning. Edit: Skrivefeil Endret 11. juni 2007 av Kramstogen Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Nå har jeg glemt igjen: Kylling, er det bra før eller etter trening? Og hvorfor? 8834208[/snapback] Etter trening, fordi det er da kroppen trenger proteiner til å bygge med Lenke til kommentar
cptjack Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Nå har jeg glemt igjen: Kylling, er det bra før eller etter trening? Og hvorfor? 8834208[/snapback] Etter trening, fordi det er da kroppen trenger proteiner til å bygge med 8835401[/snapback] Før og etter trening, hele dagen imo. Er ikke bare etter trening kroppen trenger protein. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Ikke alle som har råd til å spise kylling hele dagen heller da. Dersom man må velge, så spiser man selvsagt kylling etter trening enn før. Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Så etter trening spiser man: 2 bananer, noen rosiner og en proteinshake innen en halvtime. Så spiser man et fulllverdig måltid, gjerne kylling? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Så etter trening spiser man: 2 bananer, noen rosiner og en proteinshake innen en halvtime. Så spiser man et fulllverdig måltid, gjerne kylling? 9058020[/snapback] Kylling kan gjerne inngå i et fullverdig måltid, men kjøtt inneholder ikke karbohydrater, så en burde få i seg det også, f.eks i form av ris, pasta, brødskive el. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Nå er det mange som nevner rosiner her, er det ikke karbohydrater som er i rosiner. Det er jo proteiner man skal spise etter trening. Jeg sier ikke at rosiner er feil å spise etter trening, men kan dere forklare meg hva rosiner har for meg som er godt etter trening? <{POST_SNAPBACK}> Etter trening er glykogenlagerene tomme så de må fylles opp, og derfor trenger man raske karbohydrater som fyller opp glykogenlagerene. Proteiner skal man ta rett etterpå for at de skal brukes til å gjennoppbygge musklene som du har brytt ned under trening. Hvis du ikke tar sjappe karbohydrater etter trening før du tar proteiner vil proteinet bli brukt som energi istedet for å bygge opp musklene som har blitt brutt ned. Så vær klok og ta noen rosiner og en banan før du får i deg proteinene ellers vil det være et stor "waste" å ta ta proteinene. Jeg skal ikke si at jeg er noe ekspert, men fruktsukker har jo ingen GI og da er vel ikke det så kjapt å ta opp...? Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) ok, her er det jeg har i meg under treningen: Før trening: 1 redbull Under Trening: 1 Powerade Etter trening: 4 dl Ferskmelk (vi bor på gård) og 2 scoops med 100% Soya Protein Når jeg kommer hjem etter dusjen: Kylling, karbonadedeig, eller fisk, naturris, potetstappe eller potet, noe salat og majones Kvaliteten på soyaproteinet er vel ikke verdens beste, men det var det beste jeg hadde råd til Ser dette bra ut eller...? Endret 2. august 2009 av NeW_PrO Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 kesam med dip pulver oppi og så spiser du gulrøtter og agurk og ellle noe i den typen å dypper det oppi. det syns eg er godt Lenke til kommentar
eleganten Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 2 bananer + ønsket mengde kanel, 200g cottage cheese og 5g peanøttsmør = postworkout meal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå