Gå til innhold

Hva bør man spise etter trening?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så egg er bedre en Kesam.

Men hva var det kasein du nevnte?

Og hvor får du kjøpt sånt? Har alderi hørt om det før

8632542[/snapback]

Egg sitt protein er ganske likt det proteinet som er i kroppen, derfor er proteinet i egg der beste.

Men om det er raskere enn proteinet i Kesam tviler jeg litt på.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Men kan du nevne noe som er yppelig etter trening?

8635330[/snapback]

Kylling eller melk sammen med rosiner og en banan ;)

8635370[/snapback]

Ok. Takker for forslaget. Men er det en spesiel vekt eller antall jeg bør spise og drikke?

Eller det det det samme hvor mye jeg tar av det?

Lenke til kommentar

Etter trening bør en innta 1g pr. kg kroppsvekt med kjappe karbohydrater. For meg som veier 75kg tilsvarer det ca. to bananer (inneholder 20-25% karbs). Dette bør skje innen en halvtime etter treningen fordi glykogenlagerene er tomme og må fylles opp.

I tillegg mikser jeg en 20 grams proshake som jeg også tar innen en halvtime. Når magen har roet seg litt så spiser jeg noen brødskiver med skinke/agurk/salat el. og muligens ett eller to kokte/stekte egg.

Lenke til kommentar
Etter trening bør en innta 1g pr. kg kroppsvekt med kjappe karbohydrater. For meg som veier 75kg tilsvarer det ca. to bananer (inneholder 20-25% karbs). Dette bør skje innen en halvtime etter treningen fordi glykogenlagerene er tomme og må fylles opp.

I tillegg mikser jeg en 20 grams proshake som jeg også tar innen en halvtime. Når magen har roet seg litt så spiser jeg noen brødskiver med skinke/agurk/salat el. og muligens ett eller to kokte/stekte egg.

8651097[/snapback]

Takker. Vedig nyttig det med hvor mye karbo man trener. Men for meg som veier 65 skal jeg også spise 2 bananer? eller 1?

Lenke til kommentar
Takker. Vedig nyttig det med hvor mye karbo man trener. Men for meg som veier 65 skal jeg også spise 2 bananer? eller 1?

8652413[/snapback]

To litt små eller en stor. De som er helt modne inneholder mer druesukker, ergo bra. Et alternativ til banan er 85g rosiner (tilsvarer 65kg).

Lenke til kommentar

Slik ser min dag ut iallefall:

Måltid.

M1: kl0730: havregryn, melk + en brødskive leverpostei + 30g prot.shake

M2: kl1130: 4brødskiver med en halv tunfisk boks fordelt + 0,30 l melk

M3: kl1500: 4 brødskiver med en halv tunfiskboks fordelt + 2 brødskiver leverpostei

trening.

M4: ca. kl1800-1930: dagens middag + 30g proteinshake

M5: kl2230: 2-4 brødskiver med leverpostei + 30g proteinshake

Ved hele dagen så drikker jeg nok vann såklart. Vet ikke om dette anbefales eller?

Lenke til kommentar

Eneste jeg stusset litt på at du ikke skrev noe om va du spiser 0-30 minutter innenfor perioden rett etter trening. Måltidet som er viktigst!

Ellers synes jeg kanskje du spiste litt mye før du la deg. Spis heler noe lett som gjør deg mett nok til at du kan legge deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...