specnaz91 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei, jeg vet at det går ann å koble stereoanlegget/høytalerne til PC'n. Men jeg leter etter en konverter og lurer på om hvor jeg kan få skaffet det. Altså en som går inn i stereoanlegget/stereohøytalerne og til lydkortet bak på datamaskinen, har veldig lyst til å ha bedre lyd aKa stereoanlegg lyd. Har Creative Sound Blaster Audigy between. Håper noen kan si meg hvor jeg kan få kjøpt det billig og bra, har helst lyst til å kjøpe det i en eller annen butikk i Oslo, men nettbutikk får duge . Tusen takk! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Dette er litt vanskelig når du ikke oppgir hvordan inngang det er på forsterkeren til stereoanlegget. Antar du mener analog tilkobling sider du ikke nevner noe om digital (S/PDIF)-tilkobling. Er det vanlig inngang for RCA, eller er det 3.5 mm minijack? RCA->minjack-overgang finner du her (forutsetter du alt har en RCA->RCA-kabel og det er RCA-innganger på forsterkeren din). Egen kabel med minijack->RCA finner du her, og minijack->minijack finner du her. Endret 16. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Sjekket bakpå, det er to ledninger, de er begge koblet mot "R" og "L". Disse to ledningene har liksom 2 andre små ledninger i rød og sort farge, istedet for helt svart. Disse to ledningene går ifra stereoanlegget og til høytalerne, også er det en ledning som går til strømkontakten. Det er alt jeg har..:|.. Det ser ut som minijacks, men bare to av dem, siden det er to høytalere.. Endret 16. mai 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hehe, skal du koble dataen til stereoen eller stereoen til dataen? Jeg skjønner ingenting jeg gitt Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Altså,prøver du å koble datahøyttalere til forsterker eller skal du koble PC til forsterker gjennom Creative Sound Blaster Audigy? Endret 16. mai 2007 av DanielL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå