Gå til innhold

Crucial BallistiX PC2-6400 2040GB

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For overklokking er det noe av det beste du får.

Når du tar prisen med i regnestykket, er det ingen som kommer opp mot disse brikkene. (Ballistix 5300/6400/8000)

Ballistix 8500 er fortsatt priset noe høyt i forhold til f.eks. England.

Det er selvfølgelig en del variasjon mellom brikkene.

Men de skal ihvertfall klare langt over 1000 uten å gå over de 2,2V som Crucial garanterer brikkene for.

EDIT:

1100+MHz Club

Resultater Crucial Ballistix

Test Crucial Ballistix PC6400

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Når du tar prisen med i regnestykket, er det ingen som kommer opp mot disse brikkene. (Ballistix 5300/6400/8000)

Men de skal ihvertfall klare langt over 1000 uten å gå over de 2,2V som Crucial garanterer brikkene for.

EDIT:

1100+MHz Club

8624832[/snapback]

takk for det, da blir det dei...meiner du at du kan få til 1000MHz med standard 2.2 volt? alså, berre sett opp litt og litt MHz til den når rundt 1000, trenger ikje endre noko slags volt eller timings? :)

Lenke til kommentar

EDIT:

1100+MHz Club

8624832[/snapback]

takk for det, da blir det dei...meiner du at du kan få til 1000MHz med standard 2.2 volt? alså, berre sett opp litt og litt MHz til den når rundt 1000, trenger ikje endre noko slags volt eller timings? :)

8626982[/snapback]

Jeg kan ikke garantere at de klarer over 1000MHz med CL4 med 2,2V, selv om det beste av mine brikkepar klarer 1067 ihvertfall med 2,25V på CL4.

Men med 5-5-5-15 f.eks. bør du klare godt over 1000 på 2,2V

Mest sannsynlig klarer du rundt 1100 eller mer, uten høyere spenning.

Lenke til kommentar

EDIT:

1100+MHz Club

8624832[/snapback]

8626982[/snapback]

Jeg kan ikke garantere at de klarer over 1000MHz med CL4 med 2,2V, selv om det beste av mine brikkepar klarer 1067 ihvertfall med 2,25V på CL4.

Men med 5-5-5-15 f.eks. bør du klare godt over 1000 på 2,2V

Mest sannsynlig klarer du rundt 1100 eller mer, uten høyere spenning.

8627409[/snapback]

for å si det slik, jeg har aldri overklokket før, men har lyst nå når jeg får nye pcn. Jeg har prøvd å sette sammen en bra kraftig pc som er relativ grei å overklokke. Har jeg greid det? Blir ikke voldsom overklokking, men litt. Er fornøyd om får ramen til å kjøre 1000MHz@CL3 stabilt. Og CPU på 3.0-3.2GHz stabilt. :)

Her er oppsettet: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=46934

Lenke til kommentar

1000MHz på CL3 er ikke lett å klare.

Det krever i såfall både flaks og veldig høy spenning.

Regner med det er en skrivefeil. :)

Hvis du skal spille, kan du vurdere å bytte ut skjermkort med et 8800GTS 320MB.

Da må vi spare inn ca 800,- et sted.

Intel Core 2 Duo E4400 koster såvidt over 1000,- og overklokker bra.

(10x multiplier og default FSB=200)

Du får bare 2MB cache da, men det utgjør ikke så mye normalt.

Vet ikke helt hva du skal bruke pc-en til.

8800 støtter DX10, noe X1950 Pro ikke gjør.

Nå er det ingen spill som krever DX10 ennå, men det kommer ihvertfall en del spill med DX10-støtte i løpet av året.

Lenke til kommentar
1000MHz på CL3 er ikke lett å klare.

Det krever i såfall både flaks og veldig høy spenning.

Regner med det er en skrivefeil. :)

Hvis du skal spille, kan du vurdere å bytte ut skjermkort med et 8800GTS 320MB.

Da må vi spare inn ca 800,- et sted.

Intel Core 2 Duo E4400 koster såvidt over 1000,- og overklokker bra.

(10x multiplier og default FSB=200)

Du får bare 2MB cache da, men det utgjør ikke så mye normalt.

Vet ikke helt hva du skal bruke pc-en til.

8800 støtter DX10, noe X1950 Pro ikke gjør.

Nå er det ingen spill som krever DX10 ennå, men det kommer ihvertfall en del spill med DX10-støtte i løpet av året.

8628366[/snapback]

hmm, har kanskje ein kompis som skal kjøpe gamle ram'en, kabinettet og skjermkortet mitt. Så blir ein 1000kr der kanskje. Fattern kan sikkert slenge inn nokon slantar og viss han ser eg manglar rundt 1000kr. Forhandlar som eg bestiller gjennom gjev meg sikkert rabatt sidan eg har vore der på utplassering via skulen, og dei var veldig fornøyd med meg. I tillegg bestiller familien min alt av pc-komponenter, sofware, heile pc'ar, anlegg, tv osv. der. Så er nok ein stor sjangs for at eg får litt rabatt på dette her og :)

Takker for svar Loke_h, om du hadde orka kunne du jo ha satt opp eit oppsett til meg? :) Delene blir bestilt gjennom Norek, så delene må vere der. (har samme delene på komplett.)

zaltmann :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke noe spesielt jeg vil endre på.

Bra Strømforsyning med 40A på 12V, som holder til selv de kraftigste skjermkort (ikke SLI).

Relativt stillegående ved moderat belastning.

Hvis du har råd til å beholde Core 2 Duo E6600 i oppsettet og samtidig bytte skjermkort til 8800 GTS 320MB, gjør du det.

8800 GTS er et mye kraftigere skjermkort.

Alternativ CPU med 4MB cache er C2D E6420, men da må du klokke den opp litt for å få samme ytelse.

Uansett klarer den fint 3GHz+ den også, men lavere multiplier, så det krever høyere FSB. 3GHz med 9x multiplier = FSB 333, med 8x = FSB 375

Prisforskjellen er uansett ikke så stor.

Lenke til kommentar
Vel, det er ikke noe spesielt jeg vil endre på.

Bra Strømforsyning med 40A på 12V, som holder til selv de kraftigste skjermkort (ikke SLI).

Relativt stillegående ved moderat belastning.

Hvis du har råd til å beholde Core 2 Duo E6600 i oppsettet og samtidig bytte skjermkort til 8800 GTS 320MB, gjør du det.

8800 GTS er et mye kraftigere skjermkort.

Alternativ CPU med 4MB cache er C2D E6420, men da må du klokke den opp litt for å få samme ytelse.

Uansett klarer den fint 3GHz+ den også, men lavere multiplier, så det krever høyere FSB. 3GHz med 9x multiplier = FSB 333, med 8x = FSB 375

Prisforskjellen er uansett ikke så stor.

8632089[/snapback]

ok, er dette her bra? https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=46934

skal bruke pc'n til litt bilde/videoredigering og enkel spilling som wow/cs 1.6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...