Gå til innhold

Godkjenning av oppsett - Xeon 3210 - 8800GTS 640MB

Anbefalte innlegg

Hva tenkes om følgende oppsett?

Noe som eventluelt bør byttes ut?

Maskinen vil erstatte en ELDGAMMEL maskin som allerede var utdatert da den ble kjøpt, har et GeForce 4MX tror jeg, 512 RAM og en CELERON-prosessor - forskjellen blir ENORM. :dribble:

Skal forresten ha med en Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes, 120mm vifte,17dB(A),socket 775 og to Noctua NF-R8, 80mm vifte, 800-1800RPM, 7-17 dB(A).

Hva menes om Creative SB X-Fi Xtreme Audio mot Creative SB X-Fi XtremeGamer Low-profile?

Tanker om PSU?

APLUS Case Qubic
323,00   - PCUTSTYR
395,00   - KOMPLETT

NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent, 140mm  Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin
803,00   - PCUTSTYR
849,00   - KOMPLETT

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16
949,00   - PCUTSTYR
995,00   - KOMPLETT

Gainward GeForce 8800GTS 640MB
3.209,00   - PCUTSTYR
3.149,00   - KOMPLETT

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 x 2
758,00 x 2   - PCUTSTYR
779,00 x 2   - KOMPLETT

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM
947,00   - PCUTSTYR
995,00   - KOMPLETT

Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM
353,00   - PCUTSTYR
399,00   - KOMPLETT

Creative SB X-Fi XtremeGamer Low-profile PCI, Retail
675,00   - PCUTSTYR
689,00   - KOMPLETT

Microsoft Windows Vista Home Premium English OEM
948,00   - PCUTSTYR
1.075,00   - KOMPLETT

Intel Xeon X3210
3.481,00   - PCUTSTYR
3.600,00   - KOMPLETT

Samsung 20" LCD Syncmaster 206BW Black 1680x1050, 2ms, 3000:1, VGA/DVI
2.542,00   - PCUTSTYR
2.495,00   - KOMPLETT

Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, PCI, Dual-TV Tuner, MCE, Retail
1.526,00   - PCUTSTYR
Kan for tiden ikke leveres - KOMPLETT

---

Sum Totalt - MVA
17272,00   - PCUTSTYR
17725,00   - KOMPLETT

Takk for svar (;

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en meget dårlig skjult BUMP, da jeg like gjerne kunne redigert hovedposten. :hmm:

Virkelig INGEN som har noen meninger enda?

- Og ja, jeg er klar over at klokken bare er 12:36...

Har mistanker om at PSU'en er for dårlig, og at Xeon 3210 er overkill, men den burde holde i flere år fremover (;

Lenke til kommentar

oppgraderte nettop kontor pcn selv fra celeron til xeon x3210, var litt gøy :)

tror jeg ville droppa den zalman kjøleren.... den er dyr, og ikke stille gå for en Noctua, da får du er mye stillere og den prestere bedre....noe du trenger med en x3210

angående cpu, er det bruksområdet som gjelder her...skal du overklokke? kjører min x3210 på 2,7ghz med schyte ninja, kjølt med en noctua vifte på 800rpm, da blir det passe varmt. til spill er det lite og ingen forskjell på 2 og 4 kjærner. men hvis du derimot folder (F@H] er den en killer...

skal du ikke klokke og bare spille gå for en e6700 eller en e6600. og heller legg penger i en bedre psu, kjøling eller 8800 gtx

corsair 520W, er den stilleste psu som finnes. også presterer den meget bra.

og hold på celeron cpu, kan være du må oppgradere bios for og få x3210 til og virke

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
oppgraderte nettop kontor pcn selv fra celeron til xeon x3210, var litt gøy :)

tror jeg ville droppa den zalman kjøleren.... den er dyr, og ikke stille gå for en Noctua, da får du er mye stillere og den prestere bedre....noe du trenger med en x3210

angående cpu, er det bruksområdet som gjelder her...skal du overklokke? kjører min x3210 på 2,7ghz med schyte ninja, kjølt med en noctua vifte på 800rpm, da blir det passe varmt. til spill er det lite og ingen forskjell på 2 og 4 kjærner. men hvis du derimot folder (F@H] er den en killer...

skal du ikke klokke og bare spille gå for en e6700 eller en e6600. og heller legg penger i en bedre psu, kjøling eller 8800 gtx

corsair 520W, er den stilleste psu som finnes. også presterer den meget bra.

og hold på celeron cpu, kan være du må oppgradere bios for og få x3210 til og virke

8625383[/snapback]

Kjøper helt ny maskin, ikke snakk om oppgradering. :thumbup:

Takk for hjelpen, bruksområde blir ganske så bredt:

- Programmering

- Videoredigering

- 3d-grafikk/animasjon

- LITE spill i grunnen

- Grafisk

- Musikk

- TV

- Leveldesign og andre komplekse oppgaver

Kommer nok til å klokke til 2.7 ~ 3.0. :whistle:

Takk for hjelp, oppsettet er godkjent da?

Lenke til kommentar

vet ikke, er jo dyrere :) mitt intyrkk av disse ASUS korta er at alle er meget bra. bruker selv asus P5B og det funker utmerket.og det har jeg kryssa med den ram som du har valgt så så vil helst annbefale det siden jeg vet det funker bra, MEN TROR DET ER ETT FETT HVA DU VELGER

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
vet ikke, er jo dyrere :) mitt intyrkk av disse ASUS korta er at alle er meget bra. bruker selv asus P5B og det funker utmerket.og det har jeg kryssa med den ram som du har valgt så så vil helst annbefale det siden jeg vet det funker bra, MEN TROR DET ER ETT FETT HVA DU VELGER

8625864[/snapback]

Jeg tenkte på å muligens oppgradere til to GTX i SLI senere...

Da kan det jo lønne seg. :tease:

Lenke til kommentar

tja, 650sli hk støtter ikke sli x16 med mindre det er parret med 590sli chippen ,,

så du får ikke full sli med det hk , så vidt jeg husker ,

så kjøp heller et 680 sli hk, eller det hk med 650og 590 sammen :) ,

også ville jeg kjøpt disse ram brikkene ram

ellers konge phfjeld

men hva med ati x2900 ? :D de ser freshe ut , mye høyere memory bit's

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si noe om strømforsyningen du sitter på nå, men jeg kan annbefale en MIST 500W med avtagbare (modulær versjon) kabler. Denne drar mitt oppsett som inkluderer vannpumpe, 8800GTX, overklokket RAM/CPU - og den drar det stille.

Den har også vunnet en mengde tester. Ta en titt her!

8625264[/snapback]

Skal desidert skjekkes fullt ut, men venter på Gard, han er RÅ på PSU. :love:

Xeon 3210 er et godt valg?

8800 GTX er uaktuelt, da dette rett og slett ikke er nødvendig de første 2-3 år...

Oppgraderer heller senere, så får vi se (;

Erfaringer med skjermen?

Lyd- og TV-kortet?

Slenger med en Wacom Intuos3 A5 Wide, så burde jeg bli fornøyd :D

Lenke til kommentar
og disse orda kommer fra en man som nettop sa:
- LITE spill i grunnen
:D

kanskje geit og velge et hk sm støtter fsb1333

8626386[/snapback]

Øy! :hrm:

Jeg kommer faktisk ikke til å spille noe særlig på den, selvfølgelig litt Spore, også er det jo mulig jeg prøver Crysis en time eller to, men ikke noe mer enn det.

Haha. :tease:

Lenke til kommentar
tja, 650sli hk støtter ikke sli x16 med mindre det er parret med 590sli chippen ,,

så du får ikke full sli med det hk , så vidt jeg husker ,

så kjøp heller et 680 sli hk, eller det hk med 650og 590 sammen :) ,

også ville jeg kjøpt disse ram brikkene ram

ellers konge phfjeld

men hva med ati x2900 ? :D de ser freshe ut , mye høyere memory bit's

8626387[/snapback]

Vurderte faktisk BallistiX en stund, men fant ut at jeg ikke trengte de.

Kommer ikke til å klokke så mye likevel. :whistle:

Lenke til kommentar
... men venter på Gard, han er RÅ på PSU. :love: ...

8626523[/snapback]

Ikke overdriv nå :)

Mist 500W er kjempebra saker, den eller Tagan Easycon 580W eller 530W er mine førstavalg. Enermax Liberty er også bra, og egentlig er det mye annet som er bra også. Misten er vel egentlig litt mer støysvak enn Taganen, men du får vurdere selv om du kommer til å trenge de ekstra 80/30 wattene. Til 8800GTX/GTS SLI er det vel egentlig helt OK å ha dem, men det er mest Ampere på 12V det kommer ann på da, og de tallene har jeg ikke i huet (nei, jeg pugger faktisk ikke hvor mange ampere det er på railene til forskjellige PSUer...). Men wattstyrken er en litt overvurdert spesifikasjon uansett da, siden det er 12V skjermkort bruker (correct mee if I'm wrong), så i den sammenhengen hjelper det fint lite om den er et monster på 5V men en liten fis på 12V, uansett hvor mange W den er på.

Tipper vel egentlig jeg ville gått for Misten jeg, men det er vel litt hipp som happ så lenge du velger et godt merke. Forøvrig så skal Mist 600W støye betraktelig mer enn 500W-varianten, så hvis du vil såpass høyt opp så er stillingen en litt annen. Nå har jeg ikke hørt den da, men jeg har nå i alle fall hørt rykter om at 600W bråker litt.

-G.G.

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
... men venter på Gard, han er RÅ på PSU. :love: ...

8626523[/snapback]

Ikke overdriv nå :)

Mist 500W er kjempebra saker, den eller Tagan Easycon 580W eller 530W er mine førstavalg. Enermax Liberty er også bra, og egentlig er det mye annet som er bra også. Misten er vel egentlig litt mer støysvak enn Taganen, men du får vurdere selv om du kommer til å trenge de ekstra 80/30 wattene. Til 8800GTX/GTS SLI er det vel egentlig helt OK å ha dem, men det er mest Ampere på 12V det kommer ann på da, og de tallene har jeg ikke i huet (nei, jeg pugger faktisk ikke hvor mange ampere det er på railene til forskjellige PSUer...). Men wattstyrken er en litt overvurdert spesifikasjon uansett da, siden det er 12V skjermkort bruker (correct mee if I'm wrong), så i den sammenhengen hjelper det fint lite om den er et monster på 5V men en liten fis på 12V, uansett hvor mange W den er på.

Tipper vel egentlig jeg ville gått for Misten jeg, men det er vel litt hipp som happ så lenge du velger et godt merke. Forøvrig så skal Mist 600W støye betraktelig mer enn 500W-varianten, så hvis du vil såpass høyt opp så er stillingen en litt annen. Nå har jeg ikke hørt den da, men jeg har nå i alle fall hørt rykter om at 600W bråker litt.

-G.G.

8632739[/snapback]

Lyd er ingen faktor, her er det bare stille et fåtall ganger i året (;

Dette skyldes som regel en av to årsaker:

- Enten har spillelisten min nådd bunnen, og jeg har glemt å fortelle VLC at den skal starte listen på nytt.

- Den andre muligheten er at strømmen har gått, eller muligens en sikring. :tease:

Nei, jeg pugger faktisk ikke hvor mange ampere det er på railene til forskjellige PSUer...

Hæ? :ohmy:

Gjør du ikke? :dontgetit:

Da trekker jeg i tilfelle tilbake følgende utsagn:

Men venter på Gard, han er RÅ på PSU. :love: ...

Haha, maskinen bestilles i dag, men PCUTSTYR.NO har ikke alle delene inne før 23. mai...

Blir en Mist, også tar jeg med en Wacom Intuos A5 WIDE, blir helmaks!

Takk for hjelpen,

Per Henrik

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...