Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

P-piller for menn. Ville du tatt dem?

g@bb@

Hva syns du om p-piller for menn?  

272 stemmer

1. 1. Hva syns du om p-piller for menn?

• Jeg er gutt og vil helt klart bruke slike piller om de blir tilgjengelige!
      49
    • Jeg er gutt og vil kun ta i bruk slike piller om de blir/når de er garantert frie for bivirkninger
      145
    • Jeg er gutt, og for meg vil det være helt uaktuelt å ta i bruk disse pillene
      33
    • P-piller er utelukkende en jente-greie
      22
    • Jeg er jente og er for at disse p-pillene blir tilgjengelige
      23
    • Jeg er jente og er mot at disse p-pillene blir tilgjengelige - det fungerer fint slik det er nå
      0

Anbefalte innlegg

Nope ! Ingen skal fortelle meg at det å gripe inn i "naturens gang" er bra og helt ukomplisert. Det samme mener jeg om p-piller for kvinner.

Men det er utrolig - slik vi tukler med kroppen - hvordan den tilsynelatende har tålt det så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Jeg ser egentlig ikke helt forskjellen på at jenten skal putte i seg kunstige hormoner og at gutten skal gjøre det. *vente på flaming*

9076591[/snapback]

Nei, jeg ser ikke forskjellen jeg heller.

Digg om jeg også kunne ha den kontrollen - så slipper man ubehagelige overraskelser.

Men nok om det :). Helt enig med deg, ser ikke forskjellen.

Lenke til kommentar

Tror jeg ville krevd nogenlunde trygghet på at det ikke var noen helt absurd problematiske bivirkninger, kjipt med armer og bein som faller av og slikt, men så lenge det holder seg på nivået på de pillene jentene våre tar nå, så hadde jeg lett hjulpet til med den biten :)

Og, som en del sier, greit å ha litt kontroll på det selv også, ikke måtte stole på at dama ikke var litt for distre en dag...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg er skeptisk til konseptet. Det hadde ikke fungert til ONS/løsere forhold, der er sykdommer viktigere å beskytte seg mot og da er gjerne jenten på pillen. Det er også svært lite sannsynlig at man får med seg en jente hjem, hun spør om beskyttelse, jeg svarer "jeg har ikke kondom, men slapp av, jeg går på pillen" og at hun tror på meg.

Jeg kan ikke se for meg at det ville blitt aktuelt med mindre jenten jeg var i et fast forhold med slet med bivirkninger av sine egne piller, og da måtte gutte-p-pillene vært bivirkningsfrie.

Hvem har sagt at dette er erstatteren for kondom? Om begge to går på pillen presser man sannsynligheten for befruktning enda lavere ned.

På den andre siden inviterer disse pillene for mer følsomhet under akten (i et forhold?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...