Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

P-piller for menn. Ville du tatt dem?

g@bb@

Hva syns du om p-piller for menn?  

272 stemmer

1. 1. Hva syns du om p-piller for menn?

• Jeg er gutt og vil helt klart bruke slike piller om de blir tilgjengelige!
      49
    • Jeg er gutt og vil kun ta i bruk slike piller om de blir/når de er garantert frie for bivirkninger
      145
    • Jeg er gutt, og for meg vil det være helt uaktuelt å ta i bruk disse pillene
      33
    • P-piller er utelukkende en jente-greie
      22
    • Jeg er jente og er for at disse p-pillene blir tilgjengelige
      23
    • Jeg er jente og er mot at disse p-pillene blir tilgjengelige - det fungerer fint slik det er nå
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsåvidt så er ikke alle former for prevensjon for menn som er under utvikling og testing hormonell...

8630216[/snapback]

Nei, men har det hormonelle effekter? Hva går dette ut på egentlig, har du URLer?

Jeg kan ikke si at jeg føler meg helt trygg på FSH-greiene. Kjipt om testosteronproduksjonen skulle synke.

8630272[/snapback]

Det finnes noen typer som gjør sædcellene ufruktbare, eller noe i den retning, men disse er i et tidlig forskningsområde. Det finnes også en form for prevensjon utviklet i India som tas gjennom sprøyte i pungen som hindrer sædcellene i å komme ut.

Men det er sant at de fleste typene som utvikles er hormonelle. Men, bivirkningene av disse har vist seg å stort sett være småtteri i forhold til bivirkningene som p-piller for kvinner har. Så jeg ser ingen grunn til at menn skal syte over overfladiske bivirkninger når de i samme åndedrag nærmest forventer at partneren deres bruker p-piller som kan gi betydelige bivirkninger.

Lenke til kommentar
"Overfladiske" som nedsatt testosteronproduksjon? Dvs. nedsatt selvtillit, ødeleggende for muskelvekst, nedsatt seksualdrift og mer. Håper det er mer overfladisk enn som så.

8630477[/snapback]

Enkelte av metodene som er under utvikling kan ha slike bivirkninger på enkelte i en kort periode, men de fleste som jeg har lest om virker enten direkte på sædproduksjonen eller er en blandingskur hvor man tar ei sprøyte eller en ekstra pille som virker mot de hormonelle bivirkningene.

Bivirkningene for de metodene som er under testing på mennesker er i stor grad overfladiske i forhold til bivirkningene kvinner risikerer med p-piller. Og metoder som er på tidlige forskningsstadier som det i første post lover enda mindre bivirkninger.

Lenke til kommentar
eller er en blandingskur hvor man tar ei sprøyte eller en ekstra pille som virker mot de hormonelle bivirkningene.

8630557[/snapback]

Anabole steroider (AAS) + P-piller i ett? :p

8630695[/snapback]

AAS gjør jo deg steril imens du bruker det, så hvem vet :dribble:

:tease:

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Fascinerende at så mange gutter/menn krever prevensjon som er garantert fri for bivirkninger samtidig som man forventer at kvinner bruker p-piller som har et utall av mulige bivirkninger...

8638797[/snapback]

Jeg ser ikke alternativet "Jeg vil kun ta P-piller som er fri for bivirkninger, mens jeg gjerne lar dama mi ta P-piller som er usikre". Kan du peke på det for meg?

edit: jeg satt faktisk og ventet på at dette svaret skulle komme :)

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Fascinerende at så mange gutter/menn krever prevensjon som er garantert fri for bivirkninger samtidig som man forventer at kvinner bruker p-piller som har et utall av mulige bivirkninger...

8638797[/snapback]

Jeg ser ikke alternativet "Jeg vil kun ta P-piller som er fri for bivirkninger, mens jeg gjerne lar dama mi ta P-piller som er usikre". Kan du peke på det for meg?

edit: jeg satt faktisk og ventet på at dette svaret skulle komme :)

8638822[/snapback]

Nå skal det sies at endel har uttalt seg i selve tråden også.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er gutt og vil kun ta i bruk slike piller om de blir/når de er garantert frie for bivirkninger

Jepps, unngår medisin som har for mange bivirkninger, siden jeg nesten mistet moren min som tok brexidol for en uke siden, bare flaks jeg var der og fikk ringt 113...

Lenke til kommentar

8638797[/snapback]

8638822[/snapback]

8638854[/snapback]

Hvis "så mange" er la oss si 40% av de som har stemt på at de ikke vil ta det selv dersom de får bivirkninger. Kan du finne frem uttalelser i tråden hvor såpass mange hevder at de gjerne utsetter dama for bivirkninger, men nekter selv? Det er mulig at et par forumtroll har sagt noe slikt, men det er neppe en utbredt holdning.
Lenke til kommentar

8638797[/snapback]

8638822[/snapback]

8638854[/snapback]

Hvis "så mange" er la oss si 40% av de som har stemt på at de ikke vil ta det selv dersom de får bivirkninger. Kan du finne frem uttalelser i tråden hvor såpass mange hevder at de gjerne utsetter dama for bivirkninger, men nekter selv? Det er mulig at et par forumtroll har sagt noe slikt, men det er neppe en utbredt holdning.

8639713[/snapback]

Ikke? De aller aller fleste menn "lar" kvinner gå på p-piller, hva får deg til å tro det er annerledes blant de som har stemt her inne?

AtW

Lenke til kommentar
Ikke? De aller aller fleste menn "lar" kvinner gå på p-piller, hva får deg til å tro det er annerledes blant de som har stemt her inne?

8639777[/snapback]

Det som får meg til å tro at de er annerledes, er at når man selv unnlater å ta P-piller pga. bivirkninger er det ganske merkelig å presse andre til å ta piller med tilsvarende bivirkninger. Jeg forventer ikke at eventuelle jenter jeg er i et forhold med tar P-piller, jeg kommer ikke til å stappe dem ned i halsen hennes om hun ikke vil. Men det er klart, det er jævlig kjipt om de ikke gjør det :p

Har du forresten en oversikt over bivirkninger for kvinners p-piller? Det kan umulig være så ille som å risikere å slakke ned testosteronproduksjonen :cry: Da må det isåfall være snakk om dødsfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...