Gå til innhold

Prøv ut DirectX 10

Anbefalte innlegg

testa en runde i 1024*576*32, det gikk ganske pent rundt, men fikk noen CTD's.

Manglet 2 dll'er for DX9 så var jeg i gang. Hadde en average FPS på 28. Men jeg kjører kun 7600GS atm :p

EDIT:

Hvis du mangler DLL'er bør du kjøre Redistribute April 2007 for DX9.

http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en

EDIT2:

Etter å ha kjørt inn DX9 april 2007 redisten så fikk jeg ingen CTD og spillet kjørte helt smooth og flotters :D

8629751[/snapback]

For de som mangler DLL'er eller opplever ustabilitet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brief Description

April 2007

The Microsoft DirectX® End-User Runtime provides updates to 9.0c and previous versions of DirectX — the core Windows® technology that drives high-speed multimedia and games on the PC.

Det virker som om det bare er til DX9c

Lenke til kommentar

Jeg lastet den ned og installerte, men fikk intrykket av at den bare oppdaterer DX9. Jeg slettet de DLLene jeg manuellt la inn i C:\Windows\System og installerte Web Updaten - jeg skal laste ned Lost planet igjen og se om det funker nå, noe jeg tviler på siden de 2 aktuelle DLLene ikke ble installert gjennom webupdaten.

EDIT: Theo kan du sjekke C:\Win\System mappa di og fortelle meg hva som ligger der?

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Jeg lastet den ned og installerte, men fikk intrykket av at den bare oppdaterer DX9. Jeg slettet de DLLene jeg manuellt la inn i C:\Windows\System og installerte Web Updaten - jeg skal laste ned Lost planet igjen og se om det funker nå, noe jeg tviler på siden de 2 aktuelle DLLene ikke ble installert gjennom webupdaten.

EDIT: Theo kan du sjekke C:\Win\System mappa di og fortelle meg hva som ligger der?

8631810[/snapback]

Ingen dx9 dll'er. Dette fordi redisten ikke installerer noe dit. Den installerer til system32 som er den korrekte mappen.

Har ikke forstått hvorfor folk her prater om system og ikke system32 på NT OS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned DX Web Updaten og spillet starter, selv om DLLene ikke befinner seg i C:\Windows\System mappa. DX9 Web Updaten inneholder altså noen universale DX oppdateringer uavhengig av DX versjon.

Den endelige fiksen for folk med lovlig windows blir da denne, mens folk med en pirat i magen må legge inn de 2 DLL filene manuellt og de kan du laste ned her.

EDIT:

Har ikke forstått hvorfor folk her prater om system og ikke system32 på NT OS.
Det er bare noe som har kommet fra Capcom forumet, jeg regner med det er valgfritt hvilken mappe de legges i. Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Som sagt så må System mappa være en missforståelse. Det er en 16bit Win9x mappe. For NT OS gjelder System32.

Det vil sikkert fungere om de så lå i System, men altså er korrekt mappe for NT OS System32.

Ellers vil du i verste tilfelle oppleve å ha 2 versjoner av DLL'ene fordi du selv putter noen i System og senere installerer noen i System32, not good practise.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cWCmM4Uy
For å si det mildt så er dette uspillbart selv på mitt 8800GTX kort. Jeg får i snitt 20fps og jeg får 11700 i 3dmark06

8628188[/snapback]

Kanskje man nå forstår at 3DMark ikke betyr noe i virkeligheten?

Lenke til kommentar
For å si det mildt så er dette uspillbart selv på mitt 8800GTX kort. Jeg får i snitt 20fps og jeg får 11700 i 3dmark06

8628188[/snapback]

Kanskje man nå forstår at 3DMark ikke betyr noe i virkeligheten?

8635144[/snapback]

eeeller så kan det bety at koden/driverene ikke er godt optimalisert ettersom det er en portet og uferdig demo og et nytt directx API..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cWCmM4Uy

eeeller så kan det bety at koden/driverene ikke er godt optimalisert ettersom det er en portet og uferdig demo og et nytt directx API..

8635166[/snapback]

Mange muligheter.

Digger idiotiske installasjonsprogram som i lostplanettrialdx9setup.exe som først pakker ut en 390MB fil fra 390MB install pakken... og så sier

"The operating system is not adequate for running LOST PLANET TRIAL DX9".

Neivel, XP64-bit er nok ikke adequate.

\o/

Får spille det på xbox'en istedenfor da...

Lenke til kommentar
     :wow:

8624649[/snapback]

No offense, men vet du hva HD er?

8630626[/snapback]

Eg kan hjelpe han om han ikkje veit det

Det betyr Hard Disk eller Hard Drive.

No veit du det!

8631076[/snapback]

Hehehe..

8631155[/snapback]

Doo0h- Jeg hengte meg da ikke opp i HD akkurat. Kopierte jo bare inn filnavnet :omg:

Lenke til kommentar

hvordan å få sli til funker i lost planet:

"The Lost Planet demo doesn’t support SLI out of the box. We managed to get it to work though by manually forcing AFR mode 1 via the ForceWare control panel. We couldn’t get the GeForce 7 cards to run under any of the AFR modes without seeing lots of visual corruption. You can also see that the GeForce 8800 GTS 320MB SLI setup didn’t seem to scale as well as the 640MB card."

Det er tatt i fra firingesquad teste.Funker for meg nå fikk snow33 og caves 42 på 2560'1600 og 4aa og 16af her dx10

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...