Yaricks Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ja er det lov å hoste .torrent filer i Norge? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Så lenge det ikke er noe ulovlig som ligger under torrenten så tror jeg det er lov ja. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det er da lov uansett hva som ligger på dem, selv om man f.eks skulle hoste en torrent fil med filmen 300, og folk laster denne ned fra deg, gjør ikke du noe galt. Torrent filen er ikke ulovelig i seg seg selv, det er kildene den linker til som er problematiske (ulovelige) (ergo "deg og meg", som deler filmen via den aktuelle torrent filen). Hadde det vært i mot loven å hoste torrent filer, hadde vi ikke hatt så ufattelig mange torrent sider i dag... Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ja, det jeg mente... At det er det som ligger bak torrentfilen som er ulovlig De som seeder. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Da har vi lært noe nytt i dag og! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ja, det jeg mente... At det er det som ligger bak torrentfilen som er ulovlig De som seeder. 8624027[/snapback] Da så Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Hadde det vært i mot loven å hoste torrent filer, hadde vi ikke hatt så ufattelig mange torrent sider i dag... 8624018[/snapback] Ikke så mange av de sidene som hostes i Norge, av en grunn http://www.iktrett.no/iktrett/dommer/napster_ii.asp Anbefalt å lese for de som tror det er fritt frem bare man ikke har det ulovlige materialet liggende på egen server. Edit: Ja, jeg vet han ble frikjent i anken som står der, men det er allikevel ikke fritt frem. Endret 16. mai 2007 av TEE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå