Lasse Ma Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det er en kjent sak at 8800 serien er varm. Mitt 8800Gts ligger på 60-65c idle og opp mot 85c load. Ser nå at Microplex har fått inn Thermalright 8800 kjøler . Vil gjerne høre om noen har kjøpt og prøvd ut denne, og hvilke resultater det ga på temperaturer. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 orginalkjøleren må jo være minst like bra som denne!? Heatpipe på den óg... +at den får lufta UT av kabinettet! Mitt skjermkort kan du sikkert speile egg på også Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Temperaturen skal du bare ikke tenke på, for det skjermkortet tåler MYE. Jeg vil nå se en test av den kjøleren før jeg vurderer å kjøpe den. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 orginalkjøleren må jo være minst like bra som denne!? Heatpipe på den óg... +at den får lufta UT av kabinettet! Mitt skjermkort kan du sikkert speile egg på også 8623702[/snapback] Jeg vet at kortet tåler mye, problemet mitt er at varmen fra skjermkortet påvirker temp på northbridge som ligger rett overfor. tanken er at hvis temp på gpu går ned så vil temp på northbridge også gå ned. Jeg vil også gjerne se en test av denne. Regner med at hw.no vil ta å se på denne da det er første tredjepartskjøler som er laget for 8800 serien... *hint* Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Google er en fin ting..... Det er minst 5 tester av denne ute, skjønt jeg husker ikke hvor jeg leste dem. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Google er en fin ting..... Det er minst 5 tester av denne ute, skjønt jeg husker ikke hvor jeg leste dem. 8624124[/snapback] Joda, Google er bra, men hvis alle skulle google så ville dette forumet sitte igjen men tråder som "hva er denne pc'n verdt" og "passer disse delene sammen" I blant er det kjekt med direkte dialog om hvordan noen opplever en komponent. I tillegg så spør jeg om hvordan denne kjøleren påvirker omgivelsestemperaturer, noe som ikke fremkommer på noen tester som jeg har lest. Endret 16. mai 2007 av Lasse Ma Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) I tillegg så spør jeg om hvordan denne kjøleren påvirker omgivelsestemperaturer, noe som ikke fremkommer på noen tester som jeg har lest. 8624738[/snapback] Etter å ha navigert til Thermalright > HR-03 Plus, reviews nederst på sia > Legion Hardware. Akkurat det du spurte om: "In fact, just the other day I was thinking that there would be no way my gaming system case could handle another 8800 GTX. The CPU temperature rose quite dramatically with just one 8800 GTX installed and I feared a second would result in stability issues. However, while the new Thermalright HR-03 Plus uses air-flow already circulating within the case and does not expel any of the hot air out of the case, it did manage to reduce the overall temperature of my gaming system. The standard Nvidia cooler actually pushes a lot of hot air into the case and the air that does get trapped in the case is extremely hot! However, the air coming off the HR-03 Plus was never that warm, so the case temperature remained much lower. Furthermore the HR-03 Plus does not create the heat spots caused by the standard cooler, as it evenly distributes the warm air throughout the case. This makes the HR-03 Plus far more efficient than the standard Nvidia cooler." Seek and ye shall find. Endret 16. mai 2007 av Agrippa Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Se denne testen: http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...426&articID=557 Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jepp, har lest den også gitt. :-) Vet ikke helt hvorfor, siden den blir alt for stor for meg, men noe skal en jo fordrive tia med. Testen sier vel mye det samme som de andre testene - glimmers ytelse, men en bør helst ha ok luftgjennomstrømning i kassa. Lenke til kommentar
Per_Kristiansen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Akter å kjøpe denna...maskina driver å går gaga i sommer varmen selv med vifter og anna krims krams.. noen andre steder enn netshop & microplex som har denne , de har nemlig ingen på lager Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Kjøleren er beregnet for bruk med 92mm vifte. Hørte jeg noen si deltavifte? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Sett en systemkjøler under 8800 kortet. Den har noen riller helt bak som gjør at det meste av varmen presses inn i kabinettet og ikke ut bak.... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg vet at kortet tåler mye, problemet mitt er at varmen fra skjermkortet påvirker temp på northbridge som ligger rett overfor. tanken er at hvis temp på gpu går ned så vil temp på northbridge også gå ned.8624093[/snapback] Med kjøleren du linket til vil bare mer varme bli overført til lufta inne i kabinettet. Hva tror du skjer med varmen dersom gpu-tempen senkes? Den blir selvsagt overført til luften rundt kjøleren og delvis til nærliggende komponenter. Originalkjøleren blåser jo varmlufta ut av kabinettet. Hvis du vil lede varmen bort fra skjermkortet og northbridgen, er vel kanskje vannkjøling den beste (eneste?) løsningen. Men da er det vel like så greit å bytte northbridge-kjøleren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå