Gå til innhold

[LØST]Problemer med torrent client i Ubuntu.

Anbefalte innlegg

Sorry hvis dette ble litt langt, men jeg håper en eller annen snill sjel gidder å ta seg tiden til å lese.

Jeg har prøvd frem og tilbake de siste dagene for å finne en torrent client som funker fint for meg. Prøvd alle som ligger i repository(eller hva det heter). Og noen andre.

Den som har funket best for meg til nå er Transmission. Den har funka kjempe flott i mange dager, men i natt hadde jeg et strøm brudd. Da fant jeg ut at transmission ikke klarer å fortsette der den slapp.. Begynner bare på nytt (0%). Jeg tenkte det kunne være at det ble en hard reboot, men når jeg prøvde å lukke programmet, for så og logge ut og inn igjen så gjorde den det samme :p

Derfor har jeg bestemt meg for å gå tilbake til Azuerus som var mitt første valg. Men jeg har fortsatt de problemene som jeg hadde første gang jeg prøvde og kasta.

Det som skjer er at nedlasting's hastigheten hopper opp og ned som en jojo til å begynne med, så blir den på 0. Det er ikke no NAT problemer, den har et stort, fint, grønt smilefjes :p

Har hatt en laptop her med win de siste dagene for å sjekke litt og har ikke noe problemer på den. Alle porter er fremmet sånn de skal i routeren, men det funker fortsatt ikke som det skal i Ubuntu.

Er åpen for løsninger på alt jeg har nevnt egentlig :)

edit:noen leif

Endret av dim3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd alle som ligger i repository(eller hva det heter). Og noen andre
Har du prøvd Ktorrent også?

Hvis ikke anbefaler jeg den, du blir nødt til å innstallere noen KDE komponenter i tillegg men det skal vanligvis ikke skape problemer ;)

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk gidder å stresse med wine +utrorrnet, hadde nå utorrent vært åpen kilde(noe den ikke er), når man så enkelt kan installere Ktorrent via Synaptic. Ktorrent fungerer like bra som utrorrent under windows - etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg var visst litt rask med å elske det programmet ja... :(

Samme problemet som med alle de andre. Jeg har nå i tillegg eliminert routeren min og kjører rett fra dsl modemet. Fortsatt får jeg ikke no hastighet å snakke om, og dette er på torrenter som har masser av seedere som jeg laster ned på 700KiB\s i windows på den andre maskinen. Så det ligger i ubuntu >< uploaden ligger på det linja mi klarer lissom:P

Noen som vet om noe som kan være grunnen til dette?

Endret av dim3
Lenke til kommentar

Hadde selv problemer med torrent. Prøvde flere klienter men lå alltid på 1-2 kB/s.

Det løste seg med utorrent og wine. Funker veldig bra. Har god hastighet også.

Et tips: hvis det på en slags måte henger seg opp slik at du ikke ser noe i programmet, høyreklikk på utorrentikonet ved klokka og velg "hide/show utorrent" eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...