Gå til innhold

Et brukbart mobilkamera?

Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gi meg en mobiltelefon UTEN kamera, UTEN den fordømte mp3spilleren med elendig lyd, UTEN radio og uten alt mikkmakk som man ALDRI bruker likevel.

Gi meg en TELEFON som har standbytid på 2 mnd og taletid på 1 uke, da kan vi begynne å snakke brukevennlighet.

- Er så lei at dette tullet de driver å putter inn i telefonene, jeg bruker telefonen til å SNAKKE i og jeg er drittlei av å måtte lade batteriet annenhver dag.

Hvorfor er det ingen som lager TELEFONER lenger??

Frust!  :mad:

8625619[/snapback]

Hehe, jeg tenker nesten det helt motsatte av deg :p

Gi meg en telefon som har et fabelaktig kamera, bra mp3spiller, brukbar skjerm og mulighet for raskt internet. Og selvfølgelig standbytid på 2 måneder på toppen av det hele :)

Ah, hadde ikke det vært behagelig? Om man da har lyst til å kjøpe en telefon med 6 måneders standbytid og ikkeno "mikkmakk" så er jo det opp til enhver. Jeg personlig foretrekker nok en telefon med ekstra muligheter.

8630592[/snapback]

hvorfor må det være enten eller? tullete at både mobiler laget for at de skal fungere og du kan bruke de uten å se eller tenke i trafikken og mobiler laget for å tilby det siste raskest mulig, som n-serien, er skal ha like lang garantitid! det eneste de har til felles er at de heter mobiler, det er to forskjellige markeder og to forskjellige bruksområder som ikke går i ett. jeg vil ha en bra mobil og en svær avansert en til når jeg trenger det. man kan ikke lage overkommerlig billige mobiler med det aller siste med 5 års garanti. det er vanskelig, men det burde lages to forskjellige standarder de sikter på å være med forskjellige priser og bruksområder. nå er det slik at de mobilene som ikke er avanserte og bare er tlf koster lite og er nesten like store og stygge og har lav kvalitet fordi de fleste folk er ruset på nye funksjoner-jaget og tenker at flere funksjoner jo bedre uansett, og øsnker ikke å betale for noe som fungerer ordentlig uten alle itilfelle-teknologiene. man kan putte gps i n95, itilfelle det er livsnødvendig, men den har liten skjerm og er vanskeligere å bruke i bil. de må også finne på noe utrolig smart med softwaren før jeg vil bruke den i hånda. man kan også putte en lite printer inni der, itilfelle det er døden om å gjøre å printe ut et frimerke eller noe i ødemarken, men jeg tar heller den sjansen og velger en mobil som ikke har ting som jeg ikkke trenger særlig mye som går for mye ut over andre ting, og en mobil som har det. med forskjellig levetid og garanti og batteri osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

la oss si at noen ting passer sammen og andre ikke. det er ikke bare valget mellom en ting og alt i alle forskjellige. som gps og en svær pda. det går fint. man ender vel til slutt opp med noen standard ting med det og det etter hvert som folk erfarer. som ett mediacenter, med standardisert dedikert forsterkerdel inni, men ikke integrert i skjermen, en bærbar spillemaskin med stor skjerm og derfor plass inni til god mp3spiller, en liten tlf med lommelykt osv. ikke nøyaktig som dette, men teorien liksom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Øhh.. Skjønner ikke vitsen med "bra kamera" i en mobil, heller ikke poenget med 'pocket' kamera. CCD brikkene er dårlige og optikken er værre!!

Nei, speilrefleks er tingen når en skal ta bra bilder.

Mobilkamera har en misjon fordi du kan dokumentere ting "på stedet", men til dette trengs ikke all verdens kvalitet.

Enig i (med flere) at utvalget av mobiler er dårlig - Alt mulig tull skal stappes inn uansett (i alle prisklasser). Noen burde kunne lage en... øhh... ja... telefon!

Lenke til kommentar

Jeg har en Nokia 3510 (nei, ikke i utgaven som har fargeskjerm) og den tåler mye juling, har bra batteritid og enkle menyer. Jeg hadde en Sony Ericsson K800i en kort periode (mistet den i vannet etter 1 uke) og syntes det var kult med musikkspiller, kamera og sånt. Men i bunn og grunn trenger jeg det ikke. Gikk tilbake til min Nokia 3510 og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Megaloman:

Den dagen kamera på mobilen leverer bildekvalitet i samme klasse som ett speilrefleks, samme lyd, largringsmuligheter og lydkvalitet som en skikkelig MP3/portabel videospiller, og beholder sine telefonegenskaper (GSM, 3G og Edge) med BT og WIFI OG samtidig har en batterikappasitet som tilsier at du kan bruke alle funksjonene meget aktivt og fremdeles ikke lade mobi-kam-spilleren på en uke ser jeg ikke noen grunn til å ha en telefon som er 33% kamera, 33%mp3 spiller og 33% mobiltelefon. Jeg må uansett drasse på MP3 spiller og Kamera utenom for å oppfylle mine krav/behov

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Megaloman:

Den dagen kamera på mobilen leverer bildekvalitet i samme klasse som ett speilrefleks, samme lyd, largringsmuligheter og lydkvalitet som en skikkelig MP3/portabel videospiller, og beholder sine telefonegenskaper (GSM, 3G og Edge) med BT og WIFI OG samtidig har en batterikappasitet som tilsier at du kan bruke alle funksjonene meget aktivt og fremdeles ikke lade mobi-kam-spilleren på en uke ser jeg ikke noen grunn til å ha en telefon som er 33% kamera, 33%mp3 spiller og 33% mobiltelefon. Jeg må uansett drasse på MP3 spiller og Kamera utenom for å oppfylle mine krav/behov

8636313[/snapback]

Og tror du det vil skje? Som tidligere nevt, du kommer det ikke unna fysikkens lover, feks er støynivået på sensoren i dag begrenset av ren fysikk, for å få mindre støy på dataen fra sensoren må man ha større sensorer (man kan såklart prossesere dataene for å gjøre virkningen av støyen mindre). Skal man ha en mobil med en saklig størrelse vil det, og størrelsen på optikk begrense seg selv.

AtW

Lenke til kommentar
Megaloman:

8636313[/snapback]

Og tror du det vil skje? Som tidligere nevt, du kommer det ikke unna fysikkens lover, feks er støynivået på sensoren i dag begrenset av ren fysikk, for å få mindre støy på dataen fra sensoren må man ha større sensorer (man kan såklart prossesere dataene for å gjøre virkningen av støyen mindre). Skal man ha en mobil med en saklig størrelse vil det, og størrelsen på optikk begrense seg selv.

AtW

8636765[/snapback]

Jeg tipper det aldri skjer. det er nettopp derfor jeg vil ha en telefon som bare er telefon :green:

Lenke til kommentar
Over 200 million Nokia 1100 cellphones have been sold, making it one of the best selling consumer electronics devices in the world, beating the iPod (100 million), Motorola RAZR (50 million), LG Chocolate (10 million), and Sony Playstation 2 (115 million).

Det der må vel være feil? :ohmy:

Lenke til kommentar
Ganske utrolig om det er sant. Da burde Nokia se tegningen og lansere flere lignende telefoner, bare med bedre design.

8654989[/snapback]

Nå er dette en telefon beregnet på u-land.

I mitt opprinnelige innlegg tenkte jeg på en tri-band telefon med gprs/3d/edge, altså en moderne telefon som man kan benytte over alt, men som da ikke har allt dette tullet som suger strøm og gjør telefonene større enn de trenger å være (minnebrikkeplass for mp3, kamera foran og bak, radio og alskens jall).

Venter i spenning på om noen av produsentene har "baller" nok til å produsere en telefon for oss over 14 også ! ;)

Lenke til kommentar

Det forundrer meg ikke. Det er i lavprissegmentet det er flest kunder. Kina og India er jo ideelle markeder. Med tanke på at utvalget i den prisklassen har vært ganske lavt så er det ikke usannsynlig at det blir svært mange kjøpere per modell.

Ellers så har den vært i salg i 4 år nå og var veldig heldig med lanseringstidspunket. De traff nemlig godt bølgen av førstegangskjøpere av mobiler i Kina for noen år siden. Kilde: Reuters

Lenke til kommentar
Ganske utrolig om det er sant. Da burde Nokia se tegningen og lansere flere lignende telefoner, bare med bedre design.

8654989[/snapback]

Nå er dette en telefon beregnet på u-land.

I mitt opprinnelige innlegg tenkte jeg på en tri-band telefon med gprs/3d/edge, altså en moderne telefon som man kan benytte over alt, men som da ikke har allt dette tullet som suger strøm og gjør telefonene større enn de trenger å være (minnebrikkeplass for mp3, kamera foran og bak, radio og alskens jall).

Venter i spenning på om noen av produsentene har "baller" nok til å produsere en telefon for oss over 14 også ! ;)

8655345[/snapback]

Selges her til lands også, og det er en fin telefon, har selv en 1101.

AtW

Lenke til kommentar
Når det gjelder fargegjengivelse; er telefonen oppdatert med siste firmware? Denne skulle rette en del på det fiolette fargestikket...

8624206[/snapback]

Satt å tenkte på det samme. :hmm:

8628075[/snapback]

Jepp, min tanke også. Fargene på bildene før og etter FW-oppdatering er to forskjellige verdner.

Lenke til kommentar
Megaloman:

8636313[/snapback]

jeg skjønner ikke helt, er forvirret.. har jeg sagt noe som du sier du er uenig i? og man drar ikke alltid med seg mp3spilleren. hvis man da har en sak som spiller akseptabel kvalitet for f.eks. meg uten at det går så mye ut over alt det andre saken gjør at det er ikke så mye verdt det, så er det vel ikke et problem?

Lenke til kommentar

jeg vil ha tlf som bare er tlf, og tlf som bare er teknobomber.

det jeg mente om det var det du trodde jeg ikke sa var at produsentene ifølge noen burde helle mer mot det som var ifølge den og den personens flertallets opplagte ønske, de burde forstå det er to grupper. jeg sier ikke de som sa at det burde være flere tlf som bare er tlf ikke var enig i at det var to grupper og at de derfor burde konsentrere seg om deres ønske, men at det er det ferdige svaret, det er ikke en krangel om hva produsentene helst enten eller burde gjøre, og at vi og de som bestemmer garantien må fastslå dette og gjøre noe ut av det.

nå forvirrer jeg meg selv, men poenget er at det er ikke fokus på en av delene, alle mennesker på jord må fokusere på at det er 2 grupper, og jeg mente ikke: "hvorfor må det være enten kamera eller tlf" om det var det du mente.. forvirrende dette her, vet ikke hva du eller jeg egentlig skriver..) :!:

edit: rettet litt.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

NOKIA N95,Godt nok mobiltelefonkamera?

Godt nok; ja, veldig godt; nei.

Det jeg først vil kommentere er det fiolette farvestikk dere nevner i bildemontasjen av 1.mai feiringen i Oslo. Men se på bildet til høyre, det tatt med Coolpix; hva er det som skjærer først i øynene der? Jo, at teksten på banneret (Ny politikk for Oslo-velferden) nesten forsvinner, mens det på NOKIA-bildet synes meget skarpt og godt!

Det jeg opplever med NOKIA N95 er at det er godt nok til å printe ut gode farvebilder i A4-format. Vanlige 15x10 cm bilder for album er absolutt ingen problem! Men forutsetningene må være til stede. Den første forutsetningen er god og riktig lyssetting! Dette er ikke et "allværs-kamera", og det skal man vel ikke forvente, i en mobiltelefon? Når det gjelder stikk, enten det er blåstikk, rødstikk eller noe annet, er det jo en smal sak å rette på dette i bildebehandlingsprogrammer. Når det gjelder slike variasjoner må man uansett justere slike ting, om man nå har en IXUS 800 IS eller en NIKON D200, så hvorfor i all verden skulle NOKIA N95 klare den rette farven?

Jeg bruker nå N95 til å fotografere dagligdagse ting, hvis noe skulle dukke opp. Så laster jeg heller på meg min Nikon D200 når jeg skal ut på skikkelig fotojakt!

Endret av nogales
Lenke til kommentar

jeg synes at de ypperste mobilkameraene som n95 til nå har vært litt mindre enn det de kunne ha vært. jeg savner flere store kamera med optisk zoom, lignende disse:

de er ikke så store at de ikke er et problem for f.eks. meg. jeg tror denne str. er akkurat passe stor og ikke ville være et problem om de lanserte slike i norge.

det er flere andre tlf som f.eks. n93 og w950 osv som er like store/større.

hvorfor kommer ikke slike til norge?

noe som jeg synes er merkelig er at selve "øyet" på samsungtlfene bare er en halvparten så stort som hele "zoomsirkelen", som igjen teoretisk kunne gjøres litt større, er dette fordi det ikke er plass på en måte? at tlf måtte være tjukkere for at kameraet skulle hatt plass i bredden?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...