Disengage Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Heisann! Jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan. Mens jeg redigerer en film eller et klipp i premiere pro, så vises filmen/klippet oppe i høyre hjørne (hos meg hvertfall). Problemet er at det er en svart ramme rundt klippet hele tiden. "Okei", tenkte jeg. "Den blir sikkert borte etter jeg får eksportert/lagret filmen" Men neida, den er med filmen etter redigering og. Bildet blir mindre, og alt blir veldig irriterende. Vanligvis når jeg skal lage et nytt prosjekt, så velger jeg Fil->Ny->Prosjekt>DV-PAL-Standard 48khz. Mulig dette er meget enkelt og rette på, men jeg skjønner det IKKE. Jeg er ikke veldig n00b heller ang premiere(bortsett fra nå) , så jeg skjønner litt haxxor prat fra dere.. hehe.. Håper at noen av dere kan dette! PLEASE HELP ME! Endret 16. mai 2007 av Disengage Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Eit PAL-prosjekt har oppløysninga 720x576, med ein pixel aspect ratio på 1,067 (det vil seie at høvet mellom breidd og høgd på pikslane er 1,067). Om videoen du legg inn får ei svart ramme rundt seg tyder det at oppløysninga på videoen er lågare enn dette. Du har to alternativ for å fikse dette: Lag eit nytt prosjekt med same oppløysning som videoen din. Gå inn i Effect Controls, og under Motion set du Scale til eit høgare tal. Dette skalerer opp videoen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Flyttes til Videoredigering og video. Lenke til kommentar
Disengage Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Tusen hjertelig takk. Skjønner mer av det nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå