CurSe Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Skal prøve å lage en liten video kun bestående av diverse bilder med musikk i bakgrunnen. Har Adobe Premiere 7.0 og kan vel stort sett ingenting når det gjelder det programmet, men får til å legge inn bilder og lyd om ikke annet Problemet hittil er at bildene jeg bruker varierer mye i størrelse, alt fra små mobilbilder på 500x600 til digitalkamera bilder på 2400x? og jeg får ikke de store bildene til å skalere seg ned til formatet på selve videoen. La oss si at det er et stort bilde av meg, men alt som vises i selve videoen er nesa min, resten av kroppen faller utenfor bildet. Kan sikkert høres ut som et lite bagatellspørsmål, men jeg finner rett og slett ikke ut av det. Noen som kunne hjulpet meg litt på vei med denne videoen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Merk bilete på tidslinja, gå inn i Effect Controls og set Scale til eit mindre tal. Og forresten, litt unødvendig pirk: Du har truleg Premiere Pro 1.0. Premiere 7.0 eksisterer ikkje. Endret 16. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Takker og bukker! Siden jeg alt er i gang med å skrive noe her så kan jeg spørre om en ting til. Er det mulig å legge inn tekst på bildene, eventuelt lage nye frames med Premiere hvor man bare skriver noen ord? Hadde vært kjekt, men akkurat nå mistenker jeg at man må lage egne bilder til akkurat det i Paint/CS2 eller lignende. Jeg tolket dette som at jeg hadde versjon 7.0 :s Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Det er forsovidt versjon 7, men det mest korrekte er likevel å seie versjon 1.0 av Premiere Pro, eller berre PPro. Etter Premiere 6.5 vart programmet skrive heilt på nytt trur eg, og fekk dermed nytt namn. Det vart referert til som PPro 7.0 nokon stader, men ettersom dei seinare versjonane har vore 1.5 og 2.0, er 1.0 meir korrekt (i mine auge iallfall). Angåande tekst: Trykk F9, eller gå til File --> New --> Title. Endret 16. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå