Gå til innhold

Ang forsikring, hvor frekk kan en kundebehandler v


Anbefalte innlegg

Ang forsikring, hvor frekk kan en kundebehandler være (Gjensidige)

 

Ja jeg stiller spørsmålet etter et møte med Gjensidiges kundebehandler, dær saken var en forsikring av en mobil og påfølgende erstatning.

Jeg melder inn skaden og får etter noen minutter mail om at saken er avvist da forsikringen ikke gjelder.

Forundret tar jeg og ringer dem og får kontakt med vedkommende saksbehandler som påstår at mitt simkort aldrig har vært i telefonen, dette protesterer jeg kraftig på hvorpå hun sier hun skal kontakte Telenor og ringe meg tilbake.

Ca 15-20 min senere ringer hun og kan meddele meg at Telenor har bekreftet dette og avviser meg.

Jeg tar så kontakt med ledelsen i Telenor mobil og frmlegger hva hun har sagt og dær får jeg beskjed om at de ikke har gitt ut slike opplysninger og heller ikke har lov til dette, jeg ringer så kundebehandler i Gjensidige igjen og fremfører hva Telenor har sagt, hvorpå svaret er " Kan du si meg er det bare Idioter som jobber i Telenor" . Vel svarer jeg om det er idioter eller ikke kan jeg ikke svare på, men det betviler jeg .

Kundebehandler avviser fortsatt min klage med samme argument om at forsikringen følger simkort og jeg ikke har brukt det i min telefon (noe som er tull da simkortet hadde stått i telefonen i ca 6 mnd)

Men så sier jeg til henne: Hva så om en kunde kjøper ny tlf får denne og simkort og når han/hun skal sette inn kortet så mister de tlf i gulvet og den knuses, hva da?

Tlf har etter din vurdering da ikke vært brukt med simkortet.

Hvorpå jeg får følgende svar:

Å nei du skal ikke prøve deg,sånne som deg er jeg vant til å takle :cry:

Inndirekte kaller hun meg vel en svindler her :hmm:

Jeg kommer ikke vidre med denne damen og gir opp, så jeg setter meg ned og skriver et brev til Gjensidige,dær jeg ber dem vurdere saken på nytt og gi et endelig svar før jeg overlater saken til TV2 hjelper deg med opptak av tlf samtalene . ca 3 dager etter at brevet er sendt ringer samme kundebehandler meg og medgir at saken er behandlet på nytt og telefonen erstattes :whistle:

Er det virkelig så ille fatt at en må ha en stå på vilje av en annen værden og i tillegg tue med å offentliggjøre saken før en får det en rettmessig har krav på og har betalt for :hmm::hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du har vel egentlig vært heldig.

Har vært utsatt for det samme sjøl for noen år tilbake.

Det som forsikres er ikke telefonen men at nettleverandør (Telenor, Netcom, Chess..) er sikret inntekter på bruk av abbonnement.. dvs. at SIM-kort er ibruk.

Dersom du leser kontrakt/forsikring ("det med liten skrift") så står det at telefonen må være ibruk (dvs. trafikk registrert på abbonnement/SIM-kort) "ved skadetidspunkt" for at erstatning kan gis.

Noe sånt.

Det var ihvertfall det jeg fikk vite, og siden jeg hadde kjøpt telefon m/abbonnement til ett familiemedlem som byttet SIM var forsikringen "waste of money".

En grei lærepenge.

Lenke til kommentar
Du har vel egentlig vært heldig.

Har vært utsatt for det samme sjøl for noen år tilbake.

Det som forsikres er ikke telefonen men at nettleverandør (Telenor, Netcom, Chess..) er sikret inntekter på bruk av abbonnement.. dvs. at SIM-kort er ibruk.

Dersom du leser kontrakt/forsikring ("det med liten skrift") så står det at telefonen må være ibruk (dvs. trafikk registrert på abbonnement/SIM-kort) "ved skadetidspunkt" for at erstatning kan gis.

Noe sånt.

Det var ihvertfall det jeg fikk vite, og siden jeg hadde kjøpt telefon m/abbonnement til ett familiemedlem som byttet SIM var forsikringen "waste of money".

En grei lærepenge.

8623460[/snapback]

 

Joda,men poenget her var at tlf var brukt med det aktuelle simkortet over lengre tid,kundebehandler kommer i tillegg med påstand om at Telenor har bekreftet hennes utsagn,noe Telenor tilbakeviser bestemt. Altså lyver hun og i tillegg forandrer hun plutselig mening når jeg truer med å gå ut offentlig :no:

Denne saken viser vel at selskapet i utgangspunktet ikke er intrisert i å betale kunden og bruker falske virkemidler i håp om at kunden skal gi opp, slike selskaper burde vel heller finne seg noe annet å drive på med eller i det minste skifte ut sine kundebehandlere.

En kundebehandler som lyver direkte til kunden er vel ingen tjent med på sikt . :hmm:

Lenke til kommentar
Hei

 

Tipper nok att det var en bløff angående tlf opptak jeg da :) Men hovedsaken er jo att det hjalp å fortelle att han hadde tatt opp samtalen.

 

Frode

8624467[/snapback]

 

Nei det var ikke bløff og en har full rett til å gjøre det,men en må ha tillatelse til å bruke det,i tillegg ble samtalene kjørt over høytalern i telefonen slik at andre som var tilstede kunne høre nøyaktig hva som ble sagt,og det er iallefall fullt lovlig og kan brukes som bevis.

Uansett så er poenget med denne tråden å forsøke å diskutere hvor grensen går ang hva kundebehandlere kan tillate seg å si/gjøre .

Lenke til kommentar
Uansett så er poenget med denne tråden å forsøke å diskutere hvor grensen går ang hva kundebehandlere kan tillate seg å si/gjøre .

Hvis det du sier her stemmer (og jeg har inntrykk av at du er en redelig kar) så er det vel ingen som helst tvil om at grensen er overskredet i dette tilfellet.

 

Personlig dumpet jeg Telenor for en del år tilbake (bortsett fra på ADSL da de er de eneste som kan levere med anstendig oppetid her på berget) etter en sak hvor kundeservicen var langt fra tilfredsstillende. Det har også flere av mine bekjente gjort etter at de fikk høre min historie. Slike ansatte koster bedriftene mye penger.

 

Håper du kjører saken så langt som nødvendig, for ingen kunder skal behøve å finne seg i slik behandling. Pass bare på å holde saksgangen ryddig (jfr. mitt tidligere innlegg i tråden) så tenker jeg du vinner lett fram med dette.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Oh.

 

My.

 

GAAAAWD!

 

Det er helt seriøst den sykeste samtalen mellom kundebehandler og kunde jeg har hørt om. Her bør du skrive et brev til kundebehandlerens sjef og anbefale av vedkommende får en saftig advarsel om at hvis dette skjer igjen er det bare å finne seg en ny jobb. Ingen, inkludert Gjensidige, har interesse av å ha sånne kundebehandlere.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Joda,men poenget her var at tlf var brukt med det aktuelle simkortet over lengre tid,kundebehandler kommer i tillegg med påstand om at Telenor har bekreftet hennes utsagn,noe Telenor tilbakeviser bestemt. Altså lyver hun og i tillegg forandrer hun plutselig mening når jeg truer med å gå ut offentlig  :no:

8623503[/snapback]

 

Her ville jeg ikke ensidig ha gått ut mot Gjensidige. Det kan både være feil i kundebehandlerens systemer mot Telenor, og Telenor kan ha driti på draget. Det at Telenor sier en ting til deg og en annen ting til andre er desverre noe som er veldig vanlig i en så stor organisasjon. At kundebehandleren skiftet mening kan ha noe med at hun ved nok en sjekk mot Telenor fikk ett nytt svar...

 

edit: Seff er holdningen til kundebehandler elendig, det å indirekte kalle folk svindlere er desverre altfor vanlig i den bransjen, er selv blitt utsatt for dette....

Endret av Tean
Lenke til kommentar

Du kommer neppe langt med Tv2 hjelper deg. Min anbefaling er å hente ut opplysninger om bruken. Noe du kan, for det gjorde jeg i en sak der jeg oppgav imei nummeret til telefonen min, for å etterprøve forhandlers påstand om testing.

 

Jeg fikk vite hvor i landet den hadde vært og når uten problem. Dette burde du også kunne få utlevert fra dem.

 

Du kan deretter klage saken for forsikringsklagenemda og begrunne med at du har bevis for at telefonen var i bruk med det aktuelle kortet til de gitte tidspunktene og argumentere med at Gjensidige avviser på feil grunnlag.

Lenke til kommentar

Et lite sidesprang, bare til opplysning. Kan være kjekt å vite:

 

Det er fullt lovlig å ta opp samtaler du selv er del i. Da trenger man ikke ha tillatelse av den andre parten. Det er ulovlig å ta opp samtaler du selv ikke er del i med mindre de andre har samtykket.

Lenke til kommentar

noe av det samme skjedde meg, med Gjensidige. vedkommede var i opplæring, og dermed ble samtalen tatt opp, og brøt vel alle regler internt i selskapet. jeg ble tomatrød i toppen og innså at dette gadd jeg ikke kjempe mot. 4 dager senere ringte Gjensidige og beklaget og la seg skikkelig langflat. da hadde de gått gjennom opptakene internt for å finne ut om det var forbedringspotensiale.. gjett om..

Lenke til kommentar

Noen annbefaler å kjøre saken vidre,men siden jeg fikk oppgjør etter å ha truet med å sende saken til TV2 gidder jeg ikke deet.

Jeg prøver bare å belyse hvilken elendig behandling en kan bli utsatt for og vise at det nytter å ståå på.

Dog er det betenkelig at et selskap avviser deg for så å snu når du øker presset, er dette en bevist politikk de bedriver fordi de vet at de fleste gir seg da?

I så fall er det betenkelig og en bør søke å styre unna slike selskaper :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes det nesten blir et problem at folk må bruke mer og mer tid på å sile ut bedrifter hvor en kan oppleve slike ting. Jeg mener, hvor mye tid må en bruke for hvert produkt en skal kjøpe?

 

Det er jo tydelig at mange selskaper bruker skitne triks for å vri seg unna evnt. utlegg og ansvar, og problemet er vel at det ikke har noen konsekvenser for dem, egentlig. De blir aldri straffet, for folk flest har ikke tid til å ta av tid til å analysere hvert eneste kjøp.....

 

Her kommer forsåvidt også missvisende reklame inn, men det er vel litt utenfor blåbærstien.

 

:(

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
Dog er det betenkelig at et selskap avviser deg for så å snu når du øker presset, er dette en bevist politikk de bedriver fordi de vet at de fleste gir seg da?

I så fall er det betenkelig og en bør søke å styre unna slike selskaper  :hmm:

8640171[/snapback]

Det er det som er så deilig med slike selskaper. De som kjører en slik politikk bevisst vil tape kunder, mye kunder, på sikt. Min påstand er at alle selskaper som ikke setter kunden i fokus, og som ikke søker at kundene kommer tilbake gang på gang vil måtte stenge dørene.

 

Du får sende Gjensidige pocketversjonen av "Crowning the customer". :thumbup:

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Dog er det betenkelig at et selskap avviser deg for så å snu når du øker presset, er dette en bevist politikk de bedriver fordi de vet at de fleste gir seg da?

I så fall er det betenkelig og en bør søke å styre unna slike selskaper  :hmm:

8640171[/snapback]

Det er det som er så deilig med slike selskaper. De som kjører en slik politikk bevisst vil tape kunder, mye kunder, på sikt. Min påstand er at alle selskaper som ikke setter kunden i fokus, og som ikke søker at kundene kommer tilbake gang på gang vil måtte stenge dørene.

 

Du får sende Gjensidige pocketversjonen av "Crowning the customer". :thumbup:

8641632[/snapback]

 

Ja vurderer å sende dem en hammer og en pakke spiker så kan de selv spirkre igjen døra :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...