Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av sub og forsterker.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det er på tide og oppgradere anlegget i bilen.

 

Har et gammelt Infinity komponentsett(Beta 1 0g 5 for de som husker dem) + en beta 12 sub i lukket kasse. Bruker en Power Aucoustic 840w 4 kanaler nå. Har da brokoblet to av de til subben. De 840 wattene kan man ta med en klype salt men det låter greit til den prisen (2800 Kr hvis jeg husker rett). Som Cd-spiller har jeg akkurat kjøpt meg en Apline 9855R.

 

jeg har behov for å oppgradere bassen først om fremst. Da det er den som svikter i lydbildet. Vet det har mye med forsterkeren å gjøre også men bassen begynner å bli gammel og sliten. Front settet beholder jeg foreløpig og tenkte jeg skulle bruke Power aucousticen på de. Har kjøpt bil nå nylig(Volvo 960) og har plass til to subber. Det jeg trenger hjelp til er hvem forsterker som passer til hvilke subber. Kjenner fint lite til denne Ohms lover :hmm: . Har et budskjett på 12-13000 Kr. jajaja ryker sikkert på mer :D . Ønsker god\fin lyd fremfor dunk dunk.

 

Forsterkere jeg har sett på er:

 

Audison LRx 1.1k

Cadence ZRS-7000.D

US Amps XT4000D

US Amps MD.2D

 

Subber:

 

Herz HX 300 D

Focal 33V2

Cadence TX12-2 TRIPLEX

Resonant Engineering SX12

Alle parvis. Eller er det bedre å satse på et litt bedre element som står alene som:

Resonant Engineering XXX 12

 

Det er jo en hel jungel av forskjelige merker. Kom gjerne med noen jeg ikke har sett på.

 

Har et tre års gammelt batteri. Kan jeg da få problemer med strøm?

Håper at noen kan komme med gode innspill og hjelpe meg med dette. Det hadde vært til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående det med 2 subber vs 1, så etter min mening vil jeg kjøpt en sub, så slipper du å måtte ha dobbelt så mye med forsterkerkraft (dermed mer headroom), og du vil ikke trenge like mye strøm, dessuten kan du gå for litt mer kvalitet i og med at da trenger du mindre forsterker og kan kjøpe en bedre sub, tro meg det holder lenge med en skikkelig sub :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...