Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dhcp på dlink 4300

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om hva som kan være galt når jeg ikke får brukt kabel på min router? Trådløst fungerer det utmerket, men tenkte jeg skulle oppdatere firmwaren og koblet derfor til med kabel til min bærbare... Får tildelt ip adresse og alt, men får ikke kontakt med routeren.. Hastigheten på porten virker også å ha forandret seg.. Dette er jo en gigabit router, men hastigheten vises nå som 100mb/s ved tilknytning med kabel.. Forrige gang jeg knyttet meg til med kabel stod det 1000 der...

Har en dreambox som er tilknyttet med kabel, og det var da jeg ikke fikk overført musikk til denne, via ftp, jeg oppdaget problemet.. Noen som kjenner til noen innstillinger i router, eller er det bare å sende denne tilbake til komplett? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får tildelt en ip-adresse som begynner på 169?

8623099[/snapback]

Joda, adressen ligger innenfor det angitte området routeren har definert for dhcp.

Det rareste er at denne ip adressen og maskina også vises i listen over maskiner på LAN, når jeg kobler til trådløst etterpå.. Bruker mac filtrering, men har ikke krysset av for at dette skal brukes på kablet forbindelse.. Dette er da heller ikke viktig, da jeg for sikkerhets skyld har godkjent denne mac adressen også..

Har også forsøkt å resette til fabrikk instillinger, uten at dette ble bedre. Brukt RESET knappen på baksiden har jeg også.. Nå er jeg sluppet helt opp for idèer... :hmm:

Meeeen adressen begynner på 192....... som er vanlig..

Endret av bygdis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...