Gå til innhold

Får maskinen for lite strøm?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt to 7800GTX og kjører dem i SLi, men siden jeg satt i kort nummer to har maskinen vært ustabil og den går utrolig tregt.

Mitt oppsett er:

Asus A8N-SLi Deluxe

AMD Athlon 3200+

1x WD 80gb IDE

1x WD 200gb s-ata

1x WD 320gb s-ata

1x NEC DVD-rom

1x Plextor CD-rom (upraktisk, menmen)

2x TwinMos 512mb

1x XFX 7800GTX 256mb

1x Asus EN7800GTX 256mb

Jeg har vifteløs kjøling på hovedkort og CPU, men har en vifte bak og en vifte som blåser inn luft til harddiskene. To kald-katoder har jeg også installert.

Min strømforsyning er av merket Cheiftech og skal levere 410w, men tester tilsier opptil 475w.

Maskinen fungerte helt fint til jeg satte i kort nummer to, da begynte det å gå sabla tregt. Kort nummer en har en Zalman VF-900cu vifte på seg, og kort to en Zalman VF-900cu LED på seg. Det skal neves at det så vidt er lys å LEDen på kort #2, noe som gav meg mistanken om at strømforsyningen er synderen. Har satt i ekstra 6-pin strømkontakt på begge skjermkortene.

Jeg tok og koblet ut strømmen til CD-romen, UV-lysene og den ene harddisken uten stort bedre ytelse fra maskinen.

Er ganske avhengig av pcen min ettersom jeg tar utrolig mye bilder, og kommer til å trenge et sted å laste inn bildene mine før 17. mai, og etter selvfølgelig. Er utrolig takknemmelig om noen kunne hjulpet meg med min lille krise!

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettop kjøpt to 7800GTX og kjører dem i SLi, men siden jeg satt i kort nummer to har maskinen vært ustabil og den går utrolig tregt.

Mitt oppsett er:

Asus A8N-SLi Deluxe

AMD Athlon 3200+

1x WD 80gb IDE

1x WD 200gb s-ata

1x WD 320gb s-ata

1x NEC DVD-rom

1x Plextor CD-rom (upraktisk, menmen)

2x TwinMos 512mb

1x XFX 7800GTX 256mb

1x Asus EN7800GTX 256mb

Jeg har vifteløs kjøling på hovedkort og CPU, men har en vifte bak og en vifte som blåser inn luft til harddiskene. To kald-katoder har jeg også installert.

Min strømforsyning er av merket Cheiftech og skal levere 410w, men tester tilsier opptil 475w.

Maskinen fungerte helt fint til jeg satte i kort nummer to, da begynte det å gå sabla tregt. Kort nummer en har en Zalman VF-900cu vifte på seg, og kort to en Zalman VF-900cu LED på seg. Det skal neves at det så vidt er lys å LEDen på kort #2, noe som gav meg mistanken om at strømforsyningen er synderen. Har satt i ekstra 6-pin strømkontakt på begge skjermkortene.

Jeg tok og koblet ut strømmen til CD-romen, UV-lysene og den ene harddisken uten stort bedre ytelse fra maskinen.

Er ganske avhengig av pcen min ettersom jeg tar utrolig mye bilder, og kommer til å trenge et sted å laste inn bildene mine før 17. mai, og etter selvfølgelig. Er utrolig takknemmelig om noen kunne hjulpet meg med min lille krise!

På forhånd takk :)

8622620[/snapback]

Hva skjer hvis du napper ut kort nr1 og kun har kort nr2 i maskinen? Like treig?

Lenke til kommentar

Maskinen fungerer helt topp med kun ett kort i, men nå har jeg prøvd følgende uten bedre resultater:

- Koblet ut begge cd/dvd-ROMene

- Koblet ut lysene

- Koblet ut alle vifter som ikke er absolutt nødvendige

Og maskinen er fortsatt relativt kjempetreg.

Når jeg kommer hjem skal jeg prøve å kjøre skjermkort #2 på en ekstern PSU som jeg har liggende, så får vi se om det blir noen resultater ut av det.

naits81:

Så lenge kortene har samme GPU og maskinen har nVidia sine siste forceware-drivere går det greit med samme kort fra to forskjellige produsenter :)

Takker for alle svar så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...