Gå til innhold

Hvilket pc oppsett ville du ha valgt, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Heii, meg igjen *Maser fælt* Denne gangen lurer jeg på hvem pc som er verdt mest glede, alle koster det samme, men med forkjellig oppsett.

PC 1: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47336

PC 2: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47337

PC 3: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46119

Jeg har en 19" CRT skjerm, et dårlig tastatur, og Logitech G5.

Er det stor forkjell på ytelsen?

Hvem ville du ha valgt og hvorfor?

Mvh Geisner

Endret av Geisner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsett 3 er vel det bedre av de som er postet. E6700 og 8800 Ultra er begge to sløsing av penger. Men hvis du er fornøyd med de eksterne komponentene dine er det forsåvidt ikke noe grunn til å hive inn mer penger i maskinen enn det som er nødvendig bare fordi du går for litt billigere interne komponenter.

Lenke til kommentar

Wow, vanskelig å velge, masse bra på disse tre. Hmm, hvis jeg måtte ha valgt tror jeg at valget hadde falt på Nr 3. Dette fordi du får veldig mye utstyr igjen for de pengene som flyr bort til indre komponenter i de andre. På nr 3 får du med deg skjerm, råe høyttalere og ok tastatur.

Men om du er fornøyd med tilbehøret, så ville jeg nok valgt nummer 1. 4 kjerners cpu er rimelig rått samtidig som at det er veldig fremtidsrettet.

I tillegg kan du klokke den rimelig bra også, så vidt jeg har hørt. Og nå som rammen er så god og rask som den du viser til tror jeg du skal få rimelig god ytelse med valg av den.

Men bare så det er sagt, mus er mye viktigere enn tastatur. G15 er oppskrytt. Har hatt det selv, funker fett med opplyste taster, men det laget bare blåskjermer for meg i windows og sånn. På grunn av noe med video, men det kan også ha andre sider. (drivere, programmer etc.. )

Eventuelt, tror du oppsett nr 1 har kraftig nok strømforsyning ? Har ikke så mye peiling på det lenger, men ettersom jeg har forstått så er 625 watt anbefalt til mitt oppsett(noe jeg synes er veldig rart. ) Har p4 630 prescott @3,53. 2gb ddr2 pc3200, ati 1950xtx osv..

Men det har vel endel med ampere og sånn på hver 12 volt, noe som også sikkert den strømforsyningen er mye bedre på, eller ?

Mvh Trondemor

Lenke til kommentar
takker for bra svar:) tror strømforsyningen skal holde, leste  om en fyr som hadde 8800 gtx i sli med 550w..

8622820[/snapback]

Man kan nok kjøre 8800 gtx i SLI med 550w, men jeg ville nok si at man ikke i nærheten ville oppleve optimal ytelse av kortene. Det som er anbefalt med 8800 gtx i SLI er minimum 650-700w. Og når jeg ser på oppsett nr 2 så vet jeg ikke hva slags oppløsning skjermen din har men 8800 gtx i SLI for 1280x1024 er ikke noe vits, kan kjøre fullt på alle spill med et kort der.

Et 8800 ultra kort er bare bortkastet penger, betaler 2000kr mer for rundt 10% mer ytelse når ikke et DirectX 10 spill har kommet ut engang.

Jeg ville nok ha valgt pakke 3, du får mye mer for samme pris og cirka samme ytelse.

Det er ikke noe stor forskjell mellom e6600 og e6700, ikke noe forskjell som er verdt 800kr ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...