Pera86 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg tenkte å prøve å vannkjøling for første gang, og spørr i den forbindelse om deres hjelp. Jeg er klar over at det er en gammel maskin, og at jeg kanskje ville få mer utbytte av i legge pengene inn i nye komponenter i stedet for bedre kjøling + overklokking, men dette er også for gøy og for å lære, og kanksjejeg vil bruke utstyret i en nyere maskin når jeg får lyst til det. Hadde derfor vært bra om vannblokkene passet til både min maskin og f.eks. nyere skjermkort og CPU-sockler (hvis dette er mulig..?). Her er de viktigste komponentene i min maskin: Asus K8V deluxe CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB Boxed 2 x Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Original Da skjermkortet er litt ødelagt (artefakter vises på skjermen), skal jeg kjøpe nytt skjermkort. Dette var vel de komponentene som var relevente m.h.t vannkjøling/overklokking vil jeg tro? Si ifra hvis dere savner noe. Det jeg trenger hjelp til er det meste: - Hvilke komponenter anbefaler dere at jeg skal kjøle ned? Jeg tenkte på å kjøle CPU og skjermkort, vil dere anbefale northbrigde også? Hva med minnet? - Vil dere anbefale å kjøpe nytt minne? Tenker da med tanke på om det tåler overklokkingen eller ikke, ikke om jeg vil få bedre ytelse av å ha mer minne. - Hvilket skjermkort anbefaler dere at jeg kjøper (husk at jeg må ha AGP)? Det bør kunne vise HDTV (data'n skal mest sannsynlig kobles opp mot en 1900*1080 LCD-TV). - Sist men ikke minst: anbefalt utstyr til vannkjølingen. Hadde vært veldig greit om dere kunne ta med ALT, fra kjølepasta til pumpe, slik at det ikke er noe jeg glemmer og at jeg ikke får problemer med at delene ikke passer hverandre osv. På forhånd takk Pera Edit: det viktigste er at det blir stille, PC'en skal stå i stua. Derfor hadde det også vært en fordel om synlige/store komponenter var diskree/stilige. Kan godt tenke meg å bruke litt penger på dette, men kaster selvfølgelig ikke penger ut av vinduet hvis det ikke er noe å oppnå ved det. Endret 15. mai 2007 av Pera86 Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) hva med dette: https://prisguiden.no/product.php?product_id=41945 billig og det er oppdatert med ny pumpe og ny blokk! de gamle pumpene var visstnok ikke så gode(mye feil) Iallefall er dette billig og støtter sockelen din om jeg ikke tar feil! men det er ikke gpu-blokk i settet Kjølepasta- Artic silver 5! men du ville kanskje ha customvannkjøling og ikke et vannkjølingsett? Endret 18. mai 2007 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå