Gå til innhold

Konvertere Amiga-spill til PC-spill


Anbefalte innlegg

Har prøvd å konvertere Amiga-spill til spill som kan spilles på PC, men får det ikke til :ermm:

Er det noen her som kan forklare ordentlig hvordan dette skal gjøres?

Sånn helt fra begynnelsen av, hva som må lastes ned, og hvordan få til de rette innstillingene?

På forhånd takk :)

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd å konvertere Amiga-spill til spill som kan spilles på PC, men får det ikke til  :ermm:

Er det noen her som kan forklare ordentlig hvordan dette skal gjøres?

Sånn helt fra begynnelsen av, hva som må lastes ned, og hvordan få til de rette innstillingene?

På forhånd takk  :)

Klem fra meg  :)

8621904[/snapback]

 

http://www.winuae.net/frames/links.html

 

Det burde hjelpe litt. :)

Lenke til kommentar

For å konvertere Amiga-spel til PC-spel, vil eg tru den originale kjeldekoden, inngåande programmeringskunnskapar, og masse tid er eit minimum. Dersom du berre er ute etter å spele gamle Amiga-spel på PC-en din, foreslår eg at du heller satsar på emulering. Ein emulator er eit program som etterliknar ei maskin, slik at du kan køyre programvare som er laga for den maskina.

 

Der er fleire Amiga-emulatorar, men den mest populære er nok WinUAE. Dersom du ønsker å gjere det veldig enkelt, kan du satse på ein ferdigpakke som Amiga Forever. Den kjem med eit installasjonsprogram og sett opp emulatoren for deg. I tillegg får du med fullstendig lovlege ROM-filer (som emulatoren treng for å fungere). :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...