Andreas-J Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hei, Jeg sitter og ser på bil som jeg skulle hatt byttet ut anlegget i (hvis jeg kjøper den så klart) Bilen er en Mercedes Benz C180 1996 modell. Batteriet i bilen sitter bak, og dette er etter hva jeg har forstått ganske greit med tanke på at man kanskje må ha en forsterker osv. Det sitter fra før en høyttaler nede i hver dør, en liten diskant på hver side foran samt to i hattehylla. Er helt blank når det gjelder bilstereo, så hadde vært fint med litt hjelp. Sub er ikke et must, men hører på en del trance og den type musikk. Det sitter en Pioneer spiller i bilen fra før, hvilken utgave det er vet jeg ikke så det er mulig denne også burde vært byttet ut. Noen tips? Endret 15. mai 2007 av Andreas-J Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Har pioneer spilleren linje utgang(er), så er sikkert den brukendes. Jeg ville kjøpt 6 kanaleren til dynabel, og en 12" sub... Bruk de høyttalerene du har foreløbig, og kjør høypass på rundt 80hz på dem, så burde det bli ganske greit Har en 12" jbl sub i kasse som muligens skal selges... Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Det vet jeg absolutt ingen ting om. Men kan sikkert få sjekket opp dette. Egentlig så vil jeg ha inn en ny spiller som støtter Mp3 plater. Som sagt så tror jeg ikke sub er det som blir førsteprioritert. Vil heller ha inn noen nye høyttalere som kan gi god lyd, samt litt bass. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Tja, da kan jo høytalere fra: Morel, Focal, Hertz, Soundstream være noe å se nærmere på. Spilleren ville jeg brukt litt mere på om du vil ha fin lyd, men hvis du finner en grei Alpine eller Pioneer burde du bli fornøyd. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Du har ikke noen linker til høyttalere og spillere? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 www.morel.no www.installbay.no www.iceaudio.no Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Og du har ikke noen litt mer konkrete tips / forslag? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 jupp, men jeg er bare lat er bare å se på høytalere i den prisklassen du skal ha, fra de merkene jeg nevnet tidligere Hvis du bare skal ha høytalere framme, kan du bruke 3000kr på en pioneer eller alpine spiller. Og da kan du bruke en ca 2000kr på høytalere fremme. Det burde bli 5000kr Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Hadde vel tenkt til å ha høyttalere bak også. Lenke til kommentar
baileysXX Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg skal selge stereoanlegget fra min gamle bil, fordi behovet er forandret. (trenger en 5-kanals, og vil bruke org. spiller i nybilen) Systemet er satt opp av gutta på Ice audio, og PASSER sammen, spiller veldig godt. Det er en Audison 3-kanals forsterker SRx3 2x75w rms + 340w rms og focal høyttalere 165V2 6,5" i front, og en focal 11" SUB i orginal focalkasse. STILREN JVC spiller med kortleser (og kort fås med på 2GB). Ellers det du trenger av signalkabler følger med. Anlegget er forsiktig spilt inn første 100 timene. Anlegget er altså brukt i 3,5 mnd hvilken bekreftes av kvitteringen som self er med, ag av at alle komponentene er i "nyskick" (noen riper i kasse, kun bagateller). Nypris: 14265. (hvilket kommer fram av kvittering) + Kabler, sikring, mont. materiell. Forsterker http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...7b412be98ebcdf2 Høyttalere http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...7b412be98ebcdf2 Sub http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...7b412be98ebcdf2 Spiller http://www.jvc.no/product.php?id=KD-SHX851&catid=100120 Pris på spiller (laveste jeg fant på kelkoo og det jeg betalte i butikk): 4995 kr. (kr 6’699 på elgiganten.no) Det går for under halv pris 7'500 kr. Hjelper gjerne til med montering om det er ønskelig, uten ekstra kostnad. Har desverre ikke alle orginalaskene, da det meste ble brukt i et flyttelass. Disse gutta på forumet kan sikkert gå god for at dette er skikkelige saker!!? Bilder kan sendes på mail. Ring eller send mail til Stian 99378874 [email protected] Lenke til kommentar
Defus Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) hvis du en eller annen gang skal sette forsterker på disse høytalerene trenger du ikke høytalere bak. For øyeblikket kjører jeg noen dårlige høytalere på spilleren å jeg savner ikke høyalere bak. Jeg ser ikke vitsen i å ha noen høytalere bak. Men hvis du skal gjøre det, kan du kjøpe noen billige coax fra samme merke som du har framme å ha bak. Trenger ikke kvalitetslyd bak, når du sitter framme. Endret 18. mai 2007 av Defus Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Så klart sitter jeg foran i bilen. Men fortsatt ville jeg nok hatt noen bak også av litt kvalitet. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Da ryker budsjettet ditt skjønner du, for du må bruke mindre penger siden du skal ha gode komponenter både god lyd framme å bak.. da må du bruke 1000kr på høytalere framme og bak, eller kjøpe en billigere spiller og miste kvalitet. Er ett spørsmål om kompromis da. Er derfor jeg er i mot høytalere bak, for det første blir ikke lyd bildet orntlig. Dessuten må man bruke mindre penger på komponentene siden man må ha mer. Endret 18. mai 2007 av Defus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå