satanoperca Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hei har en 94 mondeo med 2 L 16 ventiler . Motoren går friskt og fint ( om ikke jeg har vent meg til den) men når en ligger på litt lav belastning og "cruiser" bortover begynner den og lugge noen ganger veldig og andre ganger ikke! fikk et tips om og bytte bensin filter ...trodde vel ikke særlig på dette ..men kosta en drøy 100 lapp så det er gjort! Noen andre tips? plugger er ca 10000km gamle Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Min gjore det på grunn av defekte pluggledninger. Sjekk også for lekkasje fra toppdekselpakninga, da kan det ligge olje rundt tennpluggene. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg la hele sjela mi i og finne en fusk på mondeo en gang, men fant ikke feilen. Jeg byttet ut en og en el.komponent til motorstyringen og jeg byttet ALT ink styreenhet. Bilen går fortsatt og fusker! Gå litt over alle slanger, vakumslangene ved torpedoveggen også. Veldig driftsikker motor med lite komplisert problemer. er som regel pluggkabler så begynn med de først. Har bytta en og annen coil og tempføler, men de gir litt annen fusk. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Leo_: Hvordan kan olje rundt tennpluggene forårsake ujevn motorgange? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Nederst på plugghetta sitter en "gummihylse". Blir denne stående til knes i olje løsner den fra røret som utgjør den harde delen av plugghetta. Når den løsner slår gjerne gnisten ut mellom røret og gummihylsa, i stedet for på tennpluggen inni motoren. Følgelig gir dette motorfusk. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Har vært borti det samme på en 94 Scorpio, da var en kabel en eller annen plass som hadde dårlig kontakt. Vet dog ikke hvor den kabelen var... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå