Gå til innhold

mirakel pc ?

Anbefalte innlegg

:dribble: En venn av meg har en pentium 4 prossessor med 2 kjerner!! :hmm:

Kjernen er en Intel Pentium 4 530J'

Hva er det som har skjedd?!?!?!?!? Trodde P4 bare ble produsert i 1 kjerne? Eller er det jeg som tar feil?? Sjekka Modellen på PCwizard og det var en 530j P 4 (se link til pg)

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Type : Intel Pentium 4

Internal Specification : Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz

Model Number : 530J (estimated)

Codename : Prescott

Revision : E0

Technology : 0.09µ

CPU ID : F.4.1

CPU IDEx : F.4.1

Microcode : MU0F4109

Number of Logical Processors : 2

Kan legge ut bilder av kjerneaktiviteten og annet info om nødvendig

Endret av Vinojan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Sikker på at det ikke er en Pentium D han har da? Hvordan vet han at det er to kjerner? Vi vil gjerne se bevis her.

Lenke til kommentar

pentium 4 530j støtter Hyperthreading, så det er nok det som du ser.

Hyperthreading vil si at prosessoren kan arbeide med to prosess tråder på en gang (eller noe lsikt) slik som en dobbel kjerne prosessor gjør.

Windows vil derfor liste den opp som en dobbelkjerne prosessor

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
At det var? Pentium finnes i tokjerneversjon også.

8621502[/snapback]

Pentium D er jo tokjerne. Er det den du snakker om eller sier du at det finnes tokjerne Pentium 4 CPUer?

Lenke til kommentar
At det var? Pentium finnes i tokjerneversjon også.

8621502[/snapback]

Pentium D er jo tokjerne. Er det den du snakker om eller sier du at det finnes tokjerne Pentium 4 CPUer?

8621646[/snapback]

Han sier at det er en pentium 4 cpu som har to kjerner. Det er nok ikke det. Som sagt så er det en Pentium 4 med HT teknologi.

Lenke til kommentar

Har selv en prescott, og når jeg ser i CPU-z så ser det ut som om jeg har to kjerner, men jeg har egentlig bare HT...Ergo, det er HT

EDIT: Det står faktisk svart på hvitt: Funksjonalitet: Hyper-Threading, NX-bit / XD, SSE2, SSE3

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

vel...jeg tror at man får pentium 4 med to kjerner!(ikke pentium d)

men det er litt anderledes i forhold til c2d serien ;)

en jeg kjenner har det og da bruker man bare den ene kjernen når prossessor ikke har noe å gjøre og under load så stepper prossessor nr.2 inn!

Lenke til kommentar
vel...jeg tror at man får pentium 4 med to kjerner!(ikke pentium d)

men det er litt anderledes i forhold til c2d serien ;)

en jeg kjenner har det og da bruker man bare den ene kjernen når prossessor ikke har noe å gjøre og under load så stepper prossessor nr.2 inn!

8628549[/snapback]

At du tror hjelper ikke. Det finnes ingen Pentium 4 med to kjerner. Om den har to kjerner, da heter det Pentium D. Ellers har den hyperthreading. Just accept it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...