Vinojan Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) En venn av meg har en pentium 4 prossessor med 2 kjerner!! Kjernen er en Intel Pentium 4 530J' Hva er det som har skjedd?!?!?!?!? Trodde P4 bare ble produsert i 1 kjerne? Eller er det jeg som tar feil?? Sjekka Modellen på PCwizard og det var en 530j P 4 (se link til pg) https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo Type : Intel Pentium 4 Internal Specification : Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz Model Number : 530J (estimated) Codename : Prescott Revision : E0 Technology : 0.09µ CPU ID : F.4.1 CPU IDEx : F.4.1 Microcode : MU0F4109 Number of Logical Processors : 2 Kan legge ut bilder av kjerneaktiviteten og annet info om nødvendig Endret 15. mai 2007 av Vinojan Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er ikke bare snakk om HT teknologi da? Forresten, emnetittelen din suger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Sikker på at det ikke er en Pentium D han har da? Hvordan vet han at det er to kjerner? Vi vil gjerne se bevis her. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 pentium 4 530j støtter Hyperthreading, så det er nok det som du ser. Hyperthreading vil si at prosessoren kan arbeide med to prosess tråder på en gang (eller noe lsikt) slik som en dobbel kjerne prosessor gjør. Windows vil derfor liste den opp som en dobbelkjerne prosessor Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 At det var? Pentium finnes i tokjerneversjon også. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Står jo svart på hvitt: Number of Logical Processors : 2 ergo to virtuelle kjerner, en fysisk...også kalt hyperhtreading. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
JFM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 du bør skifte emne tittel før en moderator stenger tråden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 At det var? Pentium finnes i tokjerneversjon også. 8621502[/snapback] Pentium D er jo tokjerne. Er det den du snakker om eller sier du at det finnes tokjerne Pentium 4 CPUer? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 At det var? Pentium finnes i tokjerneversjon også. 8621502[/snapback] Pentium D er jo tokjerne. Er det den du snakker om eller sier du at det finnes tokjerne Pentium 4 CPUer? 8621646[/snapback] Han sier at det er en pentium 4 cpu som har to kjerner. Det er nok ikke det. Som sagt så er det en Pentium 4 med HT teknologi. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Tror nok han kompisen din burde sjekke litt nærmere. Han har nok som nevnt en kjerne med hyper-threading. Noe som vil vise seg som "to" kjerner, men i realiteten er det kun en. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Slik er det på alle hyperthreadingprosessorer (inkludert min Northwood med HT), så det er ikke noe mirakelprosessor nei. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Har selv en prescott, og når jeg ser i CPU-z så ser det ut som om jeg har to kjerner, men jeg har egentlig bare HT...Ergo, det er HT EDIT: Det står faktisk svart på hvitt: Funksjonalitet: Hyper-Threading, NX-bit / XD, SSE2, SSE3 Endret 15. mai 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 vel...jeg tror at man får pentium 4 med to kjerner!(ikke pentium d) men det er litt anderledes i forhold til c2d serien en jeg kjenner har det og da bruker man bare den ene kjernen når prossessor ikke har noe å gjøre og under load så stepper prossessor nr.2 inn! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Nok et eksempel på HT. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 vel...jeg tror at man får pentium 4 med to kjerner!(ikke pentium d)men det er litt anderledes i forhold til c2d serien en jeg kjenner har det og da bruker man bare den ene kjernen når prossessor ikke har noe å gjøre og under load så stepper prossessor nr.2 inn! 8628549[/snapback] At du tror hjelper ikke. Det finnes ingen Pentium 4 med to kjerner. Om den har to kjerner, da heter det Pentium D. Ellers har den hyperthreading. Just accept it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå