Gå til innhold

Trenger anbefalinger til surroundanlegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg tror ærlig talt du ikke vil merke særlig forskjell. Høyttalerne er sånt sett ganske like. Hvis jeg ville valgt noe, ville jeg nok tatt oppsettet du har i første post og relativt fort spart opp til en subwoofer, til å supplere på resten av anlegget. Hvis du MÅ ha bra med bass, med en gang, kjøper du Argon-settet der det følger med sub. På den andre siden er de medfølgende høyttalerne relativt "små".

Grunnen til at jeg anbefaler oppsettet fra Dynavoice er at jeg har F6 fra før og vet at de leverer varene sine. Og det godt.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si når det er ganske lite informasjon om Dynavoice forsterkeren. Om spesifikasjonene er noe i nærheten av ekte skal de kunne drive dem men jeg ville ikke satt min tillit til det. Er nok Dynavoice som vil tjene på F6s popularitet og ta over forsterkermarkedet i samme slengen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Så de hadde en billig receiver på surround.no nå. Vil denne klare å drive p8ilot-settet som jeg linket til tidligere?

8663395[/snapback]

Den vil bare klare to av høyttalerne i Pilot-settet da det du linker til er en stereo-forsterker. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Den dynavoice-forsterkeren du linket er stereo. Du kan se det fordi det står 2 x 100W. Dvs at den kun har to kanaler. Det du er på jakt etter er en med 5.1 kanaler. En surround forsterker med andre ord. Du kan ikke få "ekte" surround lyd med en vanlig stereo-forsterker, selv om du kan koble til 4 høyttalere.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det kommer ann på mange ting. Ohm og watt (på forsterkeren. Men ikke se deg blind på billig-watt. PSUen er som DanielL sa viktig). For å ikke glemme dB/1W. Jo høyere dB jo lettere er høyttalerene å drive. Rundt 92-94dB er ganske lettdrevne. (dB ser man etter på høyttalerene, ikke forsterkeren).

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Jeg tror snart man kan si at jo mindre watt de sier jo bedre er den ;) Tror nesten flere hadde kommet godt ut av det tipset enn motsatt egentlig. Standarden for dB for tiden er jo på 92,sjelden jeg ser noe som er under 88 eller over 95 for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...