Tinmar Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 HVordan vil de være i forhold til oppsettet i førstepost da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg tror ærlig talt du ikke vil merke særlig forskjell. Høyttalerne er sånt sett ganske like. Hvis jeg ville valgt noe, ville jeg nok tatt oppsettet du har i første post og relativt fort spart opp til en subwoofer, til å supplere på resten av anlegget. Hvis du MÅ ha bra med bass, med en gang, kjøper du Argon-settet der det følger med sub. På den andre siden er de medfølgende høyttalerne relativt "små". Grunnen til at jeg anbefaler oppsettet fra Dynavoice er at jeg har F6 fra før og vet at de leverer varene sine. Og det godt. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Hvordan er det med kabler og slikt? Følger de med høyttaler og forsterker? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Kabler må du kjøpe seperat. Det gjelder også til suben hvor du må kjøpe seperat kabel. Er ikke vanskeligere enn å spørre i kassen hva som er nødvendig Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Tenkte å handle på nettet. Tror jeg går for Pilot-settet og forsterkeren i førstepost. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Så de hadde en billig receiver på surround.no nå. Vil denne klare å drive p8ilot-settet som jeg linket til tidligere? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Vanskelig å si når det er ganske lite informasjon om Dynavoice forsterkeren. Om spesifikasjonene er noe i nærheten av ekte skal de kunne drive dem men jeg ville ikke satt min tillit til det. Er nok Dynavoice som vil tjene på F6s popularitet og ta over forsterkermarkedet i samme slengen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så de hadde en billig receiver på surround.no nå. Vil denne klare å drive p8ilot-settet som jeg linket til tidligere? 8663395[/snapback] Den vil bare klare to av høyttalerne i Pilot-settet da det du linker til er en stereo-forsterker. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Men det kan nå hende den har mulighet for AB da Altså å kunne spille med to sett. Men som han sier,den er stereo mens setter er surround. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hvordan ser jeg forskjell, og hvordan vet jeg at den greier å kjøre anlegget? Endret 21. mai 2007 av Tinmar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Den dynavoice-forsterkeren du linket er stereo. Du kan se det fordi det står 2 x 100W. Dvs at den kun har to kanaler. Det du er på jakt etter er en med 5.1 kanaler. En surround forsterker med andre ord. Du kan ikke få "ekte" surround lyd med en vanlig stereo-forsterker, selv om du kan koble til 4 høyttalere. Endret 21. mai 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hvordan finner jeg ut at en forsterker takler anlegget mitt da? Har forresten funnet ut at det er like greit å gå for Dynavoice oppsettet. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hva mener du med takle? Du ser på strømforsyningen hvor kraftig en forsterker er,vekten er også en god pekepinn. Veier den fra 15 og oppover kan du godt si det er ekte saker. Dynavoice settet er et godt valg det,mye for pengene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Det kommer ann på mange ting. Ohm og watt (på forsterkeren. Men ikke se deg blind på billig-watt. PSUen er som DanielL sa viktig). For å ikke glemme dB/1W. Jo høyere dB jo lettere er høyttalerene å drive. Rundt 92-94dB er ganske lettdrevne. (dB ser man etter på høyttalerene, ikke forsterkeren). Endret 21. mai 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg tror snart man kan si at jo mindre watt de sier jo bedre er den Tror nesten flere hadde kommet godt ut av det tipset enn motsatt egentlig. Standarden for dB for tiden er jo på 92,sjelden jeg ser noe som er under 88 eller over 95 for tiden. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Vil denne takle anlegget da? Hvis nei, kan noen komme med billigst mulig løsning til anlegget? Gjerne med autokalibrering! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Da er vi tilbake der vi startet. Så om du leser den første posten jeg skrev her så vil du få svaret på det. Husk at det er liten prisforskjell mellom Pioneerene så om man har råd til å hoppe opp en modell er det verdt det. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Vil denne være noe bedre da? Beklager maset, men jeg vil vite at det jeg kjøper vil fungere og at det er nogenlunde billig Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ja,516 er et bedre kjøp. Er som sagt bedre jo høyere du går. Og tas da ikke som mas,er jo ting som dette forumet er til for;) Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Så at jeg måtte vente til 13. juni for å få S4 og C4. Vil denne og disse gjøre samme nytten? Og vil det påvirke kjøp av forsterker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå