Gå til innhold

Trenger anbefalinger til surroundanlegg

Anbefalte innlegg

tenker på kjøpe noe av samme greiene selv... ihvertfall fronthøytalerne i starten..

men hva med Pioneer VSX-916 forsterker? vil den funke greit? ser hifiklubben har den til under 3000 nå...

selv skal jeg bruke anlegget til musikk, stort sett... men også en film en gang i blant... er det bra trøkk i disse høytalerene?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenker på kjøpe noe av samme greiene selv... ihvertfall fronthøytalerne i starten..

men hva med Pioneer VSX-916 forsterker? vil den funke greit? ser hifiklubben har den til under 3000 nå...

selv skal jeg bruke anlegget til musikk, stort sett... men også en film en gang i blant... er det bra trøkk i disse høytalerene?:p

8627706[/snapback]

3000 er uten tvil en god pris på 916. Husker med skuffelse da jeg la ut 2600 for 515 som er serien under,916 er en god del hakk over denne.

Joda,F6 kan under de rette forholdene gi nok av trøkk men det forutsetter at du har en brukandes forsterker og at rommet har riktig akustikk. Er rommet for stort eller for lite kan det bli helt feil veldig fort.

Lenke til kommentar
ska stå i stuen da... ca 25 kvadrat.... ville du kanskje anbefale noen andre høytalere da eller vil de duge?

da sammen med feks 916 forsterkeren...:D

8629317[/snapback]

Hvor mye penger er du villig til å bruke da? I F6s prisklasse finner du ikke noe på høyde,men om man legger inn litt mer finnes det absolutt noen godsaker å velge mellom.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen da? Får man mye bedre kvalitet med et HiFi-anlegg? Har ikke så stort rom heller så lurte kanskje på om dette ville passe ganske bra egentlig.

8629957[/snapback]

Forskjellen er at dataanlegg er laget til bruk for spill og kanskje en film på pcn,mens hifi skaper et realistisk lydbilde uansett om du ser film eller hører på musikk. Hifihøyttalere har langt større kabinetter(Kasser) og elementer som fører til at lyden blir av en helt annen kvalitet.

Hvor stort rom snakker vi om?Du kan jo kjøpe noen stativhøyttalere og en sub så putter du dem på datapulten/en hylle eller hva du bruker.

Lenke til kommentar

2,5 meter er da hovedsaklig nok det så store problemer vil det ikke være.Har hatt rom hvor jeg maks satt 1 meter unna høyttalerne men det hørtes nå fortsatt levelig ut.

Ikke musikk nei?Er vel bare jeg som er så musikkgal at jeg regner med alle bruker det til musikk :p

Lenke til kommentar

Jeg kan da ikke fortelle deg hva som er best for deg,det må du velge selv.Men før du velger et dataanlegg bør du ta en tur innom en hifibutikk eller i det minste en kompis med greie høyttalere så du vet hva det er du går glipp av ;) Mitt lille tips med andre ord.

Lenke til kommentar

Om det går bra med et data anlegg kommer helt ann på ørene dine. Er nok ingen som kan si om det går bra. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur innomm en hifibutikk å hørt. Selv hadde jeg tenkt å gå for et pc anlegg (logitech z-5500) men jeg tok turen innomm hifiklubben og da var jeg solgt. Ble riktignok litt dyrere men du verden hvor mye forskjell det er i lyden.

Lenke til kommentar
ska stå i stuen da... ca 25 kvadrat.... ville du kanskje anbefale noen andre høytalere da eller vil de duge?

da sammen med feks 916 forsterkeren...:D

8629317[/snapback]

Hvor mye penger er du villig til å bruke da? I F6s prisklasse finner du ikke noe på høyde,men om man legger inn litt mer finnes det absolutt noen godsaker å velge mellom.

8629533[/snapback]

tenker vel bruke en ca 5-6 tusen nå i starten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg tror faktisk det de anbefalte vil gi vel så god lyd som oppsettet i første post. Det er utrolig hvor mye en aktiv subwoofer kan gjøre med anlegget. Personlig har jeg erfaring med slike "små" anlegg med en egen 8" subwoofer. Gir utrolig god lyd tross størrelsen. Vi hadde noen små JBL høyttalere sammen med en 8" subwoofer her hjemme (før jeg kjøpte noen litt større). Skulle nesten tro det var noen mye større høyttalere som spillte. Vil si at det anlegget du ble anbefalt ikke kommer til å skuffe deg.

På den andre siden vil nok F6 som fronthøyttalere gi en helt annen opplevelse enn de fra Argon.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

De ser jo sånt sett greie ut. Relativt lett-drevne er de også. Bare husk at det ikke følger det ikke med subwoofer og forsterker. Forsterkeren nevnt i første post vil uten problemer drive disse høyttalerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...