Gå til innhold

Trenger anbefalinger til surroundanlegg

Anbefalte innlegg

Har sett litt på surroundanleg og tenkte kanskje å kjøpe meg et. Tenkte å bruke det til filmvisning og spilling på Xbox. Kan hende det kommer en pc etterhvert også. Tenkte å bruke rundt 3000,-. Kan kanskje strekke meg til 4000,-

Med inspirasjon fra en annen post kom jeg fram til dette. Er det noe bra? Tar gjerne imot forslag også.

Har null peiling på dette så jeg trenger litt hjelp. Dessuten, hva er oppgaven til en forsterker og en receiver og hvor viktige er de(n) for å få god lyd?

Endret av Tinmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett litt på surroundanleg og tenkte kanskje å kjøpe meg et. Tenkte å bruke det til filmvisning og spilling på Xbox. Kan hende det kommer en pc etterhvert også.

Med inspirasjon fra en annen post kom jeg fram til dette. Er det noe bra? Tar gjerne imot forslag også.

Har null peiling på dette så jeg trenger litt hjelp. Dessuten, hva er oppgaven til en forsterker og en receiver og hvor viktige er de(n) for å få god lyd?

8621131[/snapback]

Hehe skal du ha det til Pc eller din nye Tv :p ??

Hehe :)

her er ny pc'n min som kommer kansje i morgen.

https://www.mamoz.no/produkt/MPC%2DUG07/Mam...imateGamer.html

Har byttet ut

8800 GTX til 8800 GTS pga prisen

og

https://www.mamoz.no/produkt/GZ%2DFA1CA%2DA...Aurora_570.html

Kabinett.

Ha en hygglig kveld Tinmar

Lenke til kommentar

Eeehm, hva er vitsen med den posten din Nargon?

Men on topic, oppgaven til en forsterker eller receiver er å viderføre lyden din fra en lydkilde som cd spiller til høytalerne. Forsterkeren er på en måte "hjertet" i anlegget. Du kan ha gode høytalere men uten en god forsterker så kan høytalerne høres helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Oppsettet du nevnte i første post er et bra oppsett til prisen, og som gir mye for pengene. Du vil nok ikke bli skuffet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har samme fronthøyttalere som er i den "billigpakken". F6 leverer ekstremt mye til en billig penge. Fikk et par for 400,- på Netthandelen. Anbefaler alle andre til å prøve å få til det samme.

Lenke til kommentar

Sant at en kraftigere forsterker hadde vært bra. Jeg har prøvd F6 alene med 515 som har ca samme strømforsyningen og det var levelig,men endte opp med overload til tider. Det er lite morsomt,særlig når man ønsker litt mer trøkk enn til vanlig.

Men du får et godt lydbilde og morsomme filmkvelder med det du har valgt ut,morsomt hva man kan få til under 4000 for tiden.

Lenke til kommentar

Tenkte vel egentlig å ha en billigere forsterker. Har et lite rom (sitter maks 2,5 meter fra tvn) og jeg vil jo helst ha det billigst og best mulig. Noen anbefalinger til en bedre forsterker da?

Endret av Tinmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...