Tinmar Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Har sett litt på surroundanleg og tenkte kanskje å kjøpe meg et. Tenkte å bruke det til filmvisning og spilling på Xbox. Kan hende det kommer en pc etterhvert også. Tenkte å bruke rundt 3000,-. Kan kanskje strekke meg til 4000,- Med inspirasjon fra en annen post kom jeg fram til dette. Er det noe bra? Tar gjerne imot forslag også. Har null peiling på dette så jeg trenger litt hjelp. Dessuten, hva er oppgaven til en forsterker og en receiver og hvor viktige er de(n) for å få god lyd? Endret 15. mai 2007 av Tinmar Lenke til kommentar
Nargon Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Har sett litt på surroundanleg og tenkte kanskje å kjøpe meg et. Tenkte å bruke det til filmvisning og spilling på Xbox. Kan hende det kommer en pc etterhvert også. Med inspirasjon fra en annen post kom jeg fram til dette. Er det noe bra? Tar gjerne imot forslag også. Har null peiling på dette så jeg trenger litt hjelp. Dessuten, hva er oppgaven til en forsterker og en receiver og hvor viktige er de(n) for å få god lyd? 8621131[/snapback] Hehe skal du ha det til Pc eller din nye Tv ?? Hehe her er ny pc'n min som kommer kansje i morgen. https://www.mamoz.no/produkt/MPC%2DUG07/Mam...imateGamer.html Har byttet ut 8800 GTX til 8800 GTS pga prisen og https://www.mamoz.no/produkt/GZ%2DFA1CA%2DA...Aurora_570.html Kabinett. Ha en hygglig kveld Tinmar Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Eeehm, hva er vitsen med den posten din Nargon? Men on topic, oppgaven til en forsterker eller receiver er å viderføre lyden din fra en lydkilde som cd spiller til høytalerne. Forsterkeren er på en måte "hjertet" i anlegget. Du kan ha gode høytalere men uten en god forsterker så kan høytalerne høres helt forferdelig. Lenke til kommentar
Nargon Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg og tinmar er kompiser hehe og har ikke fått vist ham ny pc'n min Men som sakt så var det vell litt i dårligste laget, det innlegget. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Men hva er da forskjellen mellom en forsterker og en receiver? OffTopic: Nargon: Innlegg nr 2 var vel ikke så mye bedre det heller? Endret 15. mai 2007 av Tinmar Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Forskjellen er veldig liten, en receiver har radio, noe en forsterker ikke har Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Takk for oppklaringen, er helt grønn på dette området Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Oppsettet du nevnte i første post er et bra oppsett til prisen, og som gir mye for pengene. Du vil nok ikke bli skuffet. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Oi, det var ekstremt billig det der! Eller kansje det er så billig, er usikker. Men det ser konge ut det der=) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Har samme fronthøyttalere som er i den "billigpakken". F6 leverer ekstremt mye til en billig penge. Fikk et par for 400,- på Netthandelen. Anbefaler alle andre til å prøve å få til det samme. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ser veldig bra ut det! Men ville vurdert en litt kraftigere forsterker Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Sant at en kraftigere forsterker hadde vært bra. Jeg har prøvd F6 alene med 515 som har ca samme strømforsyningen og det var levelig,men endte opp med overload til tider. Det er lite morsomt,særlig når man ønsker litt mer trøkk enn til vanlig. Men du får et godt lydbilde og morsomme filmkvelder med det du har valgt ut,morsomt hva man kan få til under 4000 for tiden. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Tenkte vel egentlig å ha en billigere forsterker. Har et lite rom (sitter maks 2,5 meter fra tvn) og jeg vil jo helst ha det billigst og best mulig. Noen anbefalinger til en bedre forsterker da? Endret 16. mai 2007 av Tinmar Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Det er absolutt greit det du har valgt ut. Om jeg skulle tipset om noen ville det vært: Cambridge 540R Denon AVR-1306 Endret 16. mai 2007 av DanielL Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hvilken av de to forsterkerne du har linket til over er best, DanielL? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hvis jeg skulle valgt en? Cambridge klart! Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Er det mulig å bruke høyttalerne uten forsterker eller er den et must? Den var jo så fryktelig dyr Og hvordan er det med disse ferdiganleggene? Er de noe bra? Og finnes det noen uten DVD-spiller? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Forsterker må du ha, uten forsterkeren får du ikke lyd ut i høytaleren. Ferdiganlegg er som oftest utrolig dårlige. Jeg ville heller spart litt mer penger og gått for det oppsettet du har satt opp. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg har selv effektforsterker fra Cambridge, og kan anbefale produsenten på det varmeste, skikkelige watt og god lyd til en god pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå