Gå til innhold

Vrææææl, forum.hardware.no/frames er borte :cry:

Anbefalte innlegg

Det mest geniale forumet hw.no/ok.no hadde, og så ble det tatt vekk under "oppgraderingen" :cry:

Skal det komme noe lignende? Evt. legge ut forumet på en news-server? Synes ikke det forumet som eksisterer idag er så veldig brukervennlig hvis man ønsker å holde orden på tråder innenfor en katagori, mye hopping frem og tilbake mellom sidene...

ju fix? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er opp til Amund om dette kjem attende. Eg trur ikkje han har nokon planar om å gjere det enno, men om det kjem nok ønskjer trur eg det kan verte aktuelt. Ikkje mas for mykje på Amund forresten, eg trur han har nok å gjere på... :)

Med mindre dere har gjort endringer i strukturen i databasen, så skal vel den gamle frames versjonen fungerer like bra som den alltid har gjort?

Lenke til kommentar
Tro Amund utalte seg om dette tidligere - det virker ikke som om /frames kommer tilbake. Men hva skal dere egentlig med det? Det nye forumet er jo mye bedre og brukervennlig.

Fordeler:

#1 Jeg savner oversikten fra frames forumet.

#2 Når du logget inn kom du rett inn i det forumet man ville se (ie: overklokking). Fungerer greit nok å gå inn på forum.ok.no

#3 Den viste alle tråder der noen hadde postet siden sist man var logget på, den viste også en liten stjerne foran de postene du hadde lagt inn et innlegg.

#4 Forumet var enklere og med mindre grafikk, noe som gjorde at det lastet raskere.

Det hele summer opp i at jeg savner den store oversikten over alle trådene i et forum, og hvilke tråder jeg selv har postet i. Dette ønsker jeg skal være det første jeg ser når jeg logger inn på forumet. Og når jeg sitter bak et stakkars modem nå i juletider, er det nye forumet veldig tregt! Må laste omtrent 100k for hvert forum jeg er i under overklokking's forumet.

En veldig god løsning på hele forumet er å legge ALT over på en news-server istedenfor og lage en news2html frontend. Så kan man både poste via websidene (forum.ok.no) og i tillegg lete igjennom det vha en newsklient.

Bare noen tanker, klarer vel å overtale meg selv til å like phpBB :-?

Lenke til kommentar

Jeg skal sette meg ned og ordne eget tema til forum.overklokking.no - og som den ihuga HTML-geeken jeg er, blir det garantert lite grafikk. Ideen er at det skal være PENT, men samtidig skal det være kjapt og laste. Men jeg har ikke kontroll over alle de heller store signaturene som regjerer...

Lenke til kommentar

kan du gjøre noe med font fargen i OK-varianten? det er greit at den er grå, men den er så lys st det er slitsomt (jeg bruker derfor HW-varianten). Det blir også liksom feil at postene er lys-lys-grå, men quotene er sorte og med større font. Det er jo den nye teksten som burde være blikkfanget ikke den gamle.

Lenke til kommentar

Har nå lekt med det "nye" forumet i noen dager, misliker det bare mer og mer :cry: Det har ingen "hukommelse" som husker på hvilke tråder jeg har lest/markert som lest. Prøvde den "Marker alle temaer som lest", fint nok, da blir ikonet i forumet hvitt istedenfor orange, men det hjelper meg ikke så mye, blir fortsatt "servert" like mye unødvendig informasjon...

Har kommet tilbake til adsl så merker ikke lasting av sidene lengre, men å måtte laste ned 100-200kb for å lese en enkelt tråd med kanskje 6-7 poster er litt drøyt...

</klage>

Lenke til kommentar
Jeg vil ha tilbake det gamle forumet.... og smiley'ene, veldig viktig!

Noen som syns det samme?

Enig med deg.

Men kanskje det blir bedre etter litt tweaking her og der av phpBB.

Jeg er selv meget vant med http://spf.stileproject.com/

Men der kjører de VBulletin og det har en slik "hukommelse" om jeg ikke er helt på jordet. Koster penger selvsagt:)

Som sagt, etter litt tweaking her og der er blir vel dette forumet mer

oversiktlig etter hvert tenker jeg.

Hva var galt med det gamle forumet? Upraktisk å drifte? Eller hadde det rett og slett for lite funksjoner?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

samisk??

slå deg hardt i hodet med ei blyplate, se deretter samiske nyheter på NRK1 og si så din mening...

Høres/ser samisk fortsatt ut som et språk som er verdt å ha med?

Eventuelt, hvor mange ville brukt samisk her?

Hilsen finnmarking :evil:

Lenke til kommentar

Nå burde jeg vel mtp nicket late som jeg er stor fan av samisk og trygle gutta om å oversette forumet :D, men for å være kort og presis; kommer dette forumet på samisk så kommer jeg aldri mer til å legge inn en post :yes:.

edit: hilsen utfløtta finnmarking.

edit2: hmm er det bare meg, eller er forumet fortsatt på vintertid :roll:.

Lenke til kommentar

Fy flate.. samer er visst ikke veldig populære blandt overklokkere?

Sånn til informasjon, så er det sinnsykt mange samer som er her på forumet, og som er ivrige overklokkere.

Greit at dere ikke vil ha forumet på samisk, det vil ikke jeg heller, men er mange unødvendige poster her, som virker direkte samefiendtlige.. :-? Hvorfor kan ikke vi overklokkere bare godta alt og alle som vil værra her, istedet for å oppføre oss som små barn?

Jeg er en same, og er stolt av det. :yes:

"Vi samer er farlige dyr, vi :woot: "

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt samefiendlig, bare så det er sagt. For å forklare nicket mitt; når jeg var i militæret trodde gutta på rommet i begynnelsen at jeg var same, pga at jeg er fra Finnmark. Etter hvert klarte jeg å forklare dem at jeg ikke er same, og da begynte de å kalle meg halvsame istedet :) . Derfor, hver gang jeg gjorde noe galt, ropte de ''***** halvsame", derav mitt nick.

Bare for å oppklare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...