sentence Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 En venn av meg kjøpte et hovedkort som viser seg å være delvis defekt. Maskinen er veldig ustabil og kan innimellom boote seg uten grunn. Han feilsøkte seg frem til hovedkortet lett, fordi det var bare å prøve et annet hovedkort på de samme øvrige komponentene, og da gikk alt stabilt. En annen prøvde hovedkortet på sine komponenter, og ustabiliteten kom. Problemet kom når han skulle reklamere kortet. Etter en lengre venting, kom kortet i retur via posten med en fakturaregning på et par hundre kroner og beskjed om at ingen feil var funnet. Kortet var blitt testet og alt var ok, i følge butikken. Han prøvde igjen, både på sine egne og andres komponenter, men det samme skjedde. Han prøvde for andre gang å klage, men fikk kortet tilbake med en ny faktura. Nå har kortet kostet han nærmere 1500,- og han sitter fremdeles med et ødelagt hovedkort. Bare så det er nevnt, beskrev han feilen veldig nøyaktig. Nå koster kortet ikke verre enn en snau tusenlapp i utgangspunktet, men prinsipielt sett blir dette kjipt når butikken nekter å reparere. Dette er også en av de store butikkene og som man skulle tro var en seriøs butikk. Så hvordan stiller man seg da? Hva kan man gjøre? Butikken nekter enhver feil og gir feilsøkingsregningen til kunden. Kunden må også stå for all porto, som er svindyrt med sånne pakker. Må han bare kaste hovedkortet og se løpet som tapt? Jeg prøver å hjelpe han her, så jeg håper på gode råd. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Prøv support direkte mot produsent/importør. Vet selv hvor kledelig dette er. Hadde problemer med en nettbutikk som satte seg på bakbeina når laptopen min fikk diskfeil. Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Send inn hovedkort sammen med øvrige nøkkelkomponenter, og la *sensurert av mod.* slite med å få det til å fungere. Endret 20. mai 2007 av oysfaerg Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Dersom det kan bevises at hovedkortet har feil, så kan han jo ta en tur til en databutikken, spørre om de kan teste mens han ser på og eventuelt skrive et dokument på hvilke feil de finner. Finner de samme feil som han har funnet, så kan han kreve erstatning og heving så vidt jeg kunne lese av teksten ettersom problemet virker å ikke kunne løses. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Dette blir ganske komplisert. Det ble anbefalt å sende produktet rett til produsentens hovedkontor. Vil de virkelig ta det imot og ikke sende det i retur? Han har allerede betalt for to feilsøkinger hos butikken og til sammen fire portoer ifm. fraktkostnader. Er disse pengene tapt? Så ble det anbefalt å reise ned til butikken, men det er så langt unna at da blir det sikkert 500,- ekstra i bare reisepenger. Det er skremmende å tenke på hvor mye makt butikkene har ifm. dette. De har tydeligvis ikke testet godt nok, kanskje bare bootet til BIOS, fordi feilen dukker opp etter lengre bruk og særlig under stress. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Dette blir ganske komplisert. Det ble anbefalt å sende produktet rett til produsentens hovedkontor. Vil de virkelig ta det imot og ikke sende det i retur? Han har allerede betalt for to feilsøkinger hos butikken og til sammen fire portoer ifm. fraktkostnader. Er disse pengene tapt? Så ble det anbefalt å reise ned til butikken, men det er så langt unna at da blir det sikkert 500,- ekstra i bare reisepenger. Det er skremmende å tenke på hvor mye makt butikkene har ifm. dette. De har tydeligvis ikke testet godt nok, kanskje bare bootet til BIOS, fordi feilen dukker opp etter lengre bruk og særlig under stress. 8629295[/snapback] Som sagt; 1. mulighet; Få en annen som er kvalifisert/selger datautstyr til å se på varen. Finner de feilen, og de er uavhengig (feks konkurrent eller selvstendig datafirma),så vil dere ha en mulighet der ettersom dere kan bevise feil. 2. pengene er i utgangspunktet ikke tapt. Dersom det er en sak, og dere får tak i bevis, så vil dere ha krav på erstatning. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Send det til produsente,finner dem feil på det be om service rapport og send den til nettbutikken og si at dem ikke har krav på noe siden det er feil på HKet. Men finner dem ikke feil så er det ikke noe mere du kan gjøre. Hvilket HK er det snakk om? Lenke til kommentar
Fyll0 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det beste er vel å få en uavhengig til å sjå på den. for da e ikkje alltid at firmaet ditt vil "innsjå" at da er ein feil på kortet sitt. dei vil jo ikkje tapa penga. og hvis du klara få dei til å godta at da e feil, må du slenga på at du skal ha tilbake pengane for begge dei andre gongane med feilsøking. Hvis dei nekter for detta, kan du kontakta f.eks tv2-hjelper deg. Få liker å komma i media. nokon seier at all pr, er god pr. men tvilar på at dei vil ha på seg at dei har dårleg service! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 å bøye en kondensator skal da ikke gjøre noen skade? har selv prøvd å ta av fra gamle hovedkort, du må nok vri dem rundt og styr og stell før de løssner.. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Bare så dere har det helt klart, det skal ikke forekomme spekulasjoner om hvilket nettbutikk dette dreier seg om. 3 innlegg er slettet, ett er moderert. Nestemann ryker ut en ukes tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå