Erlend0_o Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg fikk en gammel pc fra jobben til faren min fra 1998 og jeg fikk lyst til å teste linux på den men den eneste linuxen jeg har prøvd er den du brenner på DVD som jeg ikke husker hva heter som du bare booter fra CD. Men pcen har kun CD leser så jeg må ha instalasjon disken må være på CD. Jeg vil helst ikke bestille på nett men bare laste ned, brenne og instalere. Endret 15. mai 2007 av Erlend0_o Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) 88, eller 98? 8621145[/snapback] 98 det var det jeg mente Fantes vel neppe bærbare i 88 med mindre du kunne løfte et par ton :!: Endret 15. mai 2007 av Erlend0_o Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hehe, jau. Sa seg for så vidt selv at det var 98 Hva med specs? Btw, "den eneste linuxen"? "Alle" linux distribusjoner støtter livecd funksjonen Du kunne jo tatt en titt på ubuntu lite. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Hehe, jau. Sa seg for så vidt selv at det var 98 Hva med specs? Btw, "den eneste linuxen"? "Alle" linux distribusjoner støtter livecd funksjonen Du kunne jo tatt en titt på ubuntu lite. 8621800[/snapback] ubuntu er ikke det den du booter fra CD? Vil instalere på hdd men jeg vet ikke hvilken som er bra. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Ubuntu er en utmerket distro, ja. Alle store distroer bootes i dag på en livecd, hvor man kan teste OS'et unter faktisk å installere noe på hdd. Dersom man ønsker å installere, gjøres dette i et veldig enkelt og greit grafisk brukersnitt. http://en.wikipedia.org/wiki/LiveCD edit Siden maskinen din er så gammel, er det allikevel kanskje en ide å laste ned alternate install cd hos ubuntu.com, og installere i text-mode på direkten. Kjør gjerne XFCE som desktop, da det er litt mer lightweight enn KDE, Gnome osv. ubuntu lite Endret 15. mai 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Eller så kan du eventuelt laste ned og installere Xubuntu som bruker xfce grensesnittet og er støttet av Ubuntu, i steden for å intsallere Ubuntu først. Det finnes distroer som default har, eller har andre grensesnitter tilgjengelig i repositoriene til X/K/Ubuntu, som benytter seg av mindre krevende grensesnitt enn de nevne. Det å installere et annet grensesnitt er ikke vanskeligere enn å åpne en terminal og skrive: "sudo apt-get install xubuntu-desktop" som bruker xfce-grensesnitt "sudo apt-get install ubuntu-desktop" som bruker gnome grensesnittet "sudo apt-get install fluxbox (og/eller) icewm" som er to mindre ressurskrevende GUI'er. Endret 16. mai 2007 av Woolly Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Eller så kan du eventuelt laste ned og installere Xubuntu som bruker xfce grensesnittet og er støttet av Ubuntu, i steden for å intsallere Ubuntu først. 8622471[/snapback] Svarte! Det var nettopp Xubuntu jeg snakket om når jeg av en eller annen merkelig grunn sa "ubuntu lite". Blandet to ting sammen, that's my bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå