joka Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 dette skal vel ikke være mulig, eller? http://www.ht.no/bil/article88831.ece Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 dette skal vel ikke være mulig, eller? http://www.ht.no/bil/article88831.ece 8620887[/snapback] på en vw bil så Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Fullt mulig å slå løst noe. Bærekula kan ha vært dårlig og fått seg en real trøkk slik at den ble revet ut Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 dette skal vel ikke være mulig, eller? http://www.ht.no/bil/article88831.ece 8620887[/snapback] på en vw bil så 8620972[/snapback] Og norske veier Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Heller også mot en slitt bærekule. Men bærekuler slites fortere i norge nettopp pga dårlig veistandard. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ikke engang ublidt møte med steinrøys greide ikke å rive løs forstillinga på den forige bilen min. Skjev blei den men løsnet ikke samt oppskåret dekk og kraftig bøyd felg. Men det avhenger vel også litt på biltypen da. Glem ikke at bilen det gjelder har en vektfordeling der 2/3 deler av bilens totale vekt sitter over forhjulene. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Glem ikke at bilen det gjelder har en vektfordeling der 2/3 deler av bilens totale vekt sitter over forhjulene. 8626082[/snapback] Minst ... Kommer selvsagt an på om det var noe i lasterommet. Dersom der var tomt tror jeg vektfordelinga var enda skeivere :/ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Mener at vekta på Transporteren jeg kjørte i 1994-1995 var 1150KG på forakslingen og 650KG på bakaslingen. Var en transporter med 2,5L rekkefem bensinmotor. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ser ut som bærekula, og det er ikke noe nytt at de kan ryke når de er slitt. Sannsynligvis var den ene bærekula moden for utskifting lenge før dette skjedde, så det blir litt for dumt å bare skylde på veistandarden når den går heden. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 perpyro: OK, da stemmer jo 2/3 ganske bra, egentlig Hadde faktisk trodd det var mindre på bakhjula ... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Bærekuler på caravelle er jo et kjent problem. Bytter hvertfall 8 bærekuler på disse i uka. gjennomsnitt. Regner med at det som har skjedd her er at det er blitt brukt feil bolter på den nedre bærekula. TRW, lemførder og div andre uorginale delelevrandører gikk ut med skriv for litt over et år siden om de nye boltene som fulgte med kula måtte ikke brukes pga feil strekkfasthet. Har sett et par tilfeller hvor disse har knekt og da ser bilen ut som den på bildet Edit: Det blir griseslakk i alle 4 kulene veldig fort på caravelle, men har aldri sett at de detter ut pga slitasje som på f.eks MB 124 Endret 17. mai 2007 av Mekker`n Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Når det begynner å klonke og skrangle når man kjører over ugjenvheter er det lurt å skifte ting som bærekuler osv.. Denne har tydeligvis vært slitt på denne T4'en. Har noe i opphenget/forstillinga som er sliten selv, det klonker litt og forstillinga er ikke riktig justert. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Så når det er litt dunkelyder og ikke riktig justert forstilling, så bør jeg komme meg så kjapt som mulig på verksted å få dette skifta / fixa? Hvor mye vil sånt koste? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Så når det er litt dunkelyder og ikke riktig justert forstilling, så bør jeg komme meg så kjapt som mulig på verksted å få dette skifta / fixa? 8636539[/snapback] Ja, men det skal noe til og oppleve det som vedkommende på bildet. Det var mye vanligere i tiden før EU-kontrollen, hvor folk stort sett konsentrerte seg om og få sin gamle bil til og bevege seg. Styring, bremser og rust var kun alvorlig i den grad det påvirket kjørbarheten Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 ja det ble fjærne mange dritbiler da eu kontrollen ble innført. Har sett bilder av bremseklosser som var spikka ut av tre og bremseskiver tynne som ark. Var et par andre skrekk eksempler, men bremseklossene tar kaka. Bremsene fungerte helt 100% bortsett fra at det lukta brent kanskje ikke så dumt i nødstilfelle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå